CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
Author: masarju

: MAKAN2 d'PINGGIRAN Sg PAHANG :

   Close [Copy link]
 Author| Post time 7-7-2011 05:58 PM | Show all posts
Tinggalkan jejak utk ptg ni


Agak2 nk buat apa dgn Daun Pisang tu? :re:


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-7-2011 10:16 PM | Show all posts
Reply  cintan66
Wah!!..eksyen dia


Malu weh kalau xambik tau..Ikan Tongkol bape 1 KG? :la ...
masarju Post at 7-7-2011 17:56


Nak jawab tak tau dah malu
gugel jumpa lah jawapan nya


TOKYO - Seekor ikan tuna gergasi jenis bluefin seberat 233 kilogram (kg) dijual dengan harga $177,000 (RM599,587) dalam satu lelongan di Pasar Tsukiji di sini semalam. Harga itu dianggap paling mahal sejak 2001 apabila seekor ikan tuna seberat 200kg dijual dengan harga AS$220,000 (RM745,250).

Seorang kakitangan pasar itu berkata, ikan tersebut dibeli dan dagingnya dibahagikan sama rata oleh seorang pemilik sebuah restoran sushi Jepun dengan pemilik sebuah bar sushi Hong Kong. Dia berkata, ikan tuna yang ditangkap di perairan utara Jepun itu merupakan sebahagian daripada 570 ekor ikan yang dilelong di pasar tersebut. Menurutnya, kira-kira 40 peratus ikan tuna yang dilelong itu ditangkap di pelbagai kawasan termasuk dari Indonesia dan Mexico.
Jepun merupakan pengguna makanan laut yang terbesar di dunia. - AP
Reply

Use magic Report

Post time 7-7-2011 10:16 PM | Show all posts
Tinggalkan jejak utk ptg ni


Agak2 nk buat apa dgn Daun Pisang tu?
masarju Post at 7-7-2011 17:58



Bagi kat kita lah daun pisang ni
nak buat pulut dakap

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 7-7-2011 11:32 PM | Show all posts
PANAS! PANAS! PANAS! baru lepas makan.......
bukak dua bijik tadi, satu sedap, satu lagi yang tak sedap.
yang tak sedap tu iols buat tempoyak. taktau jadi ke tak
Reply

Use magic Report

Post time 7-7-2011 11:35 PM | Show all posts
Reply 111# cintan66

sedap ke ni? takpenah iols tau.
Reply

Use magic Report

Post time 7-7-2011 11:37 PM | Show all posts
Reply 120# sfhzuraz

patut pon taktau masakan pahang..
Reply

Use magic Report

Post time 7-7-2011 11:38 PM | Show all posts
Reply 121# masarju

macam belacan je. betul ka??
Reply

Use magic Report

Post time 7-7-2011 11:42 PM | Show all posts
Reply 142# masarju

nak buat lepat pisang or kuih koci

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-7-2011 10:04 AM | Show all posts
Reply  cintan66

sedap ke ni? takpenah iols tau.
ciklala Post at 7-7-2011 23:35



ikut selera masing2
tapi org phg sorg ni x reti nak mkn
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2011 10:05 AM | Show all posts
Reply 145# ciklala


booking sebijik taw

Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2011 10:06 AM | Show all posts
nak tepek gmbr kek



Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2011 10:08 AM | Show all posts
nak tunggu MAS antaq daun pisang
pulut dah beli
pisang eMAS pun dah beli
cuma tunggu daun pisang eMAS


nak buat ....

Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2011 10:23 AM | Show all posts
Reply 150# cintan66

ye ek..
nak cari kat mane pon taktau.
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2011 10:24 AM | Show all posts
Reply 151# cintan66


okeh! ade lagi 3bijik kat umah.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 8-7-2011 10:46 AM | Show all posts
Assalamualaikum semua

Ada berita gembira buat penggemar makan2..hehehe.
Tunggu pengumuman rasmi pd pkl {:1_130:}11.30 AM nnti;)



Siapa dh beli Buku Resipi mcm diatas tu?
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2011 10:53 AM | Show all posts
Reply 152# cintan66

wehhh...mana gambo kek batik
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-7-2011 10:54 AM | Show all posts
Assalamualaikum semua

Ada berita gembira buat penggemar makan2..hehehe.
Tunggu pengu ...
masarju Post at 8-7-2011 10:46



waalaikumussalam..
lom beli lagi ....tapi dah belek2 dah buku tu
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2011 10:57 AM | Show all posts
ni satu lagi kuih tradisi org phg



nama kuih ni kuih pena
tak penah makan dah tak pena ...
cintan66 Post at 7-7-2011 15:32




ada kat pekan sari maran
kome suka dodol kukus lagi 1 mcm kuih pena ni gak
tapi bulat2 gantikan bintang tu
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 8-7-2011 11:08 AM | Show all posts
Post Last Edit by masarju at 8-7-2011 11:09

Kalau BAB makan2 ni laju aje masing2   


Menu pg td
Reply

Use magic Report

Post time 8-7-2011 11:12 AM | Show all posts
Post Last Edit by cintan66 at 8-7-2011 11:13
Reply  cintan66

wehhh...mana gambo kek batik
hananie Post at 8-7-2011 10:53



gmbr kek batik takde
yg ada kain batik je



buat alas meja
nak hidang kek batik
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

25-9-2022 05:09 PM GMT+8 , Processed in 0.087915 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list