CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 103767|Reply: 445

Kisah Manusia Berkepala Anjing Kat Belakang Rumah

  [Copy link]
Post time 1-6-2011 02:03 AM | Show all posts |Read mode
Post Last Edit by Santeira at 28-2-2012 00:20

SALAM KAWAN2....
     Kali ni aku nak share kisah yg baru2 gak la belaku ...beberapa hari sebelum aku nikah....
Mulanya lebih kurang camni...aku ni kaki bola ... aku salu balik lewat tgk bola kat kedai mamak... so nak dijadikan cite...satu malam tu aku balik cam bese ..dalam kul 2 setengah pagi aku sampai umah... sebelum masuk aku pastikan gate, kete n moto sume dah elok berkunci... masa nak bukak kunci betul2 depan pintu , aku bau busuk sangat ... tapi aku langkah je masuk dalam umah...bau tu ilang... aku konpius gak... aku langkah kua balik, bau tu ada lagi( macam bau bangkai) .... aku xnak pikir yg bukan2 , so aku trus je masuk umah kunci pintu.... pasal bau tu abih kat situ je....


     Esoknya pagi2 bangun... kakak aku (alang) cite kat aku ... ada kesan macam kene simbah pasir basah kat pintu depan... aku pun tanya la bila perasan kesan tu.... alang kata baru pagi ni, masa alang tgh duk menyapu beranda umah... aku ingat xmau cite ngan sesape pasal semalam.... tapi alang dah cakap camtu, aku pun bgtau la pasal bau busuk tu... tapi aku cakap ngan alang ,semalam masa masuk umah xde lak aku nampak ada pape kesan kene simbah kat pintu tu... lepas abis minum pagi aku pun kua pintu depan... mmg betul camane yg alang cakap, mmg jelas kesan kene simbah... aku cuba hidu kat kesan tu kalau ada bau busuk cam semalam... tapi xde lak... yg lagi aku heran, xkanlah semalam aku leh x perasan , padahal lampu beranda terang gile...n plus lepas aku masuk umah xde lak dgr pape bunyi yg pelik2...


     Malam esoknya umah aku dah penuh ngan adik badik n anak2 buah yg balik untuk kenduri aku... petang tu abg lang ( hubby alang le) dia g memancing... kalau dah memancing tu mmg balik lewat le... so malam cam bese lah kitorang menyembang depan t.v... dah penat borak2, abang aku (ateh) masuk bilik nak tidokan anak dia... so dalam bilik tu ateh , wife dia, n baby... (mengikut cite ateh) tgh dorang nak tidokan anak tu...wife dia perasan ada kelibat org kat tingkap... masa tu lampu beranda pasang , dalam bilik gelap... so mmg jelas la nampak bayang tu... ateh ingat abg lang dah balik dari mancing... sebab dia malas nak bangun dari katil... dia sms alang, nak suh bukak pintu, sebelum abg lang tekan loceng...takut nanti baby dia tejaga lak... masa tu aku, alang , along (kakak aku) n anak2 buah still borak depan t.v...


     Tak bape lama pastu (dalam 5 minit lbih kurang) ateh kua dari bilik , dia tanya " abg lang dah balik ke? tadi aku sms alang x jawap pun..."... kitorang sume pelik je... aku jawap le " mana ada abg lang balik "... pastu ateh bgtau dia nampak ada kelibat org kat lua tadi... kitorang yg dengar ni tekejut a...anak2 buah aku dah ketakutan... aku ngan ateh capat2 capai apa2 yg boleh di buat senjata , ye la takut kalau org nak pecah umah ke...coz masa tu pun dah lewat malam , dah dekat kul 12...aku ngan ateh trus kua ikut pintu depan ... kitorang pusing keliling umah, tapi xde pape pun... tiba2 aku teperasan yg moto aku kat beranda tu dah kene simbah...w'pun masa tu ujan renyai, x mungkin bleh basah kuyup moto aku yg duk bawah bumbung... skali aku cuba hidu kalau ada bau busuk yg sama...tapi xde gak , masa ni aku ngan ateh je kat luar... yg lain sume dalam umah... pastu kami pun masuk umah, aku pun cite la kat alang n along... yg moto aku tu dah kene simbah ngan air apa ntah...


