CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: CARI-HBZ

Adam Corrie Cari Dana Bantu 40 Mualaf Ke Mekah

[Copy link]
Post time 11-2-2016 05:08 PM | Show all posts
Changa replied at 11-2-2016 04:40 PM
nak cikcur kat mekah ini kalau tak mampu tak wajib pun pergi kaedahnya....so??

setuju.....menunaikan haji untuk yg berkemampuan sahaja...alangkan bagus kalau dana yg di kumpul itu di gunakan utk memperbaiki taraf ekonomi hidup mualaf itu sendiri.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-2-2016 05:23 PM | Show all posts
Mungkin dah niat dia..
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 05:26 PM | Show all posts
Umrah tu sunat
Sedangkan menunaikan Haji pun cuma wajib bagi yg berkemampuan

Tapi kat masjid tempat aku pun sama, org kumpul duit nak hantar org susah pi umrah sedangkan anak anak orang tu tak mampu nak sambung belajar
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 05:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Changa replied at 11-2-2016 04:40 PM
nak cikcur kat mekah ini kalau tak mampu tak wajib pun pergi kaedahnya....so??

Yup that's right..

Haji wajib apabila berkemampuan...jika x ....
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 05:34 PM | Show all posts
Incanto replied at 11-2-2016 05:26 PM
Umrah tu sunat
Sedangkan menunaikan Haji pun cuma wajib bagi yg berkemampuan

sebab itu akak enggan percaya dengan ajaran ugama melayu ini.,,, semua dah tunggang terbalik ajaran nya.
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 05:41 PM | Show all posts
Alhamdulilah semoga usaha Adam Corie,dipermudahkan,Ameen
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 06:35 PM | Show all posts
rasanya dana tu bole di kumpu & capai targetl...cma corie ni kena bag no acc & promote di media sosial nti supaya mudah pyumbang nk bank in utk mbantu hasrat beliau....

semoga Allah permudahkan niat dan urursan Adam Corrie dan isterinya Fazema Mohd. Fuad..aamiin...
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 08:13 PM | Show all posts
tapi musyikil la.. kenapa perlu berdana2.. umrah n haji ni pttnya pergi kalau mampu kan.. matila kena hencap
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-2-2016 08:17 PM | Show all posts
Kalau begitu, kita doakan yang baik2 sahaja lah untuk mereka.Moga Tuhan permudahkan segala urusan.
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 08:53 PM | Show all posts
lazim replied at 11-2-2016 08:13 PM
tapi musyikil la.. kenapa perlu berdana2.. umrah n haji ni pttnya pergi kalau mampu kan.. matila ken ...

betul la tu. mungkin nazar si corrie ni utk tahun ni nak bawak 40 orang mualaf yang bersedia buat umrah. sambil berdakwah sambil membantu. Allah aje yang tahu niat sebenar, kita amin kan ajer sudah ler.
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 09:01 PM | Show all posts
kambinggila replied at 11-2-2016 08:53 PM
betul la tu. mungkin nazar si corrie ni utk tahun ni nak bawak 40 orang mualaf yang bersedia buat  ...

ha;ah btl la tu. cuma masa aku baca otak asyik terpikir dana yg banyak2 tu mcm blh disalurkan utk support mualaf contohnya dri segi bantuan hidup ke apa ke atau sesuatu yg membawa manfaat kepada lebih ramai asnaf n berpanjangan (bukan setakat 40).

tp yela tu projek dia. suka hati dia la kan
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 09:19 PM | Show all posts
silampumeja replied at 11-2-2016 04:11 PM
eh dia chinese penang kan...wife orang perak... dulu pon ade kate dia sabahan tapi dia kate penang ...

dia orang Taiping...rumah area  Taman Lela... belah kamunting heading to batu kurau...

Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 10:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau ada rezeki mereka tu, insyaAllah ada org akan bantu. Tahniah Corrie, salah satu usaha yg murni
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 11:16 PM | Show all posts
semogaberjaya bro ..
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2016 11:36 PM | Show all posts
Edited by Incanto at 11-2-2016 11:42 PM
Changa replied at 11-2-2016 05:34 PM
sebab itu akak enggan percaya dengan ajaran ugama melayu ini.,,, semua dah tunggang terbalik ajara ...

Ajaran ugama Islam sempurna
Tapi kita kena belajar dengan yg benar benar berilmu

General staement jer


takde kena mengena dgn usaha Corrie. Kalau dia rasa pergi umrah  cara yg paling afdhal dia nak bantu kaum mualaf, then go ahead

Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2016 01:32 AM From the mobile phone | Show all posts
silampumeja replied at 11-2-2016 04:12 PM
manisnyaaaaa couple inin...... (Nada sepah sebut dalam MLM dulu)

iols pun suka...comel gile  ...

Iols tengok romantikaya dia dgn wife dia bahasakan diri diorg kite-sayang. Nmpk comel pulak korie yg sll jd gangster ttba ckap kite
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 12-2-2016 01:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Semoga dipermudahkan.

Sebok je kak Changa jeles. Biar la orang tu berbakti ikut cara sendiri.
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2016 03:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Allah maha mengetahuikn. Xdiwajib haji kec utk yg berkemampuan. Umrah in sha Allah, klu mampu cikcur ke bali bandung bgi xkn nk simpn pi Umrah pon kedekut.
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2016 05:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak mampu tapi ada usaha ke arah yg bagus pun ada org sentap juga Kah3x

Ummah isele kalau x mampu, sila duduk diam2 dkt rumah senyap2 tak payah usaha lgsg. Senang si royaners nk cari point org isele ni pemalas belaka, hanya mengharap sumbangan baitulmal. Begitu logik si kaki komplen
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2016 06:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Si Changa ni semedang x bkenan. X mampu nk cikcur ke mekah ddk diam2 jela. Menyalak manjang x kene. Mgkin tu dh niat si laki bini ni dr mula. Teruskan jela.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-2-2023 11:48 AM GMT+8 , Processed in 0.095035 second(s), 38 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list