CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 8312|Reply: 26

Tetiba terasa di cucuk di bahu...

[Copy link]
Post time 24-6-2015 02:15 PM | Show all posts |Read mode
Datang rumah kawan, duduk sorang2 kat ruang tamu, aku nampak ada lesung batu sebesar dulang, ada keris lama, aku tak usik/sentuh tapi dalam hati kata buat apalah simpan benda2 pelik mcm ni kat ruang tamu. Masa balik tengah drive dalam kereta tetiba aku terasa bahu kiri aku mcm di cucuk2, sakit jugak. Aku picit2 bahu aku, pelik juga sbb tetiba je terasa sakit. Dlm 2-3 minit mcm tu. Aku cerita kt kawan aku, dia kata entah2 saka/penunggu ikut aku sekali. Malas nak percaya tapi aku perasan sekarang ni lain macam bila aku berhadapan dgn sesetengah orang. Dan lagi aku yg dulu pengecut tetiba jadi berani sambil cakap dlm hati, jangan takut ada yg sentiasa menjaga aku. Aku pun tak tau kenapa aku ada terasa mcm tu, kdg2 terasa ada benda tgh perhatikan aku tp aku rasa aku je perasan kot.
Kesimpulannya, betul ke kalu pernah terasa atau biasa terasa cucuk2 kat bahu tu maknanya ada benda menumpang kita? Kdg2 aku saja2 selfie or amik gambar kt tempat2 sunyi dgn harapan bila aku belek2 gambar tu ternampak sesuatu tp setakat ini keputusannya hampa. Kwn aku suruh jumpa orang pandai scan check, lepas dh check nak buat apa? Tak kuasa aku nak berkelakuan pelik mcm kt tv org2 berubat tu. Ada cara ke kita nak tau?

Hah satu lg, kawan aku yg aku dtg rumah dia tu mmg ada sejarah ahli keluarga dirasuk saka... Dh byk tpt berubat tapi skrg aku tak tau dh tak diganggu ke mcm mana citer tak tau la.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-6-2015 02:49 PM | Show all posts
entah2 saka tu bertenggek kat bahu ..
selalu kalau rasa lenguh bahu dan berat, mencucuk2, ada bende menumpang duduk kat situ..
makcik aku pernah kena..dia selalu rasa lenguh
ada sekali tu..habis mengajar, ada orang tegur dia..cakap ada benda kat bahu dia..
rupanya orang tu nampak benda2 halus ni duk bertenggek kat bahu makcik aku tu..
terus makcik aku berubat ngan ustaz..
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2015 04:25 PM | Show all posts
pergi jer scan... jadi atau tak tu belakang citer.. klau kau xscann sampai bila xtau menjadi atau x. nanti dia akan guna mesin xray berteknologi canggih made in china utk scan kau.
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2015 08:21 PM From the mobile phone | Show all posts
penjaga barang antik tu dah bertenggek atas bahu u..

lama2, boleh jadi bongkok tau..
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2015 11:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Saka tu dah berkenan kt ko kot kak

Scan aje lah, nk bagi puas hati
Kot ade benda, gi je lah berubat
Tapi kalo ko g scan kt tokmoh, mmg la pelik2 je caranya
cer try pegi darussifa'
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2015 08:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Saka lesung menumpang bahu ...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-6-2015 01:17 PM | Show all posts
Ipo replied at 24-6-2015 02:49 PM
entah2 saka tu bertenggek kat bahu ..
selalu kalau rasa lenguh bahu dan berat, mencucuk2, ada ben ...

biasanya orang berubat ni kenapa? kalau benda tu tak kacau kita, kita biar je la buat bodo tak  boleh ke?

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-6-2015 01:18 PM | Show all posts
bellaa replied at 24-6-2015 08:21 PM
penjaga barang antik tu dah bertenggek atas bahu u..

lama2, boleh jadi bongkok tau..

serius ke? boleh jadik bongkok?

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 25-6-2015 01:20 PM | Show all posts
BalasKomenBodoh replied at 24-6-2015 04:25 PM
pergi jer scan... jadi atau tak tu belakang citer.. klau kau xscann sampai bila xtau menjadi atau x. ...

aku ni bukan pe, malas nk gi scan bagai..... kalu anggap benda tu tak kacau aku, aku tak kacau dia boleh ke? ada apa2 kesan ke kalau biar gitu? kot kacau sapa2 yg dekat dgn aku ke?


Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2015 01:29 PM | Show all posts
bidacool replied at 25-6-2015 01:18 PM
serius ke? boleh jadik bongkok?

10 tahun lepas, my parents pernah terkena buatan org..
pastu p berubat kat k.kangsar

pengubat tu ckp nak tolong hantar balik ke barang tu ke empunya tuan?
parents mahu lah, sbb nak dia rasa sengsara balik.

tuan punya tu, badan bongkok 3.
ai speku, saka dia menumpang duk bertenggek atas bahu..

