CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Hot Topic Lihat artikel

3 Penumpang Maut Driver Pandu Guna Siku

14-4-2014 09:43 AM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 23004| Komen: 218

Description: Bentong – "Sebelum Kemalangan, Pemandu Bas Sibuk 'Bermain' Sms (Khidmat Pesanan Ringkas), Malah Kenderaan Turut Dipandu Laju," Dakwa Seorang Penumpang Bas, Norfazilah Zainuddin, 22, Ketika Ditemu ...
BENTONG – "Sebelum kemalangan, pemandu bas sibuk 'bermain' SMS (khidmat pesanan ringkas), malah kenderaan turut dipandu laju," dakwa seorang penumpang bas, Norfazilah Zainuddin, 22, ketika ditemui di Hospital Bentong, semalam.

        
Norfazilah mendakwa, dia yang duduk bersebelahan pemandu bas berasa tidak sedap hati melihat kelakuan lelaki itu yang leka dengan telefon bimbit sambil memandu.
        
Menurutnya, dia menegur pemandu bas beberapa kali, namun tidak diendahkan.
        
Saya cakap baik-baik minta dia fokus kepada pemanduan kerana bimbang berlaku perkara buruk yang boleh membahayakan saya dan penumpang lain.
        
"Dia tidak hiraukan saya langsung dan terus memandu laju, sebelum bas kami masuk ke laluan bertentangan," katanya.
        
Norfazilah yang bekerja sebagai kerani di Kuala Lumpur berkata, ketika itu, dia hanya sempat menjerit 'Awas, abang!', sebelum bas itu terbabas dan terbalik.
        
Katanya, kejadian terlalu cepat dan kepalanya cedera akibat terhantuk pada cermin hadapan bas, selain lututnya luka akibat terhimpit.

        
“Saya masih sedar dan hanya dapat melambai-lambai pengguna jalan raya lain, berharap ada yang membantu mengeluarkan kami yang tersepit,” katanya yang mahu pulang ke kampung di Tumpat, Kelantan.
        
Menurutnya, insiden itu tidak mungkin dilupakan, namun dia bersyukur kerana terselamat.
        
Sementara itu,Suhaila Ismail, 32, berkata, dia yang pertama kali menaiki bas tersebut sangat trauma dengan kemalangan ngeri itu.
        
Katanya, dia dan abangnya terpaksa menaiki bas itu, selepas tiket bas yang selalu dinaiki habis dijual.
        
"Sebelum kejadian, abang memang dah perasan bas tersebut dipandu laju dan pemandu bas juga asyik menekan brek.
        
"Saya cedera di bahagian tulang belakang serta rusuk. Kejadian ini buat saya serik dan trauma naik bas," katanya.
        
Seorang lagi penumpang, Razali Musa, 47, turut menceritakan detik cemas insiden itu.
        
“Saya naik bas bersama isteri, ketika dalam perjalanan saya tertidur, sebelum tiba-tiba terdengar bunyi dentuman serta cermin pecah.
        
"Semua penumpang menjerit. Tiba-tiba saya ditindih tiga individu lain termasuk isteri," katanya.
        
Menurutnya, memang dia terkejut dengan kejadian itu  tetapi mujur dia tidak panik manakala penumpang yang selamat dan tidak cedera keluar dari bas berkenaan melalui cermin depan yang pecah.







tak cukup bersms atas bas, sambung kat spital plak.. naper ko tak mampos barua?
16

Bagus
9

Marah
13

Terkejut
12

Sedih
15

Lawak
12

Bosan

Friends Rank (77 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kakikuDibibirmu 13-4-2014 10:31 AM
ATAS KATIL WAD PUN DIA SMS, LOL
Quote nazadiyah 13-4-2014 10:31 AM
bas ape neee
Quote pinky_incognito 13-4-2014 10:33 AM
Eii mcm x rase bersalah pon, kat spital pon sebok lg dgn henpon tu :@
Quote nanie 13-4-2014 10:33 AM
nape die je yg tak gol. menyusah kan orang
Quote rospinki 13-4-2014 10:33 AM
Tu jadahnya pkai smatpong 24 jam nk ngadap.
Quote kakikuDibibirmu 13-4-2014 10:36 AM
baguslah @edee_91 dah beralih arah ke semakfong, tengok pemandu bas tuh, orang yang main semakfong jah yang panjang umur, yang lain semua mati
Quote ip_lepat 13-4-2014 10:37 AM
nazadiyah posted on 13-4-2014 10:31 AM
bas ape neee

transnasional rasanya.





Quote edee_91 13-4-2014 10:38 AM
epic giler... time bergambor kat atas katil pon sempat pegang handset lagi..
Quote stryder_cats 13-4-2014 10:39 AM
Smlm ada reporter interview pemandu ni, geram plak tgk cara dia jawab
Quote guesswho09 13-4-2014 10:40 AM
mungkin jgk wartawan yg suruh dia pegang fon
Quote edee_91 13-4-2014 10:41 AM
kakikuDibibirmu posted on 13-4-2014 10:36 AM
baguslah @edee_91 dah beralih arah ke semakfong, tengok pemandu bas tuh, orang yang main semakfong j ...

sekarang saya tengah berkira-kira untuk upgrade semakphong pulak ni...
Quote noodle.baby 13-4-2014 10:41 AM
Bas Transnasional dua tingkat dari Putrajaya ke Kota Bharu rasanya
Quote edee_91 13-4-2014 10:42 AM
stryder_cats posted on 13-4-2014 10:39 AM
Smlm ada reporter interview pemandu ni, geram plak tgk cara dia jawab

macam mana cara die jawab? reporter tu tanya apa?

Quote kakikuDibibirmu 13-4-2014 10:43 AM
edee_91 posted on 13-4-2014 10:41 AM
sekarang saya tengah berkira-kira untuk upgrade semakphong pulak ni...

Android ke iOS?
Quote edee_91 13-4-2014 10:51 AM
kakikuDibibirmu posted on 13-4-2014 10:43 AM
Android ke iOS?

android kitkat.
mesti @dino gelak baca post aku ni...
Quote nazadiyah 13-4-2014 10:52 AM
ip_lepat posted on 13-4-2014 10:37 AM
transnasional rasanya.

ooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Quote mirage_46 13-4-2014 10:54 AM
sms ke wassap..  ade lg ke org msin sms...
Quote MissNigga 13-4-2014 10:58 AM
harap drebar ni mendapat hukuman yang setimpal
Quote kakikuDibibirmu 13-4-2014 11:00 AM
#adaleaplscomeback        

Lihat semua komen(218)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-9-2023 12:43 AM GMT+8 , Processed in 0.231565 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top