CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 2903|Reply: 5

[Tempatan] "Bukan taknak bayar,tapi aku tengah susah sekarang"-Wanita berang DBKL Minta Selesaikan Bil Sewa RM124 Tertunggak Selama 8 Bulan

[Copy link]
Post time 14-6-2024 03:20 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 14-6-2024 03:23 PM

Program Perumahan Rakyat (PPR) merupakan satu inisiatif kerajaan dalam menangani masalah perumahan golongan berpendapatan rendah. Walaupun sudah diberi kadar sewa yang rendah, tetap ada segelintir individu yang berdegil tidak mahu membayar bulanan kepada pihak berkaitan.


Baru-baru ini, tular sebuah video di media sosial yang memperlihatkan pertengkaran antara penyewa PPR bersama pihak DBKL dalam menyelesaikan isu tunggakan yang berlarutan.

Di dalam video itu, seorang wanita yang dipercayai penduduk di PPR mempunyai tunggakan bil sewa selama lapan bulan. Wanita itu kelihatan seperti tidak berpuas hati apabila didatangi oleh pihak DBKL bagi menyelesaikan isu berkenaan

Dia mula mempersoalkan tindakan pihak DBKL kerana dituduh mengganggu keluarganya dan memainkan beberapa isu lain sebagai bela diri.

Apabila dinyatakan kadar sewa bulanan hanya RM124 sahaja, wanita terbabit lalu menjawab tidak mampu membayarnya kerana tidak mempunyai wang.

Dalam mendapatkan kata sepakat, pihak DBKL sedia berunding dengan menyediakan pelan ansuran namun wanita itu tetap dengan pendiriannya yang tidak mahu berbuat sedemikian.

Perkongsian video itu telah meraih perhatian netizen dan rata-ratanya mempersoalkan keengganan wanita itu melaksana tanggungjawab sebagai penduduk PPR dengan membayar bil sewa yang ditetapkan.

Perkongsian video itu telah meraih perhatian netizen dan rata-ratanya mempersoalkan keengganan wanita itu melaksana tanggungjawab sebagai penduduk PPR dengan membayar bil sewa yang ditetapkan.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-6-2024 04:06 PM From the mobile phone | Show all posts
rm124 pun x mampu bayar ..boleh nego pula ansuran….
x paham dbkl ni…..
Reply

Use magic Report

Post time 14-6-2024 05:23 PM | Show all posts
pergi mampos la
da la susah
berlagak lak tu
pukimak betul
Reply

Use magic Report

Post time 14-6-2024 05:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Bayar je la. Banyak bunyi lak
Reply

Use magic Report

Post time 14-6-2024 05:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Kekadang kan, bukanlah nak menghina, tapi faham kenapa dia jadi PPR, sebab bodoh sombong. Sewa taknak bayar, DBKL nak bagi pelan solution, taknak terima, duk keras kepala dia je. So, memang kena saman je orang cenggini. Duk jail lagi senang, tak yah bayar sewa, makan minum, penjara tanggung. Sungguh tak bertanggung jawab, untuk diri sendiri padahal.
Reply

Use magic Report

Post time 14-6-2024 06:08 PM | Show all posts
pihak DBKL sedia berunding dengan menyediakan pelan ansuran namun wanita itu tetap dengan pendiriannya yang tidak mahu berbuat sedemikian.


Kalau ikut statement ni maknanya dia memang tak nak bayar & nak duduk free
Reply

Use magic Report

Follow Us
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

14-7-2024 12:44 PM GMT+8 , Processed in 0.055009 second(s), 34 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list