     Pastu kitorang pun ramai2 la belonggok depan t.v...cite balik pasal kisah...bau busuk, pasir basah n moto aku tadi... along n alang jadi risau sangat coz kenduri nikah aku tinggal lagi 2-3 ari je... dorang takut kalau ada org yg beniat x baik... tgk rancak beborak, tetiba dgr anjing menyalak kat lua umah... kali ni kitorang x kua pegi tengok... takut kang ada makhluk lain lak yg muncul... so kitorang sume diam je... (masa ni dah pukul 1 lebih)... masing2 bebisik x tau apa nak buat ... bulu roma dah mula meremang... mmg cuma bunyi anjing je... tp dapat rasa lain bukan takat bunyi je... ateh decide nak bukak tingkap dapur (tingkap dapur mengadap pintu stor) ...nak tgk apa yg kat luar tu... bila bukak x nampak apa pun...pastu ateh panggil aku " cuba kau tgk apa yg kat tepi dinding stor tu?"... aku pun tgk la... x nampak apa pun sebab gelap kan... ateh kata dia nampak cam org tgh mencangkung... aku pun tgk skali lagi, still x nampak gak.. so aku cakap ngan ateh " kita kua je la tgk apa bendanya tu"...  ateh pun kata ok je... kitorang pun kua ikut pintu dapur... aku g menuju kat bayang dia nampak tu, aku plak menuju pintu stor... blum sempat aku nak pulas tombol nak cek pintu stor... ateh tecungap-cungap belari anak dari tepi stor ...cepat2 ajak aku masuk umah balik... masa ni yg lain sume duk intai kat tingkap dapur... aku pun turut je cakap ateh... masuk je dalam umah , soalan petama aku "kenapa"... dengan nafas sekat2 n airmata mengalir ateh jawap " ateh pegi tuju kat bayang tadi tu, dari jauh nampak cam org..tapi bila dah sampai dekat n 'orang' tu mendongak... jelas ateh nampak KEPALA DIA ANJING!!!.. tu yg ateh panggil kau masuk umah cepat"


     Bila aku dgr ateh cakap camtu , aku trus naik angin... aku kua kat pintu dapur pastu jerit sambil pegang parang " MANA KAU!! MANA KAU!! KENAPA KAU KACAU KELUARGA AKU!!!" aku pun x tau dari mana datangnya keberanian tu, tapi lutut aku menggigil dah macam nak tumbang rasanya... alang tarik aku masuk umah n kunci pintu... ateh plak trus g amek wuduk n solat sunat... masa ateh solat aku dgn yg lain2 baca ayat kursi berulang-ulang... pas ateh dh solat baru dia nampak tenang... n dia cakap ,mungkin salah dia gak sebab sebelum kitorang kua kat pintu dapur tu...dia niat dalam hati , " KALAU BETUL ADA KEJAHATAN YG DATANG KAU TUNJUKKAN LAH YA ALLAH "... dia rasa niat tu dah macam takbur bunyinya, jadi dah tentu ALLAH MAHA KUASA dan   DIA MAKBULKAN PERMINTAAN HAMBA-NYA... so bila dah nampak sendiri x tertanggung rasanya... ateh cakap mmg ngeri sangat rupanya...


     Belum sempat habis ateh becerita... kitorang dgr lagi bunyi anjing... kali ni kitorang nekad nak kua umah dan bedepan dgn 'benda' tu... ( bukan tunjuk berani tp dah geram sangat dgn pekara2 yg bukan2 ni ) ...kitorang pun kua ikut pintu depan... suluh sana suluh sini, suluh punya suluh aku nampak jelas kelibat kat belakang umah ..tapi kali ni BDANNNYA ANJING kepala aku x nampak sangat coz 'dia' begerak pantas ... aku ingat aku sorang je nampak... rupanya alang yg ngintai kat pintu depan pun nampak gak... aku ngan ateh skali lagi pusing keliling umah , tp x jumpa apa pun... kalau yg aku nampak tu binatang dah tentu bleh jumpa ... sebab mmg xde jalan lain nak kua selain kat gate depan... puas kitorang suluh tetap x nampak pape pun... so nak masuk umah balik.. ateh depan aku menyusur kat belakang...sebelum nak langkah masuk aku toleh kiri kanan..aku nampak sekor kucing tgh bejalan cam bese ( ntah dari mana datang aku pun xtau ) ... tetiba kucing tu tembus dinding umah aku trus ilang... aku bgtau ateh... ateh cakap biakan je... jgn pegi tgk...


