CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
View: 37233|Reply: 240

Penyanyi banyak auta - Siapakah Penyanyi itu?

  [Copy link]
Post time 27-1-2012 10:06 AM | Show all posts |Read mode

KESAL...Abang Yusuf (kiri) dan isterinya, Noor Maszura bersama Khiarul ketika sidang media.

KUALA LUMPUR: “Bukan mahu mengaibkan dia, tetapi perbuatannya yang tidak bertanggungjawab menyebabkan kami sekeluarga hidup sengsara sejak lapan tahun lalu,” kata sepasang suami isteri yang menanggung hutang hampir RM1 juta dan diisytiharkan muflis, didakwa akibat diperdaya seorang penyanyi terkenal.


Abang Yusuf Abang Daud, 36, yang juga bekas vokalis kumpulan Baji dan isterinya, Noor Maszura Abu Bakar, 30, mendakwa mereka hidup tertekan selepas diisytiharkan muflis pada 2008 disebabkan penyanyi terbabit gagal menjelaskan pelbagai jenis pinjaman bank berjumlah RM929,503. Noor Maszura berkata, semuanya bermula apabila dia dan suaminya dilantik oleh penyanyi terbabit sebagai pengarah syarikat rakaman miliknya pada Disember 2002.

“Rupa-rupanya dia mempergunakan kami berdua untuk dia membuat pelbagai pinjaman bank dan kami diarahkan menjadi penjamin dengan alasan kami pengarah syarikat,” katanya ditemui selepas membuat aduan kepada Pengerusi Sukarelawan Peguam (SukaGuam), Datuk Khairul Anwar Rahmat, di sini, semalam.

Menurutnya, pada 2003 penyanyi terbabit membeli sebuah Mercedes Benz berharga lebih RM400,000 diikuti kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Estima pada tahun sama.

info dari: http://www.hmetro.com.my/articles/Penyanyibanyakauta/Article

<< mod, mcm biasa kalau dah ada benang ni tolong remove ya>>
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
 Author| Post time 27-1-2012 10:15 AM | Show all posts
siapa ek penyanyi yg derang ni maksudkan.... dasyat tu sampai 1 juta.... byk no pulak duit derang ni.....
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2012 10:16 AM | Show all posts
nak juga aku tau siapa penyanyi kaki auta ni.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-1-2012 10:20 AM | Show all posts
a.ah penyanyi fofuler lak tu katanya....
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2012 10:24 AM | Show all posts
clue:
1.ade syarikat rakaman sendiri
2.beli mercedes
3.beli toyota estima
4.penyanyi terkenal

jantina??? agak kabur
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2012 10:26 AM | Show all posts
siapakah itu???
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2012 10:32 AM | Show all posts
ah wie kah...


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-1-2012 10:33 AM | Show all posts
tu la kan.... tah sape2 la tu kan...
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 27-1-2012 10:33 AM | Show all posts
keta awie yg hilang tu bkn toyota estima ke....mpandai je haku.....
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2012 10:34 AM | Show all posts
awie ada syarikat rakaman sendiri ke?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-1-2012 10:35 AM | Show all posts
mungkin jugak.... ah wei ada syarikat rakaman tak?
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2012 10:36 AM | Show all posts
menyampah la dgr berita cmni...indentiti d simpan sangat..

padahal bnd yg patut dsembunyi and aib xpulak simpan..


ni dah nyata makan hasil org..mganiaya org.
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2012 10:36 AM | Show all posts
Awie masih terkenal lagi ke
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-1-2012 10:36 AM | Show all posts
awie ada syarikat rakaman sendiri ke?
akuMNdia Post at 27-1-2012 10:34



    eh sama pulak soklan kita ya
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2012 10:36 AM | Show all posts
beli rumah rega 400k
pinjaman peribadi 150K
pinjaman peribadi lagi 300K

camner boleh lulus ekkk kalo wat sampai 2-3 pinjaman. Monthly income dia letak berapa dlm borang tu? Kalo bayar estima dah sangkut, nama dah masuk c-tosh musti tak lepas wat personal loan.
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2012 10:37 AM | Show all posts
awie ada syarikat rakaman sendiri ke?
akuMNdia Post at 27-1-2012 10:34



   dulu ada kan...budak2 kristal dulu bwh dia........
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
 Author| Post time 27-1-2012 10:37 AM | Show all posts
menyampah la dgr berita cmni...indentiti d simpan sangat..

padahal bnd yg patut dsembunyi and aib ...
ogata Post at 27-1-2012 10:36



    a..ah kan.... @ sok kaba tu takut kena saman kalau tak betul tuduhan tu.... skarang ni kan ke salah sikit je saman....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-1-2012 10:39 AM | Show all posts
beli rumah rega 400k
pinjaman peribadi 150K
pinjaman peribadi lagi 300K

camner boleh lulus ekkk ...
Orange_7491 Post at 27-1-2012 10:36



    a..ah kan mcm senang2 je nak buat loan & lulus....
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2012 10:39 AM | Show all posts
kat metro online skit sgt beritanya. pendek sgt articlenya kat paper lagi ada details. aku x beli tapi baca kat kedai makan jah

Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2012 10:39 AM | Show all posts
Awie masih terkenal lagi ke
solstice Post at 27-1-2012 10:36



   kan otai rock....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

15-8-2022 03:48 PM GMT+8 , Processed in 0.094948 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list