CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: Adiya

[BEST] Lima jam yang tiada kesudahan

  [Copy link]
Post time 30-10-2013 10:43 AM | Show all posts
Adiya posted on 30-10-2013 10:03 AM
innalillah....

tak pe bel..jangan sedih2..siksa dia di dunia belom tentu di sana dia menderita, ...

owhhh camtu plak eh...
takpe lah mmg dah ajal dia kan...
bel pun fikir gitu mungkin dia sakit2 tu dah tau akan pergi sempat juga bertaubat kan...
kita2 ni plak entah cemana pulak..takut tak sempat aje bertaubat.

nnt lah Adiya...in case bel perlukan pertolongan you, bel akan PM ya...
so far masih undercontrol...semuanya bermula dr mimpi yg bel ckp tu...
then berkembang2 sampai sekarang...setakat ni mcm u ckp bel masih blh cool...walaupun sering rasa nak nangis.
insya allah...doakan bel.
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 10:45 AM | Show all posts
Adiya posted on 30-10-2013 09:49 AM
yup..selalunya kita perlu usik jugak penyihir tu bel..bukan usik apa pun, just cabut pakaian(ilmu) ...

kalau anak2 Adiya kena tempias, gangguan yg dorang kena tu dari segi apa & macam mana? bahaya jugak kan nak menolong org yg kena gangguan ni
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 10:50 AM From the mobile phone | Show all posts

hm novel tgantung lah pulok....
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 10:56 AM | Show all posts
Adiya posted on 30-10-2013 09:49 AM
yup..selalunya kita perlu usik jugak penyihir tu bel..bukan usik apa pun, just cabut pakaian(ilmu) ...

ade cara tak kalau kite nk tau seseorg tu berniat jahat kt kita
kita dh ade rase syak tapi xtau macam mane nk menkonpemkan

adoilaa...sedihnye rase hati ini, andainya benar
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 11:24 AM | Show all posts
Great power come with a great responsible... Katanya pak menakan spidermang.
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 12:13 PM | Show all posts
Adiya posted on 30-10-2013 09:04 AM
kalau ikutkan memang dah tak ada apa2 pada badan ila..cuma barang dia pada 5org ni yang boleh guna ...

hehee..jelas skali..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-10-2013 12:18 PM | Show all posts
beldandy posted on 30-10-2013 10:43 AM
owhhh camtu plak eh...
takpe lah mmg dah ajal dia kan...
bel pun fikir gitu mungkin dia sakit2 t ...

ya....saya doakan baik2 belaka..in sya Allah..

Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 12:23 PM | Show all posts
Adiya posted on 30-10-2013 12:18 PM
ya....saya doakan baik2 belaka..in sya Allah..

sejuta terima kasih...

sila sambung cerita...
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 12:28 PM | Show all posts
satu lagi pesanan guru pada aku,
"dalam 10 orang yang datang berubat, biarlah 2 sahaja dari padanya yang sembuh...aku tak risaukan pesakit tu, tp aku risaukan kamu..seandainya ke sepuluh2 pesakit yang kamu rawat itu sembuh, maka kamu nantikan sakit yang kamu akan tanggung iaitu penyakit hati (Riak, takbur, sombong). itulah jarum iblis yang aku risaukan untuk murid2 aku..jangan hiraukan kata orang tentang kita, cuma risaukan kata Allah pada kita.."


Best sangat ayat ni..........

apa pun terima kasih Diya na...
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 12:29 PM | Show all posts
walaupon kuceng ni penakot tahap gaban, tp tetap gak nak baca citer ni...baca pon kt opis jah..hahahahaha....

bkn ape, kt umah x leh baca or tgk citer2 antoo ni...mak kuceng tu lemah semangat sikit....takut 'ter rasuk' kang..masak le kuceng...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-10-2013 12:33 PM | Show all posts
krukx posted on 30-10-2013 10:45 AM
kalau anak2 Adiya kena tempias, gangguan yg dorang kena tu dari segi apa & macam mana? bahaya juga ...

macam ni krukx, bilangan makhluk yang bernama jin ini sangatlah ramai dan di umpamakan dalam nisbah 1:9 iaitu 1 manusia 9 jin.. andai kata adik beradik krukx ada 9 org, dan seorang darinya telah dikurung, dipukul atau disakiti, adakah yang 8 lagi akan berdiam diri??? mesti tidak kerana sifat mereka dah macam tu..kesalahan pada mata kita, adalah kebaikan pada mata mereka..so sekarang kita yang salah sebab ganggu tugas mereka..