     Malam esoknya kitorang pakat ngan jiran n sedara mara untuk baca yaasin ramai2 kat dalam umah... lepas pada tu syukur dah xde lagi pape gangguan... aku cite kat member pasal hal tu...member aku cakap dia dah penah dgr kes tu kat area umah aku gak (aku sendiri pun x penah tau) ...dia cakap sebelum ada org kampung penah tangkap sekor anjing ... di kurung anjing tu...bila cukup tempohnya ( xtau la bape lama, sekejap je katanya )..anjing tu akan muncul semula dalam bentuk asalnya...iaitu manusia !!! kiranya benda ni macam sihir le kot... org yg menuntut ilmu hitam ni betukar wajah menyerupai anjing utk nak takut2 kan org dalam umah yg dia nak pecah masuk... mebi org yg nak try pecah masuk umah aku tu x bejaya coz kitorang cuba buru dia balik... member aku cakap lagi ....benda ni cuma leh lari bila dalam keadaan yg nampak pada mata kasar...kalau dalam keadaan halimunan dia cuma leh duk diam je...


     Pape pun sama2 lah kita beringat jgn jadikan perkara yg syirik itu sebagai satu amalan ... stakat tu je kisah ni yg aku ingat, maaf kalau ada apa2 salah tulis... SESUNGGUHNYA YG BAIK ITU DATANG DARI ALLAH, DAN YG BURUK ITU DARI DIRI KU SENDIRI...DAN INGATLAH SETIAP SESUATU YG BELAKU DI LANGIT DAN BUMI INI ADALAH DENGAN IZIN-NYA....




    P/S: Nanti aku share lagi kisah2 seram yg ada ...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 31-5-2011 01:36 AM | Show all posts

Kena Rasuk...

Post Last Edit by Santeira at 13-7-2011 08:34

Salam semua kawan2, saja aku nak share cite pasal abg aku yg di rasuk x lama dulu...

