CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Zuraida Teraju Parti Bangsa Malaysia?

2-11-2021 02:55 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 2524| Komen: 19

Description: Ahli Parlimen Ampang, Datuk Zuraida Kamaruddin bakal mengetuai sebuah parti baharu yang dikenali Parti Bangsa Malaysia.
Ahli Parlimen Ampang, Datuk Zuraida Kamaruddin bakal mengetuai sebuah parti baharu yang dikenali Parti Bangsa Malaysia.


Kredit foto: Bernama

Menurut sumber, parti berkenaan sudah diluluskan oleh Pendaftar Pertubuhan (RoS) pada 29 Oktober lalu.

Bagaimanapun parti berkenaan tidak melibatkan Ahli Parlimen Gombak, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali seperti digembar-gemburkan sebelum ini.



Menteri kanan itu dikatakan masih kekal dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).

Selain, Zuraida antara individu lain bakal menjadi pimpinan Parti Bangsa Malaysia ialah Ahli Parlimen Julau, Larry Soon @ Larry Sng.



Wakil rakyat bebas itu dikatakan bakal menjadi orang nombor dua dalam parti berkenaan.

Selain itu, bekas pimpinan PKR, Ahli Parlimen Kuala Langat, Dr Xavier Jayakumar juga bakal menyertai parti berkenaan.



Difahamkan, Parti Bangsa Malaysia bersifat mesra kerajaan Perikatan Nasional dan akan dilancarkan pada Disember ini.

Logo parti pula akan diambil dari logo sebuah pertubuhan bukan kerajaan, Penggerak Komuniti Negara tetapi melibatkan sedikit perubahan.


Sumber: MalaysiaGazette


Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kucim 2-11-2021 05:55 PM
I cadangkan Puan zuraidah ni pakailah bawal Fareha..confirm meletop terus naik seri dan buat rawatan buang jeragat di muka tu....
Quote Tokeybundle 2-11-2021 06:29 PM
Muka yg x de tokoh jd pemimpin
Sekian..
Quote musangbodoh 2-11-2021 08:20 PM
ke tujuan nk kacau undi??pegi mam lh geng2 kelepet duit x abis 7 generasi nie..
Quote ezacbee 2-11-2021 09:01 PM
Berapa banyak ni...
Muka xboleh buat keje.
Quote Mulotkoyak 2-11-2021 11:47 PM
Aku harap bungkus la parti ini seperti bungkus nya lampin mak lampir itu...
Quote batmana 3-11-2021 05:40 AM
Kalu parti ni bole hapuskan sistem sekolah vernakular..aku sokong aja..cmne nk jadi 1 bangsa kalu sekolah pn asing2
Quote pekanwoohoo 3-11-2021 08:48 AM
musangbodoh replied at 2-11-2021 08:20 PM
ke tujuan nk kacau undi??pegi mam lh geng2 kelepet duit x abis 7 generasi nie..

Kan. Saja nak buat pecah undi untuk tipiskan majoriti nanti. Tapi siapalah yang bengap nak sokong diorang ni, muka masing masing takde ketokohan langsung.
Quote bakingsoda 3-11-2021 09:17 AM
makin hari makin bertambah partaik pemecah undi, tak lama lagi semua rakyat ada parti masing2
Quote ais_kosong 3-11-2021 09:30 AM
Banyaknya parti lepas xda majority pakat2 lompat
Quote ifanonline 3-11-2021 09:30 AM
zuraida mcm nak batang cina dan india sahaja
Quote kon2 3-11-2021 09:33 AM
gud...sapa penasihat mak lampir ni?? mmg mati la career politic diorg which is i absolutely sokong. jemin ni dia igt org suka dia. xpe ni la masa nk kaut segala reta y ada. next election bole bungkus...p dok ngn AA HAAAAA
Quote AKAZ85 3-11-2021 11:49 AM
Banyak laa parti ditubuhkan.. Tapi bukan untuk kepentingan rakyat pon.. Semua nak jaga tembolok sendiri dengan bini2 muda korang je kan.. Tahik laa!!! Bila ntah tua2 bangka nak mampus ni kena panggil dek lubang kubur ntah
Quote Artemesiaa 3-11-2021 11:54 AM
Rasanya bukan dia je pasti banyak lagi selepas ni rakyat hanya lucu melihatnya
Quote kelapaparut 3-11-2021 11:56 AM
party nyamuk, lps pru bungkus habis
Quote Decaffeinated 3-11-2021 01:55 PM
Kalau benar Parti Malaysia hapuskan SJK, SMA dan apa2 sekolah yang berasaskan kaum dan tutup semua institusi2 yang berorientasikan kaum

Jom jadi macam indon. Ada bran?

Quote akies 3-11-2021 02:35 PM
Letak jawatan je la makcik.
Bukannya menyumbang pape pun pada negara.
Tubuh parti banyak2 nak watpe..
Quote takayama 3-11-2021 03:06 PM
wow dahsyat dah ada parti sendiri
walau muka xde tokoh pemimpin namun mash ada yg menyokong
Quote Firenzza 3-11-2021 03:44 PM
Bangsa malaysia tu apa?
Quote nakkomenjugak 4-11-2021 02:33 PM
Rengsa gila tengok acik ni
Tak tau kenapa
Muka jenis mendatangkan vibe yang entah laa.. benci

Lihat semua komen(19)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

14-8-2022 05:33 AM GMT+8 , Processed in 0.070699 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top