CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Nyaris Lemas Pun Suruh Orang Selamatkan Kamera Dulu!

9-12-2021 06:11 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 1849| Komen: 22

Description: Demi mendapatkan rakaman gambar yang jelas dan sempurna, seorang wanita di Indonesia sanggup membahayakan nyawanya dengan bertindak memegang kayu swafoto meskipun dalam keadaan dilambung ombak kuat se ...
Demi mendapatkan rakaman gambar yang jelas dan sempurna, seorang wanita di Indonesia sanggup membahayakan nyawanya dengan bertindak memegang kayu swafoto meskipun dalam keadaan dilambung ombak kuat sehingga hampir lemas, lapor Suara.com.


Menerusi satu kilp video tular, wanita tersebut pada awalnya dilihat sedang merakam gambar menggunakan kamera yang dipasang pada kayu swafoto. 


Kredit foto: TikTok

Tidak lama selepas itu, kelihatan ombak besar menghampiri pantai, dan dalam sekelip mata ombak itu memenuhi kawasan darat sehingga menenggelamkan wanita terbabit.

“Saya berlari mengejar waktu supaya dapat merakam detik-detik ini,” kata wanita tersebut dalam video yang dirakamnya.

Meskipun tenggelam timbul di sebalik air laut yang naik ke darat, wanita berkenaan tetap memegang kayu swafoto dalam keadaan dia tersangkut pada dahan pokok dan akar kayu.


Kredit foto: TikTok

Tidak lama kemudian, seorang lelaki muncul untuk menyelamatkannya, namun wanita berkenaan meminta lelaki tersebut untuk memegang kayu swafoto miliknya dan terus merakam gambar tanpa membantunya.

Video itu menjadi tular dengan ramai netizen memberikan pelbagai komen mengenai kejadian tersebut.



“Sempat lagi dia berbuat begitu. Dia fikir dia berada di kolam renangkah?” komen seorang pengguna.

“Pada waktu dia tersepit pada dahan pokok, dia menyuruh orang menyelamatkan kayu swafotonya,” kata seorang lagi netizen. 


Sumber: Kosmo


Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Perawankota 9-12-2021 07:26 PM
Demi satu viral.. Sanggup bahayakan nyawa sendiri
Quote airfilterkotor 9-12-2021 08:43 PM
Pasni,

TikTok-->Kosmo-->Daily Star.
Quote Cik_jantung 9-12-2021 08:53 PM
Edited by Cik_jantung at 17-1-2022 09:36 PM

..........
Quote eLiaD 9-12-2021 08:54 PM
is the camera ok? Cos the cameraman never dies
Rip
Quote PEPPERMAN 9-12-2021 09:09 PM
ada lifejacket ka tu?
Quote hareeeesah 9-12-2021 09:52 PM
Siap jerit macam seronok pulak, biar betul..
Quote Mary_jane 9-12-2021 10:01 PM
Saat ini sudah ada di rumah sakit atau sedang sibuk cari content untuk tiktok?
Quote Carcosa 9-12-2021 11:32 PM
Perangai sehuduh rupa
Quote JunkMail 9-12-2021 11:35 PM
Toksik gila socmed.. penuh orang batak like. Yihhhh
Quote ninja9 9-12-2021 11:52 PM
hahah                                                                                   
Quote jejaka_hensem 10-12-2021 12:05 AM
Kok tudungnya tidak basah dan masih sempurna?padahal kuat amat ya air itu
Quote Jitu 10-12-2021 12:19 AM

tak tergamak sy nak komen mcm tu walaupun dlm hati sy sangat bersetuju
Quote AbukRokok 10-12-2021 06:39 AM
org mcm ni patut diangkat jd wartawan
sanggup take the risk
bukan mcm wartawan kosmo amnan hibrahim goyang kaki kt opis buat poll 97% raykat nak pkp
Quote dua_chzy 10-12-2021 06:43 AM
Edited by dua_chzy at 10-12-2021 06:45 AM
Perawankota replied at 9-12-2021 07:26 PM
Demi satu viral.. Sanggup bahayakan nyawa sendiri

Biasalah manusia era tiktok 2021.

Tengok ni:

[youtube]Qz1ymiEbmkw[/youtube]

Inilah realiti dunia sekarang.
Quote Perawankota 10-12-2021 06:52 AM
dua_chzy replied at 10-12-2021 06:43 AM
Biasalah manusia era tiktok 2021.

Tengok ni:

Gila sungguh.. Kita yg tgk ni yg gerun
Quote forum5290 10-12-2021 01:47 PM
dua_chzy:  Edited by dua_chzy at 10-12-2 ...




aq y tgk pun da kecut perut...ni kn dye y buat...mental ke apa dorng ni buat cmto...gara2 scebis content bodoh..mbhyekn nywe...seram yer aq...
Quote Kuasaberganda 10-12-2021 02:06 PM
Edited by Kuasaberganda at 10-12-2021 02:07 PM
AbukRokok: org mcm ni patut diangkat jd w ...
true. The good side of her. Kalo jadi wartawan, bgs budak ni
Quote cik_kuntum36 10-12-2021 03:18 PM
dua_chzy replied at 10-12-2021 06:43 AM
Biasalah manusia era tiktok 2021.

Tengok ni:

yng tgk pun berdebar... mak aiiii... awat la xsayang nyawa ke
Quote tikusmontok 10-12-2021 03:22 PM
Ndon dan bodo berpisah teda

Lihat semua komen(22)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-9-2022 03:49 PM GMT+8 , Processed in 0.072139 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top