CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: Adiya

[BEST] Lima jam yang tiada kesudahan

  [Copy link]
Post time 28-10-2013 03:32 PM | Show all posts
Adiya posted on 28-10-2013 03:16 PM
nenek tu ceq tak sempat interbiew la mama...adik ceq dah cabut awai2 lagi...nti bila free bagi per ...

cuba cerita sat muka dia lagu mana....nenek tu kecik ka sampai bley bergayut tang kepala orang? awat tak sambung sambungni aihh....
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 03:33 PM | Show all posts
Ooo..raya Haji ka nih.. hehehe... sebelum ni mmg sibuk.. dh teman kene jd organizer MegaTTMelaka.. bz sket la... Lani nyampah sket la bila time bulan penuh... Lagi nk relax laaagi lah ramai meroyan.. huhuu...
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 03:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Salam en adiya..sy nak tnya skit bleh dak..mcm mna nak tau dri kita ni ada saka..pendamping ataupun penjaga..dlm 2 taun lpas sy slalu mimpi kena kacau dgn hantu..ada jga sy mimpi sepupu sy kna sihir n mmg btol pun msa 2 dia kna sihir..ada jga sy mimpi ada org bg sy keris berbalut dgn kain kuning..dlm mimpi tu sy ambik keris tu tp sy bg balik dkat org tu..sy ckp sy tak pandai..lpas dri tu smua mimpi kna kacau hantu trus hilang..bru2 ni plak sy mimpi ada sorang pakcik ckp kat sy..suruh sy jga keris tu elok2..sy tak tau yg smua ni cma mainan tido ataupun btol..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-10-2013 03:43 PM | Show all posts
mamaezah posted on 28-10-2013 03:32 PM
cuba cerita sat muka dia lagu mana....nenek tu kecik ka sampai bley bergayut tang kepala orang? aw ...

nenek tu dok kat unjung kepala ila tu la mama oi...bukan bergayut...dia saiz orang biasa le..dok bediri ujung pala ila tu..masa tu ila dok baring...pada pandangan mata kasar memang tak nampak sapa2 la ujung pala tu..

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-10-2013 03:45 PM | Show all posts
ThousandSwords posted on 28-10-2013 03:33 PM
Ooo..raya Haji ka nih.. hehehe... sebelum ni mmg sibuk.. dh teman kene jd organizer MegaTTMelaka.. b ...

raya puasa baru ni la..raya haji tak dak apa2 kes..aku tenang je kat umah menikmati cuti..
bila nak p umah senior hang???sambung apa yang tak cukup..heeeeeeeeeee

Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 03:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Adiya posted on 28-10-2013 03:06 PM
banyak kekdah rawatan ni ceq...aku tak brani nak kata itu betoi ini salah..sebab aku tak tengok se ...

Hahaha..xpala..sja nk tau ja..sbb ceq xtau apa2 , kang kena kencing susah gak kan..soh plepas benda tuh..dia dok p tambah plk bg barang dia..mampus..mber penah kena..igtkn dh hbs buang,tp org yg brubat dia p tambah lg.sbb nk mber saya g brubat kt dia..jahattt tooiiiii..huhuhuhu
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-10-2013 03:47 PM | Show all posts
@yong posted on 28-10-2013 03:39 PM
Salam en adiya..sy nak tnya skit bleh dak..mcm mna nak tau dri kita ni ada saka..pendamping ataupun  ...

mimpi tu kul brapa yong? bila jaga dari mimpi tu, yong rasa mcm mn???

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-10-2013 03:49 PM | Show all posts
LappyHappy posted on 28-10-2013 03:46 PM
Hahaha..xpala..sja nk tau ja..sbb ceq xtau apa2 , kang kena kencing susah gak kan..soh plepas bend ...

kes macam ni selalu jadi...tu susah kalau aku dapat pesakit yang pernah p ubat ngan ramai perawat lain..tambah pulak ubat tak dan habis lagi ngan perawat tu, mai jumpa nak berubat lagi...sakit jiwa la jgk nak buang satu2...

Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 03:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Adiya posted on 28-10-2013 03:49 PM
kes macam ni selalu jadi...tu susah kalau aku dapat pesakit yang pernah p ubat ngan ramai perawat  ...

Yela kan...manusia kn mcm2 jenis..ssh nk jumpa yg btoi2 eclass...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-10-2013 03:55 PM | Show all posts
LappyHappy posted on 28-10-2013 03:52 PM
Yela kan...manusia kn mcm2 jenis..ssh nk jumpa yg btoi2 eclass...

ikhlas ni payah nak crita la...kadang2 aku sendiri pun terbabas...kita kata kita ikhlas, Allah belom tentu terima ikhlas kita tu..takut tak cukup spec..
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 03:56 PM From the mobile phone | Show all posts
@yong posted on 28-10-2013 03:39 PM
Salam en adiya..sy nak tnya skit bleh dak..mcm mna nak tau dri kita ni ada saka..pendamping ataupun  ...

Sy selalu mimpi hantu gak...hbs mimpi bgn , dok tak dok...asyik nk gaduh ng org ja.... Plg kena tempias ,org yg tsayang laaa...xtaula pasai apa..asal mimpi hantu ja mesti bgaduhhh..haaiiishhh...

Ni smlm mimpi apa ntah , tjaga kul 2 pagi..ttbe sebak sendun sendaaaannn ja..aiq mata pon dok ngalir...huh! Nth la pelik2 betoi...
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 04:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Adiya posted on 28-10-2013 03:55 PM
ikhlas ni payah nak crita la...kadang2 aku sendiri pun terbabas...kita kata kita ikhlas, Allah bel ...

Betul gak kn... Tp xpe ,allah tahu hati kita kn..hanya dia yg mgetahui sgala hal:-D ..
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 04:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Adiya posted on 28-10-2013 03:47 PM
mimpi tu kul brapa yong? bila jaga dari mimpi tu, yong rasa mcm mn???

Kadang2 mimpi kul 2 3 pagi..msa mimpi kna kacau hantu dlu..dlm setiap mimpi sy akn baca ayat kursi bla kna kacau 2..yg mimpi pasal keris ni lpas subuh rsa sy..dlu prnah mimpi kna kejar dgn mayat bayi..dlm mimpi 2 sy bca ayt kursi tiup kat botol yg ada air dan trus baling dkat mayat bayi tu..trus sy trjga..knapa dgn mimpi 2..sy anggap mainan tido ja..sy penah jga ikut sepupu pegi berubat dlu..tp ustaz tu cma senyum sja tgk sy..dia takda ckp apa pun..
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 04:25 PM From the mobile phone | Show all posts
LappyHappy posted on 28-10-2013 03:56 PM
Sy selalu mimpi hantu gak...hbs mimpi bgn , dok tak dok...asyik nk gaduh ng org ja.... Plg kena te ...

Hbis 2 skrg lappy buat apa..p berubat dak..sy mimpi ni hilang mcm tu sja..wlaupun mimpi2 hantu tp sy tak da jd pemarah..sbb sy bkn jenis panas baran..sy anggp mainan tido wlaupun rsa pelik sbb tangan skit.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-10-2013 04:34 PM | Show all posts
@yong posted on 28-10-2013 04:21 PM
Kadang2 mimpi kul 2 3 pagi..msa mimpi kna kacau hantu dlu..dlm setiap mimpi sy akn baca ayat kursi ...

ok...ini amalan saya..kalau ada bercanggah dengan org lain mintak jangan nak provok kat sini..kita berbicara mengikut tahap ilmu kita ye.. mimpi yng boleh ditafsir adalah dalam sela masa 2-4 pagi..selebih dari itu atau kurang dari itu, ianya hanya mainan tidur kata org tua2..dalam setiap mimpi kita akan ada pertarungan, pada saya mudah sahaja, kalau pertarungan kita dengan apa jugak jenis makhluk kita menang, maka in sya Allah amalan kita yang kita buat ketika jaga, cukup untuk membantu kita dalam apa2 jugak permasalahan baik zahir atau bathin..tp kalau kalah, nasihat saya kena kuatkan amalan lagi spt jaga solat, zikir dan sedekah antara amalan yang cukup kuat..

