CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 10579|Reply: 116

[Tempatan] (Pics) Org Msia hina, bangsat & menghina Islam?? DIA kata

[Copy link]
Post time 8-4-2014 08:33 AM | Show all posts |Read mode
Saya hairan kenapa perkara ini boleh dibenarkan. INI BUKAN KREATIF tetapi MENCABAR sensitiviti DAN tidak menghormati budaya tempatan. Orang Malaysia BUKAN HINA ATAU BANGSAT untuk makan di dalam tempat seperti tempat MEMBUANG AIR BESAR ATAU TANDAS.

APAKAH KERANA BANGUNAN INI DIPUNYAI OLEH NEGARA ASING menjadi puncanya?

1. Tiada Lagi Rasa Hormat?
2. Hilang Kawalan?
3. PBT Gagal?





Saya sedih kenapa Budaya Melayu tidak dihormati di Negeri yang Majoriti rakyatnya - Melayu, Menteri Besarnya - Melayu, dan Sultannya pun Melayu...opps Sultan ada campur darah Orang Putih.





















KALAU perkara yang kononnya "kreatif tetapi tidak sensitif" ini tidak dikawal, MAKA LIHATLAH satu hari nanti Budaya rakyat Malaysia yang indah dan bersopan santun AKAN HILANG.

Kita baru hilang hakmilik Bangunan ini kepada Negara Asing, keadaannya MENYEBABKAN KITA HILANG KAWALAN. Saya tidak dapat membayangkan bagaimana nanti Apabila Negara China berjaya menyiapkan pembangunan di tanah lokasi strategik yang "DIGADAI KERANA WANG" oleh Pemimpin Melayu sendiri.


Saya berharap Pihak Berkuasa Tempatan dan Kerajaan dapat membuka mata, SERTA mengambil tindakan untuk memelihara Budaya Malaysia agar Negara ini, lebih dihormati terutamanya kepada pelancong-pelancong Asing.

SAYA PASTI bahawa PELANCONG datang ke Johor BUKAN untuk melihat rakyat Johor MAKAN DALAM JAMBAN......saya juga tidak mahu para pelancong akan salah anggap bahawa Orang Johor ini hina dan tidak bertamadun dengan mengamalkan cara hidup Makan di tempat pembuangan najis atau makan najis setiap hari di rumah mereka.





HORMATILAH RAKYAT MALAYSIA DAN HORMATILAH ORANG MELAYU.....alim ulama di Johor "buat kerjalah sedikit"....kerana Orang Melayu Johor adalah Orang Islam DAN INI ADALAH PERBUATAN MENGHINA ISLAM.




(souce: http://www.peguamkamalmenulis.blogspot.jp/2014/03/ini-satu-penghinaan-kepada-masyarakat.html)


p/s: Macam pengotor je tapi aku anggap ini semua pilihan masing2......


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-4-2014 08:35 AM | Show all posts
eee... geli la weh.. benda ni aku rasa kat penang pun ada kot.
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2014 08:41 AM | Show all posts
terpulang apa taste ko ada

kalau ko jenis tahi propa ko suka konsep jamban

kalau ko pelahap biawak , ko akan sokong biawak

simple mcm a,b,c saja
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2014 08:41 AM | Show all posts
so peguam kamal sila buat petition tutup semua kilang arak dan ladang penternakan babi kt malaysia ni. yg tu pun menghina bangsa melayu dan agama islam jugak tu
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2014 08:46 AM | Show all posts
Benda ni dah lama famous kat Taiwan kalau tak silap. Jepun pun ada kot. Skrg ni US pun dah ada toilet themed restaurants ni. Terpulang pd taste masing2 nampaknya. Kalau saya, mungkin rasa loya sikit sesetengah dishes tu tp bole je try.
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2014 08:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Itu konsep.kalau taknak tak payah le pegi.kalau aku memang tak g la.Tapi waima selfie doggie pun dalam tandas petronas boleh.aku rasa ada je ummah2 side2 gini tak kisah makan berkonsepkan jamban
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 8-4-2014 08:48 AM | Show all posts
annehuda posted on 8-4-2014 08:41 AM
so peguam kamal sila buat petition tutup semua kilang arak dan ladang penternakan babi kt malaysia n ...

hahaha..... yg tu dia terlupa kot..
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2014 08:49 AM | Show all posts
terpulang la.. taste masing2
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-4-2014 08:50 AM | Show all posts
dh itu je mampu yg difikirkan
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2014 08:57 AM | Show all posts
Klu aku xp kot..tgh mkn tgk bnda serupa tahi n trbyg2 mkn tahi
yg mmbezakan hnya bau dan rasa j
Loya..
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2014 09:06 AM | Show all posts
aku xlalu
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2014 09:09 AM | Show all posts
kat penang pon dah lama ada restoran konsep jamban ni. euwwwwwww....
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2014 09:10 AM | Show all posts
orang cina nak makan taik pon melayu sentap kenapa..?
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2014 09:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Ini kira ok la sket sbb mkn dlm restoran konsep jamban.. Aku tgk kdg2 ummah muslim lg teruk dari ni sbb makan betul2 dlm jamban yg takung taik ms bulan pose
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2014 09:13 AM | Show all posts
eeeiiiii... x sanggup ..!!
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 8-4-2014 09:18 AM | Show all posts
HOHA posted on 8-4-2014 09:10 AM
orang cina nak makan taik pon melayu sentap kenapa..?

sebabnya berlaku di johor.... kalu kt negeri lain aku rasa penulis tu tak sentap......
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-4-2014 09:25 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2014 09:27 AM | Show all posts
Huk aloh, tu pun teraso? Yg ladang babi bersepah, kedai 4D merata pekan Melayu, tak jadi isu pulak ....
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2014 09:30 AM | Show all posts
bidacool posted on 8-4-2014 09:18 AM
sebabnya berlaku di johor.... kalu kt negeri lain aku rasa penulis tu tak sentap......

Restoran nasi kandar kat penang tu buat atas longkang, ternak tikus sebesar kucing. Letak kalimah Allah, bismillah sana sini..  tak lah pulak menghina islam.
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2014 09:32 AM | Show all posts
Tak suka tak yah la masuk.... Genting yg ada kasino tu halal ke haram? Pegi la usulkan benda tu kalo berani....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

10-12-2022 01:37 PM GMT+8 , Processed in 0.106860 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list