CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

"Lepas Solat Jangan Terus Lari" - Aiman Banna Jawab Zikir Lepas Solat Bukan Bidaah

26-10-2021 12:58 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 828| Komen: 4

Description: Perkongsian pendakwah dan penulis buku terkenal, Aiman Banna di Instagram mengenai isu berzikir selepas solat menarik perhatian ramai.
Perkongsian pendakwah dan penulis buku terkenal, Aiman Banna di Instagram mengenai isu berzikir selepas solat menarik perhatian ramai.


Kredit foto: IG Aiman

Menerusi Instagram, dia menjawab persoalan pengikutnya sama ada perbuatan berzikir atau berdoa selepas solat adalah amalan bidaah.

Merungkai persoalan ramai itu, pendakwah berkenaan mengulas isu tersebut dengan penerangan yang jelas.

Menurut Aiman, berzikir atau berdoa selepas selesai menunaikan solat merupakan sunnah yang disyariatkan dan bukannya bidaah seperti yang disangkakan orang ramai.




Pendakwah ini juga memberi nasihat kepada orang ramai agar tidak terus bangun selepas selesai solat berjemaah atau bersendirian, sebaliknya amalkan berzikir dan berdoa seketika kerana ia perbuatan yang disyariatkan dalam Islam.


Sumber: Murai

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote midori_katana 26-10-2021 05:06 PM
Aiii.. keluar gua nampak!
Quote prince_marhaen 27-10-2021 12:56 PM
kepala bana ni masih relevan ke bagi pendapat pasal syariah & agama, perangai pun macam nakharom je.. kemain budak-budak suka ngan dia eh...jangan ada leak jugak sudahlah nok...muntah darah satu malaya
Quote ussopp 28-10-2021 12:09 AM
memang zikir lepas solat tu ada....sunnah.

yg menjadi perbahasan ialah zikir SECARA  beramai ramai tu...

bagi pihak yg ikut prinsip jgn tokok tambah agama, maka mereka takkan ubah apa apa pun yg nabi ajar tak kisahlah apa niatnya...

bgi pihak yg sangka boleh tokok tambah asal niat baik, mereka nak buat juga.

tu isu yg sebenarnya....

bukan pasal zikir kerana zikir lepas solat memang sabit dr nabi S.A.W
Quote Kilokahn 7-11-2021 10:42 AM
zikir.jpg

Lihat semua komen(4)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-12-2021 11:58 AM GMT+8 , Processed in 0.084334 second(s), 32 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top