   Kisahnya bemula camni, masa tu aku, bapak aku(abah) abang(ateh/mangsa) duk kat umah cam bese sambil tggu kakak aku
dua org alang n acik balik dari kampung kat batang kali jenguk wan(nenek) kitorang... dorang g naik bas je, so abah aku jenis yg kuat sangat risaunya...pikir macam2 yg buruk jadi kat dua org anak pompuan yg bejalan bejalan jauh tu, mundar mandir abah dalam umah. Masa tu jam dalam kul 4 lebih tapi cuaca buruk sangat gelap macam dah masuk marghrib, tapi x ujan pun... org tua2 cakap 'hari buruk' x tau la betul ke tidak....
    Ateh dah mula gelisah, bukannya apa sebab dah janji ngan kawan nak main bola kat padang skolah area umah kitorang ni... dia pun cakap ngan abah " bah, aku nak kua ni, nak g main bola kat padang blakang tu" juz utk info ateh mmg bahasakan diri dia sebagai aku kalau ckp ngan abah or sume adik badik... tapi cakapnya dalam nada elok le... Abah x bagi ateh pegi, abah kata tggu la sampai alang n acik balik, n abah pesan cuaca pun x elok katanya, tapi ateh ni degil ckit ...dia pegi jugak...
   Dah nak masuk marghrib alang n acik x sampai lagi... ngam2 lepas azan, ateh pun balik dari main bola tadi... muka abah masam je, coz ateh x mau dgr kata, ateh pun trus masuk umah buat dekkk je... x lama pastu selang dalam sepoh minit alang n acik pun sampai... abah baru nak solat , dgr je dorang dah balik abah trus g ke muka pintu (mebi nak tanya nape lambat sangat balik agaknya) blum sempat abah becakap, ateh tetiba kua meluru dari bilik trus marah2 kat alang n acik... kitorang tepinga-pinga xtau apa sebab tetiba ateh marah teramat sangat... alang n acik sampai nangis2... coz ateh cakap bahasa yg kasar sangat....
   Maka di situ lah bermulanya...( maaf kalau pnjang sgt intro )... Pastu ateh trus masuk bilik, alang n acik pun masuk bilik kemas barang bawak dari kmpung tadi, aku kua dari tandas , masuk bilik ( aku share ngan ateh ) , aku tgk ateh dah lain macam... dia duduk belunjur atas lantai sambik sandar kat katil , pastu jari tangan sume kejang ( tetutup rapat )... kepala tunduk je... aku ingatkan sakit asma dia datang... sebab salunya mmg kalau kene asma yg truk tu sampai kejang tangan dia... tapi kali ni lain sangat, aku tgk dia pun seram rasanya. Aku apa lg trus kua bilik ketuk pintu bilik alang n acik, bgtau dorang yg ateh dah lain macam... dorang masuk bilik tanya ateh " teh kau ni kenapa? lain macam je , sakit asma kau dtg ke?" ateh x jawap sepatah pun... kitorang cuba urut2 dia... masa ni abah pun dah ada dalam bilik...aku plak cuba nak regangkan tangan dia yg dah kejang tu... tapi korang bayangkan ..aku genggam jari telunjuk dia , dgn sume jari aku... tapi dengan satu jari tu je dia bleh grak kan sebelah tangan aku... w'pun aku try melawan.
   Ateh dah mula mengerang... cam x sedar diri, aku rasa masa tu mmg dah kompem ada benda kat dalam badan ateh. Abah suruh alang kol makcik ( cik mijah/ adik abah )... x lama pastu dia pun sampai skali ngan mak uda ( adik ipar abah)... dorang pun rasa yg ateh ni dah kene rasuk!.. dorang suh pggil bomoh, tapi abah x suka coz abah lebih pecaya dgn doa2 n ayat2 suci Al- Quran... tapi cik mijah betegas gak... sambil tu dorang duk letak lada itam (kalau x silap) kat kaki ateh... mmg meraung kuat gile , suara pun ada brubah ckit... sementara tggu org mengubat tu datang , kitorang sume pakat baca yaasin..masa tu umah dah penuh ngan jiran2 ( beselah brita camni kejap je sampai ke telinga )... lepas je abis aku baca yaasin... aku masuk bilik, ateh tebaring atas katil , xde org pun dalam bilik tu.. pastu aku cuba baca ayat kursi sambil picit tengkuk dia... punyalah tekejut aku..ateh bukan lagi menjerit tapi mengaum cam harimau......
