CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Ganggu Pengguna Jalan Raya, Kanak-Kanak Rohingya Didakwa Semakin Ganas Dan Biadab

4-1-2022 01:38 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 711| Komen: 4

Description: ‘Gangguan’ kanak-kanak dipercayai pelarian Rohingya semakin didedahkan netizen khususnya melalui TikTok.
‘Gangguan’ kanak-kanak dipercayai pelarian Rohingya semakin didedahkan netizen khususnya melalui TikTok.

Dalam satu rakaman, seorang wanita diganggu kanak-kanak terbabit yang sebelumnya ditegur ‘jangan kacau’ ketika dia melalui laluan di sebuah lokasi.


Ketika dihampiri kanak-kanak lelaki yang sebelum ini dipercayai tular kerana mengganggu pengguna jalan raya, wanita itu memberi amaran jangan mengganggunya.

Foto: Tiktok

Tetapi kanak-kanak tersebut bertindak seperti ‘abang long kawasan’ dengan menarik tangan wanita itu.

Dalam video tersebut, wanita itu menulis: “Dulu masa tersadai dekat laut bukan main meraih simpati, sekarang dah bagi masuk, menjadi-jadi”.


Melalui ruangan komen, ramai yang mahu pihak berkuasa bertindak terhadap segelintir kanak-kanak ini yang meminta sedekah di jalanan dan mengganggu orang ramai.

“Tak ada orang nak ambil tindakan ke? Rasanya dah ramai orang dia (kanak-kanak tersebut) kacau,” tulis seorang netizen.

“Makin menjadi-jadi ya budak viral ni,” jelas Aidil Malek. -CARI

Sumber: Utusan Online

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini

Komen Terbaru

Quote cikatilia 4-1-2022 03:38 PM
bukan main pailang dia ya

ni kecik2 dah mcm gini
tunggu dia besar besok

long tiger rimau singa semua keluar
Quote AKAZ85 4-1-2022 02:57 PM
Ade baca komen kat ig dok kesian kat budak ni.. Katanya.. Kenapa nak marah.. Budak kecik je kot katanya.. Haah.. Syg sangatkan.. Bawak laa balik bela kat umah ko.. Bulan depan ko pulak disuruhnya mengemis untuk diri dia..  
Quote ayukpingu 4-1-2022 02:09 PM
aku libas jugak budak ni kang.
Quote prince_marhaen 4-1-2022 02:01 PM
kalau meols memang terpelanting budak tu kena tonjos dahi dengan meols...budak tak budak..sekali takde orang ajarkan biar meols ajar... biadap sangat..

Lihat semua komen(4)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-10-2022 07:25 AM GMT+8 , Processed in 0.057462 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top