CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 1764|Reply: 30

[Dunia] Lelaki Bernama “Kentut” Akhirnya Berjaya Menukarkan Nama Beliau Kepada Ihsan Hadi.. Jelas Kegembiraan Terpancar Di Wajahnya

  [Copy link]
Post time 5-12-2022 06:50 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode



Lelaki bernama Kentut akhirnya berjaya menukar sama secara rasmi kepada Ihsan Hadi selepas 31 tahun menyembunyikan identiti.

Kentut bersyukur selepas hakim Mahkamah Daerah Tangerang, Banten di Indonesia membenarkan keputusan untuk menukar namanya.

“Saya lega, bertambah semangat dan yakin,” kata Ihsan Hadi kepada BBC Indonesia dalam temubual selepas mengumumkan bakal mengadakan majlis kesyukuran pada Jumaat depan.

Ihsan terpaksa mengambil keputusan mengubah nama selepas t4kut anak lelakinya akan dihin4 jika mempunyai ayah bernama Kentut.

“Saya mempunyai 3 orang anak, 2 lelaki seorang perempuan, saya tidak mahu mereka berasa dihin4 jadi saya membuat keputusan ini,” kata Ihsan.

Ihsan sebenarnya mahu menukar namanya sejak kecil lagi. “Saya tidak selesa sejak zaman kanak-kanak kerana sering diejek oleh rakan-rakan,” kata Ihsan. Dia juga selalu bertanya kepada ibu bapanya mengapa dinamakan sedemikian.

“Ibu berkata, ia nama yang baik dan tidak membawa apa-apa bermakna, itu sahaja,” kata Ihsan.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 5-12-2022 06:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Perpindahan dari Solo ke Tangerang, Kentut kecil yang mulai meningkat dewasa, bertemu dengan jodohnya dan menikah. Kini pemuda yang kerja hariannya menjual mi ayam itu telah dikurniai tiga orang anak. Tak jauh berbeza dengan kampung halamannya, kembali Kentut mendapat 3jekan kerana namanya.

Hingga pada suatu saat, Kentut memutuskan untuk menukarkan namanya menjadi Ihsan Hadi. Di sanalah, Kentut mulai berkenalan dengan Eko, seorang driver teksi Lapas Tangerang yang memberinya pertolongan.

Kentut mulai mempersiapkan segala dokumen yang diperlukan. Seperti surat keterangan RT/RW, ijazah terakhir, KTP, sijil kelahiran dan sijil nikah. Setelah persyaratan lengkap, Kentut mendaftarkan diri memohon perbicaraan nama tersebut pada akhir bulan lepas.

4. Dapat Restu Orang tua

Pelbagai cabaran dan halangan yang dihadapi Kentut dalam proses penukaran namanya. Meski demikian, hatinya merasa lega, kerana orangtuanya merestui pergantian nama tersebut.

Langkah Kentut pun semakin mudah saat menuju ke perbicaraan. Sempat dia tak percaya diri bila permintaannya melalui mahkamah untuk meluluskan permohonan dikabulkan.

“Ketiga anak saya itu memberi sokongan. Istri saya juga sama, kalau sudah ingat mereka, tak boleh saya patah semangat di tengah jalan kan,” katanya.

Kentut mengaku, nama baru yang digunakannya kelak adalah jalan baru hidupnya, terutama bagi ketiga anaknya. Setelah 30 tahun menggunakan nama Kentut, akhirnya Mahkamah Negeri Tangerang, meluluskan pernukaran nama warga Jalan Nyiur IV, Kelurahan Kunciran, Kecamatan Pinang, Kota Tangerang, itu menjadi Ihsan Hadi.

“Permohonan pernukaran nama Saudara yang sebelumnya Kentut menjadi Ihsan Hadi diluluskan,” ujar Hakim Elly Istianawati, di ruang sidang 5, Senin (23/4/2018).

Selepas perbicaraan, Ihsan langsung bersujud syukur dan terpancar kegembiraan di wajahnya. Dengan nama yang disandangnya kini, Ihsan mengaku lebih percaya diri. Dia tak sabar saat menghebohkan namanya kepada orang lain yang akan bertanya.