   Aku apa lagi dgn selaju yg boleh kua dari bilik tu... dalam ramai2 kat ruang tamu tu ada sorang sepupu kitorang (Halim), dia ni mmg rapat ngan ateh... dia cakap nak masuk bilik tgk ateh... kitorang pun ramai2 la ikut skali... ateh seolah cam dah tau je, elok je si halim sampai kat pintu bilik, ateh pun trus duduk atas katil...cam xde pape je gayanya... halim tanya la " kau sakit ke? " buat petama kali ateh becakap sejak dari marghrib tadi " ramai org kat lua ye"( ntah cmane dia tau padahal dari tadi ada dalam bilik je) ...halim pun jawap " ye la sume dtg nak tgk kau "... tetiba ateh cakap " aku nak balik la " halim ni konpius la " ni kan umah kau, kau nak balik mana plak?" AKU NAK BALIK!! AKU NAK BALIK!!!...ateh trus bangun dari katil , xdelah meronta tapi bejalan slow je menuju ke pintu dapur.... kitorag ramai2 tahan... dekat 7 ke 8 org tahan tapi dia bejalan macam xde halangan...sampai kat pintu bilik ateh benti, cam org bisu kua suara ckit2, dia tunjuk isyarat nak menulis...kitorang pun bg pen n kertas... korang tau apa yg di tulisnya ...TULISAN THAI!!..( dah tentu kitorang x paham). Nak sampai je dekat ngan pintu dapur dia stat meronta nak lepaskan diri, mata dia dah merah gile masa tu. salah sorang sedara aku ni bukak pintu pastu bediri kat muka pintu tu, x lama pastu terasa seolah ada angin lalu , sedara aku yg bediri kat pintu tu pun cakap , dia rasa ada angin lalu kat muka dia. Masa tu ateh serta merta rebah... kitorang angkat n baringkan dia depan t.v... ( masa ni plak dapat tau org yg nak mengubat tu x dapat dtg, ntah apa reason aku lupa )
   Pas dah di baringkan depan t.v , ateh meracau n meronta lagi , kejap ok kejap tak... dalam pada tu 'benda' dalam badan tu becakap "AKU NAK PINDAH,TAPI CUCU AKU TERTINGGAL ...TERTANAM KAT BAWAH POKOK MANGGIS BLAKANG UMAH, AKU MASUK BADAN DIA , SUPAYA DIA BOLEH TOLONG TEBANG POKOK TU DAN LEPASKAN CUCU AKU " camtu la lebih kurang maksudnya... kitorang sume mmg tekejut beruk dgr camtu..tapi xtaulah sume tu kan syaitan yg cuba menyesatkan... kitorang sume x stuju nak tebang pokok tu... coz syaitan mmg pandai menipu...
   Dalam keadaan yg kecoh2 tu...tepon umah bebunyi...acik jawap...rupanya org mengubat yg x jadi datang tu kol... dlam fon tu dia bgtau suh amek limau n cuba bau2 kan kat hujung idung ateh n tgk apa reaksinya, acik letak tipon n trus g amek limau kat dapur, acik cuba buat yg camane org tu cakap...korang tau apa jadi...LIDAH ATEH PELAHAN2 KUA DARI MULUT DIA , sampaikan hujung lidah tu bleh betemu pada ujung idung... ateh seolah cuba nak dapatkan limau yg acik bau kan tadi... sebab dah ngeri sangat acik campak limau tu... barulah pelan2 lidah masuk balik ( cam lidah ular tu ).....
   Sampai dah lewat malam ateh nampak cam dah reda ckit... jiran2 ramai trus tido kat umah kitorang, dgn niat nak menolong kalau ada pape yg buruk jadi lagi...Alhamdulillah sampai ke siang sume reda je.... tapi! x abis takat tu je...bila siang ateh nampak normal cuma x becakap... kelakuan dia pun lain macam... dia mandi makan minum cam bese, tapi x tau lah yg makan minum tu ateh or 'benda tu'.. kalau tgk dia makan .., nasi membukit dah macam org kebulur berbulan x makan... perkara ni berlarutan dalam lebih kurang seminggu gak la...asal masuk je marghrib sampailah lepas lewat malam mula lah ateh brubah meronta meracau... dalam pada waktu seminggu tu ada macam2 pkara belaku... ............. sampai satu tahap 'benda' tu bepindah kat abah plak....


