CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 7092|Reply: 107

[Tempatan] Orang KL.... siapa nak join aku..(next @ 02/08 - Page 5)

[Copy link]
Post time 26-7-2014 12:53 PM | Show all posts |Read mode
Projek Sehelai Baju Buat Menyapu Si Air Mata......

Sila dtg dgn berpakaian Hitam atau Merah. Jumpa dsana, sticker akan diberikan utk dilekatkan di baju anda. Kita akan agihkan pakaian pd setiap kawan jalanan sambil berkongsi cerita kehidupan dengan mereka.

Show you care!



Last edited by bidacool on 1-8-2014 01:04 AM

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-7-2014 12:54 PM | Show all posts
Awat tak ajak jah depa tido rumah korang yang konon nak membela depa ni?
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2014 12:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Sunnguh murni projek anda.tapi saya menyokong drpd kampung halaman saja.semoga diberkati elahim.
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2014 12:56 PM | Show all posts
Babai posted on 26-7-2014 12:54 PM
Awat tak ajak jah depa tido rumah korang yang konon nak membela depa ni?

alang alang, jadikan mak bapak angkat terus...

Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2014 12:57 PM | Show all posts
HOHA posted on 26-7-2014 12:56 PM
alang alang, jadikan mak bapak angkat terus...

Tula pasal, konon nak tunjuk baik nak membela.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-7-2014 01:00 PM | Show all posts
Babai posted on 26-7-2014 12:54 PM
Awat tak ajak jah depa tido rumah korang yang konon nak membela depa ni?

Depa takmo..... segan katanya.... hahaha

kita bukan membela, kita sekadar mengagihkan sumbangan yg dh diberikan.... nk bantu Palestin jauh sgt, bantu la yg berdekatan.
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2014 01:02 PM | Show all posts
at least ada la usaha dari x buat apa2..

Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2014 01:02 PM | Show all posts
bidacool posted on 26-7-2014 01:00 PM
Depa takmo..... segan katanya.... hahaha

kita bukan membela, kita sekadar mengagihkan sumbangan ...

Sebut pasal palastin. Kita berabis jota2 tolong palastin, tapi rakyat sendiri ramai merempat. Apa kita ni buta ke? Gajah depan mata tak nampak, palastin seberang lautan nampak.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 26-7-2014 01:02 PM | Show all posts
HOHA posted on 26-7-2014 12:56 PM
alang alang, jadikan mak bapak angkat terus...

Dlm program ini kita akan agihkan sepasang pakaian utk mereka. Kita akan duduk bersama berkongsi kisah hidup mereka. Setiap org ada alasan tersendiri kenapa memilih hidup gelandangan.. jika kita tahu sebabnya mungkin kita boleh bantu bawa mereka keluar dr hidup sebegitu.



Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-7-2014 01:04 PM | Show all posts
famri7 posted on 26-7-2014 12:56 PM
Sunnguh murni projek anda.tapi saya menyokong drpd kampung halaman saja.semoga diberkati elahim.

Terima kasih.

Kawan2 tanya kenapa aku join program ni... aku kata saja nk buang masa... hahaha



Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-7-2014 01:06 PM | Show all posts
Babai posted on 26-7-2014 01:02 PM
Sebut pasal palastin. Kita berabis jota2 tolong palastin, tapi rakyat sendiri ramai merempat. Apa  ...

Itu boleh jd alasan kenapa ko join aku mlm nanti...

Kita ada juga berhabis duit utk program ini.... iaitu dgn peruntukan sepasang pakaian untuk setiap gelandangan ini... anggaran dlm 300 orang.
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2014 01:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Di Hari Raya, terkenang aku pada sidia kg ku nan Indah terbentang di sana

Dendang Perantau
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2014 01:08 PM | Show all posts
bidacool posted on 26-7-2014 01:06 PM
Itu boleh jd alasan kenapa ko join aku mlm nanti...

Kita ada juga berhabis duit utk program ini ...

Kenapa nak rai diorang pulak? Kenapa tak suru diorang kerja? Supaya tak merempat terus.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-7-2014 01:13 PM | Show all posts
Babai posted on 26-7-2014 01:08 PM
Kenapa nak rai diorang pulak? Kenapa tak suru diorang kerja? Supaya tak merempat terus.

Aku dh tulis kt atas td... tiap org ada alasan... nk paksa suruh kerja boleh... kerja atau kita tembak mati.... itu ke caranya?



Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2014 01:15 PM | Show all posts
bidacool posted on 26-7-2014 01:13 PM
Aku dh tulis kt atas td... tiap org ada alasan... nk paksa suruh kerja boleh... kerja atau kita te ...

Buatpe nak tembak. Jangan bagi depat satu apa pun. Tempat awam jangan kasi tido. Dan siapkan orang untuk tolong depa cari kerja dan bagi peruntukan untuk penguatkuasaan. Esok dah tersepit depa kerja la.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-7-2014 01:21 PM | Show all posts
Babai posted on 26-7-2014 01:15 PM
Buatpe nak tembak. Jangan bagi depat satu apa pun. Tempat awam jangan kasi tido. Dan siapkan orang ...

Kita sedang berusaha.... tak semua boleh sempurna sekelip mata.....

Tq abang babai..... (abg la kot...hahaha)



Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-7-2014 01:33 PM | Show all posts
bidacool posted on 26-7-2014 01:06 PM
Itu boleh jd alasan kenapa ko join aku mlm nanti...

Kita ada juga berhabis duit utk program ini ...

ko nye NGO ni.. ada dpt dana dpd pusat zakat ke?

Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2014 01:36 PM From the mobile phone | Show all posts
sedihnyaa idup gelandangan... kirim salam dr kejauhan...
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2014 01:39 PM From the mobile phone | Show all posts
bidacool posted on 26-7-2014 01:21 PM
Kita sedang berusaha.... tak semua boleh sempurna sekelip mata.....

Tq abang babai..... (abg l ...

Aku fokus kat Ipoh la dek non
Selamatttttt
Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2014 01:39 PM From the mobile phone | Show all posts
murninya niat. nak jugak join..byk baju raya lama anak2 tknak pakai dah..igt nak bgi kat diorg. tapi kebiziang tanpa batasang ni.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

10-12-2022 06:57 AM GMT+8 , Processed in 0.114436 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list