nak balas balik mungkin tak lepas, jadi mereka akan mencari sesiapa saja yang ada hubung kait dengan kita..seandainya waris perawat itu boleh diganggu, maka dia akan ganggu la..andai kata tak boleh...dia akan tunggu sampai satu masa perawat ni sudah meninggal dunia, maka mereka ini akan hadir pada waris2 dan mengatakan mereka adalah kawan @ khadam @ saka perawat. Mungkin jugak mereka akan bersahabat dengan waris perawat untuk menyesatkan waris orang yang mereka dendamkan selama ni.. Itu la yang ada kes blajar dari dalam mimpi dengan moyang le, atok le..kononnye  moyang dulu kiai dan tinggi martabatnya...

ITU SEMUA POYO.....


Dan inilah jugak antara perkara yang aku risaukan pada anak cucu aku...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-10-2013 12:35 PM | Show all posts
edoraixora posted on 30-10-2013 10:56 AM
ade cara tak kalau kite nk tau seseorg tu berniat jahat kt kita
kita dh ade rase syak tapi xtau m ...

syak yang macam mana??? percayalah kepada bahasa tubuh kerana tubuh tidak pernah menipu..yang menipu hanyalah diri kita sendiri..

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-10-2013 12:40 PM | Show all posts
mamaezah posted on 30-10-2013 12:28 PM
satu lagi pesanan guru pada aku,
"dalam 10 orang yang datang berubat, biarlah 2 sahaja dari padanya ...

tu le..guru ceq ni memang nampak je kuat sloro..tp sekali dia keluar ayat, mau terkedu sampai tersedu-sedu..

mcm ceq PM sat ni, semuanya dari Allah dan kepada Dia jua tempat kembali...
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 01:07 PM | Show all posts
Adiya posted on 30-10-2013 12:33 PM
macam ni krukx, bilangan makhluk yang bernama jin ini sangatlah ramai dan di umpamakan dalam nisba ...

Uiiihh.. Besar tanggungjawab jadi perawat ni yee.. Banyak nak kena pegang nak kena simpan nak kena jaga.. Semoga pacit adiya dan keluarga baik baik sahaja di bawah lindunganNya..


Pacit.. sambung citerrr..
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 01:28 PM | Show all posts
@yong posted on 28-10-2013 04:47 PM
Sy pun sma kadang2 slalu mimpi baby2 ni..tp sy tak kawin lg jga..tp sy anggap tu mainan tido sja.. ...

maaf nyampuk.

sy pun selalu mimpi baby ni. belum kawen jugak ni.
mimpi hantu pun selalu, kadang2 pukul 3 pagi terjaga tersentak sbb gaduh dgn hantu dlm mimpi.
kadang2 menang, kadang2 kalah.
amalan belum cukup agaknya

tp penat lah gaduh dengan hantu. baca ayat kursi, azan dlm mimpi pun mcm real je rasa.
bangun je mmg lesu badan.
tp sy anggap tu semua mainan tidur walau abang kata family kami ada saka.
malas nak ambik port.
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 01:28 PM | Show all posts
Adiya posted on 30-10-2013 12:35 PM
syak yang macam mana??? percayalah kepada bahasa tubuh kerana tubuh tidak pernah menipu..yang meni ...

entahlah...macam berat jer nk ckap. melibatkan org2 terdekat, huhuhuhhh
nk mintak tolong boleh, nnti aku sms ko ye...
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 01:45 PM | Show all posts
ala..
dah habis ke???
nak cite lagi..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-10-2013 02:37 PM | Show all posts
edoraixora posted on 30-10-2013 01:28 PM
entahlah...macam berat jer nk ckap. melibatkan org2 terdekat, huhuhuhhh
nk mintak tolong boleh, n ...

bisa aja...bila2 kasi msg yer...
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2013 02:39 PM | Show all posts
Adiya posted on 30-10-2013 02:37 PM
bisa aja...bila2 kasi msg yer...

bereh boh....tenkiu
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-10-2013 02:40 PM | Show all posts
sapeka posted on 30-10-2013 01:45 PM
ala..
dah habis ke???
nak cite lagi..

nanti teman up cerita baru yer... tungguuuuuuuuuuuuuuu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Forum Hot Topic



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

24-5-2022 02:46 PM GMT+8 , Processed in 0.086574 second(s), 20 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list