           NANTI AKU SAMBUNG.....

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 31-5-2011 08:10 AM | Show all posts
sambung TT...best plak citer TT...
Reply

Use magic Report

Post time 31-5-2011 08:34 AM | Show all posts
menarik.... sila sambung ye.....
Reply

Use magic Report

Post time 31-5-2011 09:00 AM | Show all posts
usihh.. seram..
Reply

Use magic Report

Post time 31-5-2011 09:15 AM | Show all posts
we want more...we want more... we want more.. hehhehheheheh
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-5-2011 10:06 AM | Show all posts
jap ye kengkawan... aku kat opis ni..banyak sangat mata yg usha ...kang kata mengulor plak
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-5-2011 11:07 AM | Show all posts
[b]sambungan... ( hari petama selepas malam kejadian)
   
   hari petama selepas kejadian tu , waktu siang ateh nampak ok je... so alang n acik yg dah tepaksa amek cuti ni ( dorang satu tempat keje ) , dorang cuba2 nak becakap ngan ateh, tp ateh tetap membisu dgn pandangan mata  yg tajam n menyeramkan... ada skali tu alang cuba nak suruh ateh ni g solat...saje nak tgk... ateh ni dah betul2 ok, atau 'benda' ada lagi kat dalam badan dia... alang pun tanya " teh , kau dah solat blum? kalau blum g la solat dulu dah azan marghrib ni..." ateh tanpa soal apa pun trus menuju bilik air... alang suh aku pegi ngintai tgk betul ke dia amek wuduk... aku intai ckit2 je..nampak betul je (tertib) , rasa hati kau dah lega coz pikir ateh dah pulih... lepas tu dia trus masuk bilik, bentang sejadah pun betul kiblatnya... lagi tambah lega ati aku... tapi!! malang bila ateh stat je angkat takbir, dia dah nampak lain macam... aku ni duk ngintai kat langsir pintu bilik... alang, acik n abah ada kat dapur... yg wat aku tekejut tu , dia bleh ketawa2 masa tgh bediri tu... di buat macam main2... sambil ketawa tu dia pusing kiri kanan , aku risau gak takut kang dia nampak lak aku kat pintu bilik tu, dalam hati aku kata , mmg betul la syaitan ni pandai menipu... x sampai dua minit pun ...xde rukuk, xde sujud ...dia trus nak lipat sejadah.. so sebelum dia perasan aku kat situ ...aku cepat2 blah g dapur, aku bgtau alang, acik n abah yg ateh bukannya solat, tapi x tau apa yg dia buat ketawa sorang2....
   Waktu ni jam dah pukul 9 malam, lebih kurang... cik mijah sampai ngan org mengubat yg x jadi datang semalam tu... pompuan rupanya org tu... cam bese lah dia pun wat la pesediaan nak mengubat, dengan limaunya, keris lah, kain kuning lah, macam2 lagi... muka abah dah masam mencuka, abah mmg x suka sangat pkara yg ala2 tahyul ni... tapi nenek ( belah abah ) nak jugak, tambah lak cik mijah kenal org yg ngubat tu... so dia org tu pun mula kan la upacara dia... sepanjang dia mengubat tu ateh mengerang kesakitan... ramailah yg tolong pegang , suasana umah sama cam semalam penuh ngan jiran2 .... yg kebanyakkannya sedara mara kitorang gak...  tiba satu part yg aku x leh lupa ... org ngubat tu ikat kain kuning tutup muka dia... kat celah kain kuning tu aku nampak wajah dia berubah jadi macam org yg sangat tua, daripada muka yg elok trus jadi berkedut n nampak menakutkan... org kata yg dia buat tu " menurun" ... aku pun xtau la betul ke x.... coz aku pun x suka sangat benda2 camni sama ngan abah...
   Lepas dia baca itu ini , n bagi ubat dalam bungkus ape ntah... dia pun balik. Masa ni ateh nampak tenang je... so kitorang yg ramai ni pun lega la kejap... tapi kejap je, pastu dia meracau balik, org ngubat tu dah pesan kalau dia jadi balik bagi ubat yg dia tggalkan tadi... tapi x bekesan apa pun... ateh trus dalam keadaan sama , jap ok jap tak... sambil jari telunjuk n jari hantu tgn kanan dia besilang ( cam mat saleh wat ' finger cross ' tu )... pastu jari telunjuk tangan kiri lak sentiasa tunjuk kat pokok manggis blakang umah tu... dua2 tangan ni duk atas perut sambil dia baring dpn t.v ( ruang tgh umah ) ...dgn mata yg tepejam rapat n skali2 bukak nampak merah gile...... so berlanjutan la sampai lewat pagi cam semalam gak... kitorang ni bejaga lah sampai ke subuh... takut kang kalau telelap , tetiba ateh ilang plak lagi susah...

             SAMBUNG LAGI ( hari kedua selepas malam kejadian )....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 31-5-2011 11:36 AM | Show all posts
Reply 7# United


    sabar menanti..................
Reply

Use magic Report

Post time 31-5-2011 11:37 AM | Show all posts
OK...next...hehhehe sonok baca
Reply

Use magic Report

Post time 31-5-2011 12:34 PM | Show all posts
dah macam cite exorcism of Emily rose
Reply

Use magic Report

Post time 31-5-2011 12:35 PM | Show all posts
menurun??? cube penampo sket makcik tuh... kalau die marah maknanya tipu la menurun tuh kekekke
Reply

Use magic Report

Post time 31-5-2011 12:39 PM | Show all posts
sambong copek TT....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-5-2011 01:12 PM | Show all posts
kojap2 ...alamak poblem lak i'net ni
Reply

Use magic Report

Post time 31-5-2011 01:22 PM | Show all posts
suspens..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-5-2011 01:56 PM | Show all posts
Sambungan ....

