CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 31917|Reply: 51

Betul ke??

[Copy link]
Post time 20-5-2011 01:09 PM | Show all posts |Read mode
Aku selalu dengar orang keliling cakap..

Kalau kita teringatkan seseorang tandanya orang tu pun tengah ingat pada kita...
kalau kita rindukan seseorang tandanya orang tu pun rindukan kat kita...

betul ke..
atau cuma kata- kata untuk menyedapkan hati..

korang pernah tak ada perasaan macam nie?

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-5-2011 05:18 PM | Show all posts
haa. betul ke tak ek? kawan aku cakap betul
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2011 08:06 PM | Show all posts
cuba masa ko teringat kawan ko tu ( atau org lain )...terus ko call dia tanya direct...............kalau dia pun teringat ko gak masa tu...haaaaaa...konpem betullah tu ...
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2011 08:06 PM | Show all posts
mebe kebetulan je kowtttttttt...............
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2011 08:08 PM | Show all posts
Zad pernah terbaca pasal hal nih... buku mana dah lupa tapi menjelaskan tentang gelombang otak...

Apabila kita berfikir tentang seseorang, sebenarnya gelombang fikiran kita sedang menuju pada orang tersebut. Dan sekirnya gelombang fikiran adalah sama maka pada ketika itu dia juga akan ingatkan kita... sebagai contoh..

Masa kita sedang bekerja tiba-tiba kita teringatkan pada masakan mak kita..kalaulah mak masak asam pedas mesti best punya,balik-balik tengok dah siap pun...

Kadang kala melalui gelombang fikiran juga membolehkan kita membuat serangan mental... sebagai contoh...

cerita pertama :
diceritakan mengenai seorang petani miskin yang baru pulang dari memancing.  Seronok rasa hatinya sebab peani tersebut mendapat seekor ikan yang besar. Mlalang baginya apabila ikan tersebut telah dirampas oleh oleh seorang raja yang pada ketika itu berselisih dalam perjalanan dengan petani miskin tersebut....Mahu tak mahu dia terpaksa menyerahkan ikan tersebut  sambil memendam perasaan marah dan kesal yang mendalam....

sebaik sahaja sampai di istana raja tersebut menjerit kerana  tangannya terkena sengat ikan tersebut sehingga bengkak.... Tangan yang terkena sengat terasa sakit sekali. Beberapa tabib didatangkan namun sakitnya tidak mahu hilang. Dari hari kehari sakitnya bertambah parah .....dari hari ke hari raja tersebut mengerang kesakitan... sehinggalah ke suatu malam raja tersebut bermimpi yang dia terpaksa meminta maaf pada petani tersebut jika dia ingin sembuh.... Raja tersebut memanggil pengawal minta agar mendapatkan petani miskin itu padanya. Raja minta ma’af pada petani miskin itu dan bersedia membayar ganti rugi atas ikan yang telah dirampas hingga berlipat ganda. Beberpa hari kemudian ternyata penyakitnya sembuh dengan sendirinya. Raja tersebut tersangat hairan lalu dia bertanya..... pada petani miskin itu apa yang telah dilakukan terhadap dirinya...... Petani miskin mengatakan bahwa ia hanya mengadu pada Allah : “ Ya Allah Raja telah memperlihatkan kekuasaanya dihadapanku, perlihatkanlah pula kekuasaanMu dihadapannya” . Raja telah mendapat serangan mental dari petani miskin yang teraniaya.

Contoh kedua.
Si A ada rasa tidak puas hati dengan rakan sekerjanya... Dia tak berani nak meluahkan secara berhadapan sebaliknya dia meluahkan dengan cara memukul dan mencekik bantal guling serta membayangkan bantal guling tersebut adalah rakan sekerjanya. Keesokan harinya temannya itu tidak masuk kerja.... Didapati temannya itu sakit, lehernya kaku tidak boleh digerakan kekiri atau kekanan. Si A ingat mungkin ini ada kaitan dengan tindakannya memukul bantal guling sambil membayangkan wajah temannya itu beberapa hari yang lalu. setelah saling bermaafan dengan temannya keesokan harinya kesihatan temannya mulai pulih hingga sembuh sama sekali.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2011 08:09 PM | Show all posts
Zad pernah terbaca pasal hal nih... buku mana dah lupa tapi menjelaskan tentang gelombang otak...

...
zadzamusa Post at 20-5-2011 08:08 PM



    good info zadza..
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2011 08:12 PM | Show all posts
Reply 6# medangmru
terima kasih sebab bagi kredit
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2011 08:19 PM | Show all posts
Reply  medangmru
terima kasih sebab bagi kredit
zadzamusa Post at 20-5-2011 08:12 PM



    sesama....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-5-2011 08:43 PM | Show all posts
Aku ni sentiasa teringat kat seseorang...
Apa je yang aku buat, kat mana pun aku pergi, aku mesti ingat dia,
Apakah dia ingat aku jugak??.....

