CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 8933|Reply: 5

[Tempatan] SOGO 'terselamat':protes ‘Rakyat Lawan Anwar’ 29 Jun Ini di Seri Perdana

  [Copy link]
Post time 23-6-2024 12:38 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 23-6-2024 12:46 AM

Aidil Yunus berkata demo itu bertujuan menunjukkan rasa tidak puas hati kepada kerajaan Perdana Menteri Anwar Ibrahim.




KUALA LUMPUR: Demi Negara pertubuhan disebalik protes ‘Rakyat Lawan Anwar’ tidak mempunyai hubungan dengan mana-mana parti politik, kata penganjurnya Aidil Yunus.

Aidil atau lebih dikenali di media sosial sebagai ‘Yb Viral’ berkata, beliau adalah penganjur tunggal demo itu dan tiada ‘parti politik’ di belakangnya.

Katanya, tujuan demo itu diadakan bagi menunjukkan rasa tidak puas hati orang ramai kepada Perdana Menteri Anwar Ibrahim.

Aidil berkata rakyat yang terjejas dengan pemansuhan subsidi diesel akan menyokong dan akan mengambil bahagian dalam demo itu, termasuk petani dan pemandu trak tunda.

“Apa yang saya diberitahu, pemandu Lalamove, Shopee akan menyertai demo itu nanti,” kata Aidil dalam satu sidang media di luar Balai Polis Dang Wangi.

Aidil bersama pempengaruh Tunku Intan Abdul Hamid atau dikenali sebagai ‘Dayangku Intan’, dan Siti Zulaikha Olivia (Mak Iban Olivia) dipanggil polis berhubung pembabitan mereka dalam penganjuran demo itu.

Demi Negara berkata trio itu disiasat kerana membuat kenyataan yang boleh mencetuskan kekacauan dan salah guna kemudahan rangkaian. Penganjur juga menuduh polis digunakan sebagai alat untuk menekan pengkritik Anwar dan kerajaan.

Demo itu dijadual diadakan pada 29 Jun ini di depan Seri Perdana, kediaman rasmi perdana menteri di Putrajaya.

Aidil berkata beliau tidak gentar dengan siasatan itu dan berazam untuk memanggil lebih ramai peserta menyertai demo tersebut
https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/tempatan/2024/06/22/saya-tak-disokong-parti-politik-kata-penganjur-demo-rakyat-lawan-anwar/

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-6-2024 10:38 AM | Show all posts
lawak betul tajuk ko tt, "sogo terselamat"

Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2024 04:01 PM | Show all posts
Depan Seri Perdana? Tapi bangnon abis kerja balik Kajang kan? demo depan pak guard ja lah
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2024 07:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Time jd pembangkang...DSN siap bg tempat lagi utk berhimpun...itupun ada yg bodoh pergi berdemo sepanjang jalan TAR tu..

Bila dah jadi kerajaan...tempat khas utk berdemo pon tak diberinya...Mahafirnon dan kabinet formula yg hipokrit..
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2024 08:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Sendu lah tempat tu dekkk....cuma ada bungalow2 besar sekitar tu je.
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2024 10:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Kompom sendu

Yg mai pun mesti stok2 mat rempit tak sekolah yg x kisah hari2 harta negara kena rompak dgn warga asing..





This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Follow Us
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic
Pulis Minta Bantuan Kesan Kanak-Kanak Perempuan,Albertine Leo Jia Hui,  Enam Tahun Dilapor Hilang di Iskandar Puteri
YgBenarPulis Minta Bantuan Kesan Kanak-Kanak Pe
Views : 36454 Replies : 51
TAKZIAH: Isteri Wan Saiful meninggal dunia akibat kanser
mojarean_XTAKZIAH: Isteri Wan Saiful meninggal dun
Views : 4583 Replies : 8
Khai Bahar bawa BF g Sarawak
leftenanhensemKhai Bahar bawa BF g Sarawak
Views : 56948 Replies : 83
Warga KL paling murung, stress
JoyahMengayahWarga KL paling murung, stress
Views : 7509 Replies : 75
My Sweet Mobster (2024) – JTBC
heythere123My Sweet Mobster (2024) – JTBC
Views : 21169 Replies : 348
Lelaki hampir muflis dipergunakan abang ipar guna nama buat pinjaman bank pembelian kereta baharu Rm100k.Wajar atau tidak
YgBenarLelaki hampir muflis dipergunakan abang
Views : 35696 Replies : 40
Uji Minda :)
yoanaUji Minda :)
Views : 92700 Replies : 1045
Point Kumpul Tachang
evatasoPoint Kumpul Tachang
Views : 31786 Replies : 218
Sejauh mana GIGIHNYA  korang
fahdramliSejauh mana GIGIHNYA korang
Views : 75006 Replies : 396
JOM test mata korang?
fahdramliJOM test mata korang?
Views : 32221 Replies : 173

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-7-2024 09:56 PM GMT+8 , Processed in 0.510582 second(s), 37 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list