ATAU

mungkin u tersalah tidur.. so bahu jadi x sedap.


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-6-2015 01:33 PM | Show all posts
bellaa replied at 25-6-2015 01:29 PM
10 tahun lepas, my parents pernah terkena buatan org..
pastu p berubat kat k.kangsar

tak mungkin la tersilap tidur boleh jadi bahu sakit... sebabnya sebaik je aku keluar dari rumah kawan aku tu, tengah drive kereta tetiba je aku terasa bahu aku di cucuk2.....pd hal sebelum tu biasa2 je takde apa.

Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2015 03:58 PM | Show all posts
bidacool replied at 25-6-2015 01:17 PM
biasanya orang berubat ni kenapa? kalau benda tu tak kacau kita, kita biar je la buat bodo tak  bo ...

memang tak kacau tapi larat ke hadap rasa cucuk2 tu..bahu lenguh sampai bila2?
kalau rasa ok dengan semua tu, then it's up to you lah

orang berubat ni nak hilangkan rasa tulah..
bimbang lama2 nanti..ko pulak dijadikan tuannya..agaknyalah..
aku pun tak reti bab gini..kena tanya yg lebih arif
Reply

Use magic Report

Post time 7-7-2015 07:04 PM From the mobile phone | Show all posts
penyakit urat kot..acer try sapu ameltz yoko yoko.
kalo tak mau jugak. barula berubat.
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 08:47 AM | Show all posts
kekadang stress pun boleh jadi sakit bahu... aku selalu mcm tu...
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2015 04:26 PM | Show all posts
takde ape2 tu..perasaan je..
Reply

Use magic Report

Post time 9-7-2015 07:55 AM | Show all posts
sbb ko tegur brg2 tu....benda tu mrh la tuh...
smpi skg ke sakitnya
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-7-2015 12:29 PM | Show all posts
ellejo replied at 7-7-2015 07:04 PM
penyakit urat kot..acer try sapu ameltz yoko yoko.
kalo tak mau jugak. barula berubat.

Btol2.. aku pon slalu dok sapu mende alah 2...
mayb tension kut... jgn la ader benda lain pulak yg bertenggek...


seram lak kalo pk ader budak kecik botak bertenggek atas bahu... ssyuhh...



Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2015 12:45 AM | Show all posts
Samalah kita.
Ni pun dah bertahun duk cucuk cucuk.
Pegi klinik kata urat bengkak. Bagi ubat tahan sakit.
Abis ubat, sakit balik.

Cuba cuba jugak pegi mengurut, awal awal lepas mengurut memang la sedap.
Kata urat bengkak, masuk angin.
Lepas tu sakit balik.
Agak agak? Saka apa pulak ni? Saka ipad?
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2015 10:16 AM | Show all posts
entah entah.... dia tumpang bertenggek kat bahu ko dakkkk.....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-7-2016 10:38 AM | Show all posts
Edited by bidacool at 5-7-2016 10:40 AM

Hello.... aku up kan balik thread ni.. dh sethn pun, cucuk2 kat bahu tu takde dh... apa2 rasa pun takde tp aku seminggu 2-3 kali jugak terjaga malam sbb  bunyi2 mcm org bukak paip air, org pusing tombol pintu, bunyi kerusi meja di seret tu biasa la dulu2 pun pernah, kdg dgr org bisik2.... kdg2 aku rasa mcm ada org kejut aku dr tidur, goncang2 badan aku suruh bangun.... bila aku terjaga, elok je aku tgk laki aku tidur lena kat sebelah tp rasa digoncang2 badan tu mmg aku terasa betul.... benda2 ni jadik kat bilik rumah aku je... kalau aku jln2 tidur tempat lain sedap je aku tidur lena sedar bila alarm bunyi...

awal thn hari tu aku dtg lagi rumah kwn aku tu, dh takde pun benda2 antik tu... aku buat tak tau je tak tanya pun.... yg psl kwn aku kena kacau saka tu, kwn aku takde lagi citer2 psl tu... last aku tanya ms dtg rumah tu la dia kata dh takde kacau lagi.. so aku diam je la.....

saja citer... sejak itu malam2 yg tak nyenyak tidurku... tp kalau malam tak kena kejut malam, letak kepala kt bantal sedar2 bunyi alarm dh subuh...

eh biasa ke kita lupa apa kita mimpi malam? aku kdg terjaga tidur aku ingat aku mimpi apa tp lepas sejam tu aku dh tak blh recall apa aku mimpi...tp aku tau, mimpi berkait aku jumpa seseorg dan dia/aku ada bg tau sesuatu...
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

10-12-2022 01:43 PM GMT+8 , Processed in 0.101814 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list