CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
View: 2629|Reply: 6

Macam Mana Nak Bayar Hutang...

[Copy link]
Post time 21-9-2011 09:32 AM | Show all posts |Read mode
Assalamualaikum wrt. wbt.,Satu hari (dalam masa raya hari tu)... tengah dok menung sorang2... tokwan teringat, masa sekolah dulu, dah lebih 30 tahun dulu ni... tokwan ada berhutang dengan satu orang kawan... taklah banyak, RM5 saja... macam mana tokwan nak bayar hutang dgn dia.. tokwan pun tak tau kawan tu masih hidup lagi ke tidak, di mana dia duduk pun tak tau... nak cari pun tak mau macama mana... Gamak macam mana cara tokwan patut buat?
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 21-9-2011 10:47 AM | Show all posts
Reply 1# tokwan_jantan


Tokwan takde fesbuk ker?Tak pun doa minta dipertemukan semula
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2011 01:57 PM | Show all posts
cari waris dia tok wan, kalau tak jumpa, tok wan cari beli resit waqaf utk buat masjid atau infaq kat mana2  niatkan utk dia...akhirat nanti, dia pasti bersyukur sbb ada 'dana' tambahan yg Allah 'reveal' kan..
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2011 02:33 PM | Show all posts
sedekah kan RM5 itu pada fakir miskin dan di niat kan atas nama si polan bin polan itu..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-9-2011 04:38 PM | Show all posts
tokwan dah buat dah... sedekah niat bagi pihak kawan tu, dan niat bayaq hutang dialah... tapi, sungguh buat lagu tu, dalam hati ni, dok berasa cam masih berhutang lagi... cara ni ada disahihkan ka dalam mana2 nas?... kalau ada nas kata boleh buat lagu tu... berasa lega sugguh lah...
Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2011 08:27 PM | Show all posts
bagos nye..hutang x byk pon..ade sorang manusia ni hutang ribu2 tp sengaja xnk bayar.. bile mtk..dia xnk byr, nk jumpa kt akhirat jew..senang giler brcakap..die ingat akhirat 2 mcm jmpa tepi jalan jew...
Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2011 09:25 PM | Show all posts
tokwan dah buat dah... sedekah niat bagi pihak kawan tu, dan niat bayaq hutang dialah... tapi, sungg ...
tokwan_jantan Post at 28-9-2011 16:38


sedakah bagi pihak pemberi hutang tu okay.  tapi kalau ditakdirkan terjumpa dia nanti, kena bayar hutang tu.  ataupun bagitau ada bagi sedekah untuk dia.  itupun kalau dia percaya dan dia terima, okay.  kalau dia nak jugak duit hutang tu, tokwan wajib ler bayar.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

15-8-2022 12:48 AM GMT+8 , Processed in 3.257753 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list