CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Antarabangsa Lihat artikel

4 Selebriti Bollywood Ini Keluar Daripada Islam

8-11-2021 02:17 PM| Diterbitkan: ameenarara| Dilihat: 2507| Komen: 11|Original author: Oleh: ameenarara

Description: Bila lemahnya akidah, pegangan agama pun mula goyah. Inilah yang terjadi pada selebriti Bollywood yang begitu mudah mengambil keputusan untuk keluar dari Islam.
Bila lemahnya akidah, pegangan agama pun mula goyah. Inilah yang terjadi pada selebriti Bollywood yang begitu mudah mengambil keputusan untuk keluar dari Islam.


Seperti yang dilaporkan portal murai.my, antara selebriti India yang membuat kejutan ini adalah Saif Ali Khan.

Foto: Sumber Internet

Dia telah mengeluarkan kenyataan untuk meninggalkan agama Islam dan menjadi agnostik. Dia percaya bahawa menganuti agama menyebabkan hidupnya menjadi rumit.

Bagi Saif, kebanyakkan agama yang ada didunia hanya memberi tekanan hingga menyebabkan manusia sentiasa membuat perbandingan agama mana yang lebih bagus untuk dianuti.


Selain itu, Nargis Dutt yang merupakan pelakon senior India turut memilih untuk keluar dari agama Islam kerana mahu mengikuti teman lelaki, Sunil Dutt menganut agama Hindu. Kerana cinta sanggup korbankan pegangan agama.

Foto: Sumber Internet

Nagma juga tidak terkecuali memilih agama Kristian dan menolak dakwaan bahawa dia memeluk agama baru itu kerana pernikahannya. Dia mengubah kepercayaan agama kerana mahu menyebarkan ajaran kitab Bible ke pelusuk dunia.

Foto: Times of India

Seorang lagi selebriti yang tidak mengaku wujudnya Tuhan adalah Farhan Akhtar. Dia memegang prinsip ketiadaan Tuhan ini sehingga sudah berusia 40 tahun ke atas.

Foto: India TV News

Sedihkan? Tiada pegangan iman yang kukuh akan membinasakan kehidupan terutama bila di alam akhirat nanti. Keluar Islam sudah menjadi perkara biasa dalam kalangan selebriti India. - CARI

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote KamikuP 8-11-2021 03:44 PM
SRK tu caner pulak? Lps upload gambar berhala kat ig terus kifarah anak kene tangkap isap dadah..
Quote cm_vungtau 8-11-2021 09:24 PM
SRK mengaku islam. Ada youtube bacaan doa yang dia hafal.
Quote shida81 9-11-2021 12:24 AM
SRK ada je dengar sebut allah ... cuma tu la sekadar di bibir....
harap2 sempat bertaubat la sebelum mati..
same goes to salman khan.. amir khan...
at least x de la terang ngaku bukan islam mcm si saif ali khan
Quote Shamilia79 9-11-2021 10:57 AM
Amir Khan dah pergi haji dengan mak dia.
Quote makton 9-11-2021 11:08 AM
dorang kat india pun amalkan kawin campur mcm kat indonesia kan?
Quote nakkomenjugak 9-11-2021 01:59 PM
Yendiaaa
Bollywood
What do u expect
Quote cm_vungtau 9-11-2021 10:19 PM
Edited by cm_vungtau at 9-11-2021 10:20 PM
shida81 replied at 9-11-2021 12:24 AM
SRK ada je dengar sebut allah ... cuma tu la sekadar di bibir....
harap2 sempat bertaubat la sebelum ...


Tapi kalau dalam Islam berdosa besar kalau kita cakap orang tu kafir tapi sebenarnya dia adalah islam. Yang boleh tentukan orang tu islam atau tidak hanya Allah swt sahaja. SRK memang mengaku islam. Kecuali kalau yang benar2 mengaku keluar islam tu lain la.
Quote shida81 10-11-2021 01:00 PM
cm_vungtau replied at 9-11-2021 10:19 PM
Tapi kalau dalam Islam berdosa besar kalau kita cakap orang tu kafir tapi sebenarnya dia adalah is ...

Jap ak ada kt dia kafir ke
Saif Ali Khan tu mmg dia yg ngaku
Quote jijilaaa 10-11-2021 03:06 PM
islam diaorg kat sana pun dah lain..kalau tgk cite bajrangi bhaijan tu...org islam tp ikat2 tali kuning bagai...tak tau la kot berbeza mazhab ke apa. tapi iktut islam kan kita tak leh guna tangkal
Quote hidet 11-11-2021 10:41 PM
jijilaaa replied at 10-11-2021 03:06 PM
islam diaorg kat sana pun dah lain..kalau tgk cite bajrangi bhaijan tu...org islam tp ikat2 tali kun ...

Belah sama banyak syiah..tu ikat tali kuning kat paagr sejid
Quote mandear11 26-11-2021 04:56 AM
saif ali khan...i dont think so....last aku ada tgk satu rancangan ni..karina belajar islam....setakat nak tau agama suami....

Lihat semua komen(11)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-12-2021 03:44 PM GMT+8 , Processed in 0.077159 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top