andai kata dok jadi lagi mimpi2 pelik sampai ber bulan2, p la jumpa sapa2 yang mungkin boleh tengok apa masalahnya..roh kita ni hebat..yang tak hebatnya kita sendiri yang tak tau nak guna roh kita tu..kalau tau guna.......baru sebut nama dah mencecet-cecet jin2 low class tu lari...

Last edited by Adiya on 28-10-2013 04:36 PM

Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 04:37 PM From the mobile phone | Show all posts
@yong posted on 28-10-2013 04:25 PM
Hbis 2 skrg lappy buat apa..p berubat dak..sy mimpi ni hilang mcm tu sja..wlaupun mimpi2 hantu tp  ...

Lappy jauh dr family la...kalau dekat mmg dh soh sspa tgk sat..ni dsbbkn jauh ,xkenai org2 sini yg pndai bab2 mistik2 nih..

Haaa.mimpi baby lagi laa (bbrpa bulan lepas mimpi... )mimpi pelik sikit...hehe..

Dan kemrin dulu ada mimpi gak dukong baby mandi dekat laut / sungai gitu...

Dlm mimpi tu baby ( wataknya anak lappy ) pdhal lappy mna kawin lg nih..huhuhu..

** tp 2,3 hari ni mimpi pelik2 la pulak...hurmmm...jantung pon xmnentu..resah gelisah ja...tp wat2 happy maleh nk pikiaq...
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 04:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Adiya posted on 28-10-2013 04:34 PM
ok...ini amalan saya..kalau ada bercanggah dengan org lain mintak jangan nak provok kat sini..kita ...

Ok..jdnya sy anggap smua ni mainan tido sja lah..sbb sy ngan family tak ada kna kacau ke apa..sy pun tak bleh nmpak hantu n sy pun mmg tak mau nmpak..serammm..sy tnya mcm 2 sbb di kedua blah mak ngan abah..datuk2 bleh merawat org..tp da pegi buang da..mak ngan abah da pegi batalkan perjnjian da..
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 04:47 PM From the mobile phone | Show all posts
LappyHappy posted on 28-10-2013 04:37 PM
Lappy jauh dr family la...kalau dekat mmg dh soh sspa tgk sat..ni dsbbkn jauh ,xkenai org2 sini yg ...

Sy pun sma kadang2 slalu mimpi baby2 ni..tp sy tak kawin lg jga..tp sy anggap tu mainan tido sja..lappy ckp lappy panas baran kan..cba msa lappy rsa nak marah org tu lappy selawat nabi ngan selawat syifa..zikir dlm hati..insyaAllah mst rsa marh tu hilang..sy slalu buat mcm ni..bla sy marah ngan sedih..
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 04:53 PM | Show all posts
Adiya posted on 28-10-2013 03:10 PM
Teman orang perak belah2 kinta nun..dekat2 ngan parit n bote dah...loghat campoq2 ni sebab mak aku ...

mak & pak mertua aku org bota dan parit..family diorg semua kt sana lg..

Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2013 05:06 PM From the mobile phone | Show all posts
@yong posted on 28-10-2013 04:47 PM
Sy pun sma kadang2 slalu mimpi baby2 ni..tp sy tak kawin lg jga..tp sy anggap tu mainan tido sja.. ...

Kdg2 tu mmg slalu amalkan gitu...xpon terus g bilik air ,amk wuduk.... Kdg2 sbln 2 bln sifat marah tu dh cool..tp kkdg jd balik..sbb bila t'marah org...diri sendiri lak yg sakit..sakit sbb x sptutnya nk marah2 .lbh baik sabar..tp tu la kn...ilmu di dada xpnuh cmni laaa..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-5-2022 10:46 AM GMT+8 , Processed in 0.177048 second(s), 20 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list