   Hari ke dua selepas kejadian .... waktu siang sperti biasa je... xde apa yg pelik sangat... tapi cam bese sume kecoh2 akan bemula pas masuk marghrib... masuk ni dah 3 malam... malam ni ateh meracau lagi truk ... kitorang stiap malam baca yaasin or mengaji apa2 yg patut... ateh masih baring camtu gak ... so kitorang kuatkan lagi suara mengaji... malam ni org ngubat tu dah x datang pun ... mmg xde kesan apa...lebih baik truskan mengaji n pohon pada Allah... lagi kuat kitorang mengaji lagi kuat jugak ateh mengerang... and tetiba..., ateh yg tadinya tebaring sepantas kilat dah dalam keadaan merangkak cam rimau, sambil kepala dia dongak pandang tepat ke blakang umah tmpat pokok manggis tu... kitorang sume tediam kejap dari mengaji... ada yg trus gak mengaji pastu ada yg dah standby nak pegang ateh ...takut2 kalau dia tetiba terkam sape2... sambil dia mendengus-dengus dgn mata merah menyala.... bila kitorang cuba pegang nak baringkan dia semula , dia melawan dgn suara yg dah brubah... tiba2 dia tundukkan kepala seolah-olah menyedut sesuatu ( macam kita tarik nafas panjang n dalam2 ) , tapi yg ni lain betul ... rupa-rupanya dia seolah memanggil "kawan2nya" untuk masuk skali dalam badan ateh... pada masa sama dia sedut tu... sume barang2 yg tegantung dalam stor blakang umah abih begoyang dah macam kene angin taufan.... yg mana tgh mengaji cuba kuatkan lagi bacaan, ada jugak yg azan...suasana masa tu dah kelam kabut ... dgn budak2 menangis... dgn ateh yg dah x macam manusia lagi...
   
   sume org dah x tau apa nak buat... yg mana datang ada bawak anak kecik trus balik x brani lagi nak tggu situ... selang dalam 10-15 minit ( masa ni dalam kul 10 lebih ) camtu suasana dah reda ckit..tapi ateh masih dalam keadaan merangkak cam tadi, tapi kali ni dia dah x agresif sangat... so kitorang pun brani utk datang dekat... n akhirnya kitorang dapat baringkan dia balik.... bila aku pegang cuping telinga, hidung , n ibu jari kaki ateh ...rasa lain  sangat... seolah terasa ada angin sejuk yg begerak kua masuk... xtau lah mungkin 'benda2' yg di serunya tadi dah masuk dalam badan ateh agaknya

   Ada sorang sedara kitorang ni... ala2 brani ckit la... dia cakap nak tgk dalam stor, betul ke barang2 dalam tu yg begoyang , bedentam-dentum masa angin kuat tadi... aku cakap jangan ... tapi dia nak g jugak... masa kitorang tgh becakap tu ( duduk sebelah ateh )... ateh ni seolah cam tau je... dia jegilkan biji mata yg merah tu pandang tepat kat sedara kitorang tu... tapi di sebabkan ramai masa tu ...jadi ada la ckit keberanian nak g tgk gak apa yg dah jadi kat dalam stor tu... kitorang pun temankan la... bila bukak je pintu stor... pekara petama ... bau dah lain macam... bila bukak lampu, mmg betul la segala barang yg tegantung, yg atas rak, sume beterabur macam ada org mengamuk kat dalam tu... so kitorang x tggu lama dah... cepat2 kunci stor pastu trus masuk umah.

   Masuk je kat pintu dapur , ateh renung tajam kat kitorang... macam dia x suka kitorang g bukak stor tu tadi... tapi Alhamdulillah pastu dah xde pape sampai subuh.... tapi untuk stakat malam tu je la... malam esoknya plak , malam yg ke 4...

         SAMBUNG NANTI... ( anak kecik angah tepaksa di bawa lari......)

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 31-5-2011 02:50 PM | Show all posts
next chapter plzzz...hehehee gigih follow nie...hehehe
Reply

Use magic Report

Post time 31-5-2011 03:01 PM | Show all posts
hihihi..kena kacau ngn ank buah ko ye..masa sedg gigih menaip citer ni..kihkihkih..potong stim la...
Reply

Use magic Report

Post time 31-5-2011 03:03 PM | Show all posts
wow...seramnya...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-5-2011 03:07 PM | Show all posts
sabar ye kengkawan... i'net jap ok jap sangkut... p.c ni kalau bukak micrsft word tetiba hang lak... sabo ye....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-2-2023 08:19 PM GMT+8 , Processed in 0.218098 second(s), 44 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list