CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 29720|Reply: 4

[Tempatan] Pemuda Kelantan diperli buat lagu pasal ketum, ganja

  [Copy link]
Post time 8-12-2023 10:18 PM | Show all posts |Read mode
Edited by pengecattaik at 8-12-2023 10:55 PM




Zaman sekarang, industri hiburan negara semakin rancak dengan kehadiran daripada generasi muda.

Mereka inilah yang akan menyerikan lagi industri hiburan dengan pelbagai jenis karya menarik. Tak dinafikan, golongan muda ini sedikit sebanyak telah menaikkan juga nama Malaysia dengan karya mereka.

Namun, berbeza pula dengan video yang tular di TikTok baru-baru ini apabila seorang pemuda daripada negeri Kelantan menyanyikan lagu berkenaan ketum dan ganja telah mendapat reaksi ramai.

Menerusi video tersebut, seorang pengguna di laman X berkongsi lagu yang dinyanyikan oleh pemuda itu. Difahamkan, lagu itu adalah mengenai penggunaan ketum dan juga ganja.

"Bangga pula buat lagu pasal ketum, ubat batuk, ganja.

Ulamak korang tak ajar nilai-nilai Islam kah?", tulis pengguna di laman X.

"Ingat boleh masuk muzik-muzik kot lagu macam ni hahaha" - Netizen


Sementara itu, tinjauan di ruangan komen mendapati rata-rata netizen ada yang mengecam dan memberikan pelbagai reaksi mereka mengenainya.

Ketika artikel ini ditulis, video berkenaan telah meraih 437 repost, 481 likes dan 59 comments di laman X.

Berikut di bawah adalah antara komen daripada netizen di laman X:


apa daa kelantan. serambi mekah konon

Video about taking weed ok. Video about Israel not ok. Got it! Housemate aku orang kelantan duduk kl kerja polis. Minum ketum. Last

last kantoi curi kasut aku. Jual dekat bundle bawah. Bila kata kelantan trg mmg parah kes dadah, org marah kata sengaja kutuk negeri2 pas, masalahnya aku sendiri org sana, mmg teruk kat sana sbb

bdk2 ni de cara pengisian hiburan, manusia mmg kena berhibur tp dgn

cara betul, tgk la ni siap buat lagu promosi lagi

SILA JANGAN DENGAR LAGU IN!!! *Satu je nak ajar

Ingat boleh masuk muzik2 kot lagu mcm nih hahahah

Budak shah ale ni

Jgn tegur... biar pi kat depa.. nanti kalo kita tegur.. tetiba depa insaf.. habih depa mai buat sepah kat Penang.. Selangor.. Johor.. KL.. depa tak pegi

kedah perlis pulak. apasal ek??









This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-12-2023 03:15 PM From the mobile phone | Show all posts
apa benda je la kau
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2024 12:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2024 03:52 PM From the mobile phone | Show all posts

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2024 12:06 PM | Show all posts

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

24-7-2024 01:47 AM GMT+8 , Processed in 0.070053 second(s), 37 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list