CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
View: 2633|Reply: 11

Kutil, Cara Mengatasinya?

[Copy link]
Post time 18-7-2012 10:14 AM | Show all posts |Read mode
Assalamualaikum wrt. wbt,Saya ni banyak tumbuh kutil kat tengkok... (ketuat... orang kata tumbuh kat tangan/kaki..) apakah jenis ubat atau rawatan yg boleh bagi hilang kutil ni? Boleh tulung bagi saranan!
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 18-7-2012 11:06 AM | Show all posts
Tu maknanya tokwan dah tua.. sbb tu ada kutil... Hahaha....

Makcik aku yg sorang tu dia geram sangat dia amik pengetip kuku dia ketip je kutil2 tersebut... lepas tu dia pakai apa tah tiba2 terus luruh terjatuh... Huhu~
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2012 06:49 PM | Show all posts
nama dia duofilm. ada kat pharmacy.
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2012 09:34 PM | Show all posts
Aku penah wat mcm nie... Sabun cap kapak, ko rendam dgn air kapur makan... Dah lembik, campurkan dgn kapur makan. Pastu tempek kat kutil tu. Wat la braper2 kali. Insyaallah, dia akan tanggal sendiri. Aku wat kutil kat siku... Dlm 3-4 ari dia tanggal.
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2012 08:47 AM | Show all posts
rajin2 la sapu minyak habbatus sauda...Insya Allah nanti dia luruh sendiri.
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2012 11:04 AM | Show all posts
saya penah gak kena..kat tangan..sapu ubat belerang..dia mcm krim
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2012 01:17 PM | Show all posts
Reply 1# tokwan_jantan


   operet je
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2012 04:40 PM | Show all posts
Reply 1# tokwan_jantan

Lah benda yang paling senang ! Kau cari pelepah betik lepas tuh kau letak getah betik tuh dekat ketuat.. Simple !!
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 19-7-2012 09:52 PM | Show all posts
Reply  tokwan_jantan

Lah benda yang paling senang ! Kau cari pelepah betik lepas tuh kau letak g ...
pidd Post at 19-7-2012 16:40


ada jugak orang kata GETAH betik tu leh buat kutil tanggal...
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2012 11:55 PM | Show all posts
operate je....abg ipar aku buat dulu buang kutil pon dapat mc seminggu
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2012 06:34 AM | Show all posts
operatela...senang cte...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-7-2012 12:54 PM | Show all posts
kat mana buleh operate tu & berapa kena kos dia?...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Category: Kesihatan

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

15-8-2022 12:46 AM GMT+8 , Processed in 0.091580 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list