CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Lemang Periuk Kera Sangat Kreatif

2-12-2014 12:03 PM| Diterbitkan: CMFreporter| Dilihat: 10228| Komen: 2

Description: Kera sekarang bukan sahaja mempunyai periuk, lemang pun turut menjadi menu makanan kera. Eh gurau sahaja. Pernah tak dengar lemang periuk kera?
Lemang Periuk Kera

Kera sekarang bukan sahaja mempunyai periuk, lemang pun turut menjadi menu makanan kera. Eh gurau sahaja. Pernah tak dengar lemang periuk kera? Macam menarik bukan. Asal usul lemang ini adalah cetusan idea orang asli. Sebenarnya sarungnya sahaja yang membezakan antara lemang ini, dan kali ini mereka memilih periuk kera. Mungkinla pada pemerhatian LadyLista, tumbuhan jenis periuk kera ini kan tumbuhan hutan. Mungkin senang dijumpai barangkali.

Namun, sajian ini tampak comel, apabila dihidangkan sangat berbeza dengan saiz lemang biasa. Untuk menghasilkan lemang yang harum, periuk kera yang harus lah dipilih dikalangan tua dan dicuci sehingga bersih.

Dikongsi oleh: ex_klia

14

Bagus
8

Marah
16

Terkejut
12

Sedih
21

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (86 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini

Komen Terbaru

Quote starbee 1-9-2015 03:30 PM
mase tengok upin ipin ade kak ros buat lemang periuk kera... aku tak pernah tau pasal nie... rase eksotik kot...
Quote forselab 31-1-2015 12:42 PM
Lemang Periuk Kera mmg sgt sedap...lemak rasenya...

Lihat semua komen(2)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

25-6-2022 09:09 PM GMT+8 , Processed in 0.496929 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top