CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Ladylista Makanan Lihat artikel

Resipi Kek Peanut Butter

12-2-2015 06:16 PM| Diterbitkan: CMFreporter| Dilihat: 3225| Komen: 2

Description: Jom mulakan buat kek ini sekarang.


BAHAN-BAHAN

200 gm Mentega
200 gm gula perang
1 bijik telur ayam
350 tepung gandum
2 sudu teh serbuk penaik (backing powder)
250 ml susu segar (aku pakai susu cair tu jek..hahah 1/2 tin)
1 sudu teh Esen Vanilla
3 sudu besar serbuk koko
coklat utk hiasan

Bahan2 Mentega Kacang (kalau tak de ni belasah je pakai Jem ke...ok pe..)
220 gm Mentega
130 gm Krim Keju
250 gm Gula Ising
125 gm Mentega Kacang
1 sudu teh Esen Vanilla
3 sudu besar Susu Segar

Cara Buat KEK:
1-pukul mentega dgn gula perang hingga kembang dan masukkan telur...kemudian masukkan tepung gandum,susu segar,serbuk penaik pukul hingga rata..

2- sediakan 2 acuan yg same besar...kalau tak ada, gune je hat satu tu..tp masak ler 2x...tak lame la 20 minit je pun..satu adunan campurkan ngan serbuk koko tuh...satu lagi tak payah..

3- Bakar/kukus la sampai masak....



Cara buat KRIM:

pukul mentega dgn krim keju hingga kembang dan kemudian masukkan mentega kacang,gula ising, susu segar dan esen vanilla...pukul hingga kembang...

sapukan kat atas bahagian coklat/putih..tindih je ngan satu lagi tuh..pastu sapu rata atas dan keliling kek..hiaskan ngan coklat cair sikit2.

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini

Komen Terbaru

Quote CMFreporter 16-2-2015 11:19 AM
itu chocolate bar contoh mars yang dah dipotong kecil.. :)
Quote krustykrab 13-2-2015 11:08 AM
yg kat atas kek tu dihias dgn apa ye....nampak yummy

Lihat semua komen(2)

Sub-category


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-9-2022 07:02 AM GMT+8 , Processed in 0.054940 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top