Kesimpulannya.janganlah letak nama pelik2 pada anak korang nnti ya.
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 07:00 PM | Show all posts
kesian dia lama tu menanggung hinaan. wpun benda tu hanya skadar nama, tapi trauma kena buli, ejek tu dah tentu2 merosakkan keyakinan diri..

mak ayah nk bg nama, bg la yg elok2 ya..
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 07:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Suchi at 5-12-2022 08:01 PM

Camtu je mak dia jawab? nama yg baik apa mendenya sian dia mesti kena ejek gak masak kecik tu dan bagusla dah dapat tukar nama.

Dia ayah yg baik takmo  anak dia melalui penderitaan yg dia lalui padahal ortu dia sendiri wat bodo je bagi nama mengarut camtu kat dia pastu taknak ubah laktu.


Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:05 PM From the mobile phone | Show all posts
mak bapak dia ni mental ke bagi anak nama camtu, nasib lah dah tukar
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa yg pelik..ndon dan bodo...
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 09:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Gambar tu dia bersujud syukur sambil lepaskan angin kentut ke sister?
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 09:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Ustazah Kentot Faraj tersenyum sinis
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-12-2022 09:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by mizzmimi at 5-12-2022 09:37 PM

Iols pernah jumpa orang nama apaknya Berak..
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 10:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Musti masa bayi, bapak ini kerap kentut. Makanya dia ibunya kalo bicara sama ayahandanya, gimana sikentut hari ini.... Kentutmu buat apaa....

Lama2an, yanudah register aje namabya Kentut tu. Yaa.. Kentut itu penting. Mm nyaman kok bila daoat kentut.. Pasti rasa puasss
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 10:15 PM From the mobile phone | Show all posts
ya ampun, waduh, waduh, waduh, pokoknya butuh gampang gimana kayaknya gini membundel kabupaten kedubes muntaber kapan nyemprot memuncratkan ketabrak, pokoknya jangan dibakar, asap di indon, jerebu di Malaysia ...mbak... kalau nggak bisa, kita ambil ular bisakan dia, pantek goblok lonte Friska madu jusa c minus tersenyum sinis
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 10:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Sian dia
Mak bapak sekelian, pilih la nama yg baik  yg membawa maksud yg baik
Jgn tgh mabuk ko pilih nama ank tu
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 10:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesian ya. Aku sikit tak rasa bende ni kelakar. Yelah, dia yg kena bwk nama dia Sial betul makbapak dia Suka hati limpa babi je, letak nama mcm tu At least si Ihsan Hadi ni, ada hati dan akal fikiran. Dia mikirkan nasib anak2 dia
Tak mcm makbapak dia! Kang dah mati sok, tuliskan nama Bapak Kentut, dgn Mak Kentut, dkt batu nisan diorang!
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 10:23 PM From the mobile phone | Show all posts
kesiannnn..aneh aneh nama ndon ni
nak tkr nama kt malaysia ni perlu alasan yg kuat ke
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 10:26 PM From the mobile phone | Show all posts

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 11:04 PM | Show all posts
Mungkin dia anak ke-4 jadi letak sepatutnya letak ketut.

Mungkin ada salah dengar ke apa masa isi borang jadilah kentut
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-12-2022 11:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Walaupun nama kau kentut tapi kau tetap wangi di hidung kami kata bapak dan ibuk kentut, berak dan cirit...
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 11:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Bodo sungguh mak ayah dia..
Baik mak ayah dia yang tukar nama.kentut tu
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 11:59 PM From the mobile phone | Show all posts
kalau dia xlahir kat nusantara mgkn ok kot nama tu. bagusla boleh tukar ke nama pilihan sendiri, alhamdulillah.
Reply

Use magic Report

Post time 6-12-2022 12:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Susah nya nak tukar nama...kena prepare mcm2.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

6-2-2023 09:22 PM GMT+8 , Processed in 0.113652 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list