Tapi aku tau. dia memang tak ingat aku sbb dia dah meninggalkan dunia.....
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2011 09:03 PM | Show all posts
yer ker camtu...kalo kita ingatkan org tuh dia ingatkan kita?
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2011 11:03 PM | Show all posts
mungkin ye, mungkin tak, bergantung pd diri seseorg tu. dr segi personaliti, keyakinan diri, jati diri, ketekunan @ modal insan. kalau fikiran berkecamuk, suka melancap berangan, hati tak tenang & asyik syak wasangka je, mmg takde la connection dgn org yg dirindu tu..
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2011 12:17 AM | Show all posts
Reply 1# Lembaga


ade org pena ckp kt aku,klau kau mimpi org tu that mean org tu rndu kau.and lg satu klau bulu mata kau jatuh that mean ade org rndu kau
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2011 01:34 AM | Show all posts
yer ker nieee....

aku setiap masa dan saat asik teringat kat ramai oranggg....
adakah mereka suma tu teringat kat aku jugakkk....
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2011 07:41 AM | Show all posts
klu betul best la
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2011 07:54 AM | Show all posts
untunglah kalau aku ingatkan seseorang dan orang tuh ingat aku jugak
untunglah kalau btol bulu mata yang gugur tuh maknanya orang rindu
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2011 10:02 AM | Show all posts
tingat citer Hantu Kak Limah...ada dialog bomoh Siam cakap camni...Kalau kita ingat kat seorang...dia akan ingat kat kita ( tp dalam dialek kelate laa... )...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-5-2011 10:09 AM | Show all posts
aku tak bape caya..tatau laa...
sbb kalo itu macam ar...
tetiap taun aku ingatkan lam kepalaa...
suh bos kasik naik gaji haku n bonus kaw2 tiap2 taun..
mcm magik gituuu..just main ingat2 n org akan tauu
dan ingat aku balik..

dan...aku penah jgk...
aku terdesak gile suatu mlm tuh...aku terlock lam bilik air...dr kol 8pm..
aku berdoa kaw2, seru, ingat gegila supaya laki aku cpt balik...
tak jgk balik2..sampai2 kol 1am br die balik...
aku daa sejuk gile lam bilik air...kecut kaki tgn daa..
berus dinding, basuh bilik air segala mcm daaa...
nangis tak larat nak nagis daaa...
naseb takleh tido jek lam bilik air tuh...

dan naseb gak aku tak masak hape2 b4 masuk lam bilik air tuh.
kalo tak..maaau rentung periuk kuali..
aku bengang gile passs kuar tu..mule aku membebel laa
suh tukar lock pintu tanak tukar...
terpikir jgk...kalo aku sorang2 kat umah..,.mau mati sensorang lam bilik air tuh.
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2011 10:09 AM | Show all posts
tingat citer Hantu Kak Limah...ada dialog bomoh Siam cakap camni...Kalau kita ingat kat seorang...di ...
medangmru Post at 21-5-2011 10:02



   sebab tuh dia maghi datang jenguk kito
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2011 11:22 AM | Show all posts
harapnya betolla
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2011 01:19 PM | Show all posts
Mesej hanya akan sampai kalau kita gelombang fikiran adalah sama... selalunya dalam kes ni bila orang itu sama ada mempunyai hubungan yang rapat ataupun mempunyai hubungan saudara..

Dulu arwah tuk pernah bercerita... masa dulu-dulu arwah tuk wan rajin keluar bermusafir.. keluar kadang-kadang seminggu kadang kala sebulan... bila arwah tuk rindu selalunya tiap kali masa sedang mengacau nasi yang sedang mendidih mengikut arah jam dan membayangkan wajahnya dia akan menyeru nama tuk wan.. Alhamdulillah kalau tak sehari dua kadang-kadang seminggu lepas tu dia akan balik...

Dr. Fadzilah Kamsah
http://www.senangjer.com/2011/04 ... amsah-untuk-lelaki/
Kita boleh berkomunikasi melalui fikiran. Hantarlah kasih sayang dan hasrat murni anda terhadap pasangan dengan gelombang fikiran ini secara berterusan hingga berjaya.


http://www.fadhilza.com/2008/03/ ... ikiran-manusia.html
Saya juga pernah mencoba mengirim pesan melalui gelombang fikiran pada istri saya yang sedang berbelanja dipasar agar segera pulang. Kisah nya sebagai berikut. Pada suatu hari saya mengantar istri saya berbelanja ke Pasar baru . Sejak pagi saya berkeliling mengantarnya keluar masuk toko, saya merasa lelah. Sekitar jam 11 siang saya katakan padanya saya lelah, mau istirahat di mobil. Saya minta ia agar jangan terlalu lama berbelanja, saya minta agar jam 12 nanti ia sudah kembali . Saya menunggu di mobil.

Sudah lewat jam 12 istri saya belum juga kembali. Waktu itu belum ada komunikasi dengan HP, mau menyusul saya tidak tahu ia berada ditoko yang mana. Jam 12.30 saya mulai mencoba berkonsentrasi , saya bayangkan wajah istri saya dan saya katakan padanya agar ia segera kembali ke mobil . Pesan itu terus saya ulang , sambil membayangkan wajah istri saya. Setengah jam kemudian istri saya datang sambil ngomel : “ sialan gue belanja kaya ditungguin polisi aja , udah ayo kita pulang “ . Saya hanya tersenyum . Rupanya pesan saya sampai padanya berupa perasaan seolah olah ada yang sedang mengikutinya kemana saja dia pergi. Sehingga ia jadi tidak tenang berbelanja dan ingin segera pulang.

Di atas adalah contoh2 mereka yang penggunaan gelombang fikiran dalam menyampaikan sesuatu.. Adakala berjaya dan ada kalanya tidak.. tapi tak salahkan kalau kita mencuba...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-12-2022 03:16 AM GMT+8 , Processed in 0.104256 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list