CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

5 Liter Pun Dah Tak Dapat Bawa Balik, Air Zam Zam Kini Barang Larangan?

25-10-2021 10:47 PM| Diterbitkan: Lilrose| Dilihat: 4460| Komen: 77|Original author: Oleh: LilRose

Description: Sudah menjadi kebiasaan buat jemaah haji atau umrah membawa pulang air zam zam sekembali ke tanah air.
Sudah menjadi kebiasaan buat jemaah haji atau umrah membawa pulang air zam zam sekembali ke tanah air.

Namun, sejak beberapa tahun lalu kerajaan Arab Saudi hanya membenarkan lima liter air zam zam dibawa masuk ke negara lain secara percuma.



Kredit foto: TikTok

Bagaimana pula dengan sekarang? Dengar cerita menerusi hantaran dibuat sebuah akaun di TikTok, air zam zam sudah tidak dibenarkan dibawa pulang ke tanah air.

"Jadi, beritahu jemaah minum (air zam zam) puas-puas di sini sebab ia adalah barang larangan," kata perakam video itu.




Jelasnya, ia mungkin peraturan baru ditetapkan kerajaan Arab Saudi. Justeru, dia menasihati orang ramai supaya tidak membeli air zam zam.



Kredit foto: TiKTok

Mungkinkah larangan itu dikenakan kerana rakyat kita sendiri menjual semula air zam zam di sini? - CARI

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote igetso 25-10-2021 11:15 PM
Ada dengar..  Kedekutnya
Quote cmf_premierleag 25-10-2021 11:18 PM
eleh kalo kaabah tu takde dlm negara ko,takde sapa hengen nk pi ke sana la kecuali puak2 lobai pemuja taliban dan ereb la
Quote KIM.K 25-10-2021 11:20 PM
Sejak kes zam2 tiruan
Quote ^CUN_GILA~. 25-10-2021 11:39 PM
download_1_1_3.jpg
Quote tobobon 25-10-2021 11:55 PM
Nak buat cam mana..tu negara org..ikutlah peraturan yg ada..dan latest..kelakar pulak baca komen2 tiktok tu..kenapa nak berkirala..nanti tarik nikmatlah..adoii
Quote nakkomenjugak 26-10-2021 12:06 AM
Tersenyum sinis baca komen pemuja air Zam zam
Lepas ni no more air sirap ke milo ke air pape je tetiba jadik suci murni lepas letak zam zam konon boleh bersihkan hati nurani dari hitam montot kuali ke seputih2 kulit lepas drip beratus kali

Fadan muka pendoggy agama
Quote ellejo 26-10-2021 12:35 AM
masa aqiqah anak aku ada yg kasi air zam zam. suruh minum dan mandi katanya.
Quote gideoncross 26-10-2021 12:50 AM

Yereb skrg dh moden gila brotha/sisthur, yg teh lesbo siap bngga kat YT pun ada.
Quote gideoncross 26-10-2021 12:51 AM

Msa bila brita ni d kluarkn?
Quote Lagubestbest 26-10-2021 01:03 AM
SOP covid kot..
Quote Carcosa 26-10-2021 05:45 AM
Kang ada je makcik pakcik yg degil. Seludup letak dlm botol air mineral lah. Ckp nak buat ubat lah. Kau tgklah nanti. Org Malaya ni, lagi org kata takboleh, lagi dia bikin. Ketegaq. Bila dah kantoi, buat muka tak bersalah/ muka seposen/ muka tak percaya
Quote Normabaru 26-10-2021 06:55 AM
Alhmdlh.. Pit bulls in da house yooo!!
Quote makneng 26-10-2021 07:01 AM
Lantaklah KSA nak larang bawa balik pun. Kecohnya acik2 kepam tiktok.
Kalau bagi bawa balik kang ada yg siap berjual amik untung segala. Eh kosserlah
Quote ultra78 26-10-2021 07:10 AM
Tak dapat la org melayu berniaga air zam-zam.
Quote ais_kosong 26-10-2021 07:34 AM
Lepas ni ada yang seludup keluar dan jual.
Quote iqbalriad 26-10-2021 07:48 AM
Orang kita mmg pentaksub bab² ni. Minum jelah apa yg ada kat malaysia ni janji halalan toiban.
Quote domestobot 26-10-2021 08:00 AM
air mineral je kot. takde lah sampai jadi penawar segala penyakit. kalau betul penawar, gerenti Mekah takde klinik takde hospital langsung. minum air zamzam je settle. tapi tulah taksub dengan air.
Quote rykall 26-10-2021 08:02 AM
Bagi je bawa tapi ada prosedurnya. Maka topik ini akhirnya dijadikan medan untuk para atheis memberi komen yang bukan2.
Quote tripleid 26-10-2021 08:12 AM
adakah selama ni ummah tertipu dgn ereb???..

[youtube]TIw1OPH6QvM[/youtube]

Lihat semua komen(77)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-12-2021 10:51 AM GMT+8 , Processed in 0.083212 second(s), 32 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top