CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 2857|Reply: 30

[Politik] Asyraf Wajdi Dusuki, apa kes ni?

  [Copy link]
Post time 30-11-2022 09:22 AM | Show all posts |Read mode
“Wallahi…saya undi ___ ___ ___”. Sambil dihulurkan wang RM100. Ini ada RASUAH yang nyata. Lebih jijik apabila bertopengkan dan beralaskan Agama untuk menjustifikasi tindakan.”

Wallahi bermaksud ‘Demi Allah’ dan ungkapan ini dinyatakan Ketua Pemuda UMNO Asyraf Wajdi Dusuki dalam Facebooknya jam 7.11 pagi ini setelah solat Subuh.

Menggunakan hujah dan sumpah dengan nama Allah itu juga biasanya dibuat oleh ahli politik bagi meyakinkan umat Islam bahawa ada pihak menggunakan wang bagi membeli undi.

Bagaimanapun, Asyraf Wajdi yang kalah di Parlimen Gerik dalam Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) lalu tidak pula menyatakan sama ada dia sendiri yang diberikan wang RM100 itu atau pihak lain yang menceritakan kepadanya berhubung ‘rasuah’ politik itu.

Pemimpin Pemuda UMNO yang sudah tiga kali ditolak dalam cubaannya untuk menjadi wakil rakyat itu juga tidak menyatakan sama ada ‘rasuah’ itu berlaku ketika pemilihan UMNO atau PRU lalu.

Namun, andaian boleh dibuat kejadian sogokan membeli undi itu berlaku dalam beberapa siri pemilihan UMNO sebelum ini, kerana umum mengetahui bahawa parti itu sememangnya banyak terlibat dengan rasuah sehingga melibatkan berbilion-bilion ringgit wang rakyat.

Malah, sehingga kini masih ada pemimpin atasan UMNO yang berhadapan tuduhan di mahkamah kerana menerima rasuah.

Sebelum ini, Asyraf Wajdi dilaporkan yakin kiamat akan berlaku jika tidak ada rasuah.

Memetik Getaran ketika diwawancara sebuah rancangan bual bicara Ketua Pemuda UMNO itu menegaskan, rakyat ketika ini berada dalam dunia yang tidak sempurna.

Jelasnya, dunia yang ideal dan bersih daripada rasuah hanya akan berlaku apabila kiamat sudah melanda.

“Negara kita (jika) tidak ada langsung rasuah, semuanya bersih maknanya itu kiamat tandanya. Kita berada dalam dunia yang tidak sempurna.

“Kalau mengharapkan sesuatu yang ideal, negara tidak ada langsung rasuah semuanya bersih maknanya itu kiamat. Realitinya, apa yang harus kita lakukan pastikan tidak adanya ketirisan dan rasuah itu dapat dikurangkan ke tahap minimum,” kata Asyraf Wajdi.

Bagaimanapun, beliau kemudian mendakwa kenyataannya berhubung isu rasuah dan kiamat itu telah diputarbelitkan untuk dijadikan bahan fitnah.

Adakah apa yang ditulis oleh Asyraf Wajdi – pemuda dengan latar belakang pendidikan Islam – berhubung sumpah dengan nama Allah di atas bukannya fitnah?

https://www.agendadaily.com/politik/asyraf-wajdi-sudah-gawat-tulis-demi-allah-undi-diberi-rm100

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-11-2022 10:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Tertarik dgn ayat, 'sudah 3 kali ditolak'.....masih lagik mulut pung pang pung pang, ke hulu ke hilir
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2022 10:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Noted, rasuah memang jilaker. Tapi nko tetap kalah
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2022 10:33 AM | Show all posts
tiap kali PRU kalah.. tetap lah nak jd calon jgk. harap2 next PRU xde dah muka dia jd calon kat mana2 kwsn pun
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2022 10:35 AM | Show all posts
3chanceno replied at 30-11-2022 10:12 AM
Tertarik dgn ayat, 'sudah 3 kali ditolak'.....masih lagik mulut pung pang pung pang, ke hulu ke hili ...

Agenda daily kalau buat artikel memang ayat dia power dan makan dalam hehehe...
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2022 10:43 AM | Show all posts
apabila loser berckp
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2022 10:44 AM | Show all posts
haha asyraf ni apa kerja dia selain ahli politik(kalau kalah means takde gaji....).
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2022 10:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Hahahahhaha 3x ditolak hahahahahaahahaha
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-11-2022 10:48 AM From the mobile phone | Show all posts
3chanceno replied at 30-11-2022 10:12 AM
Tertarik dgn ayat, 'sudah 3 kali ditolak'.....masih lagik mulut pung pang pung pang, ke hulu ke hili ...

Hattrick tuu...
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2022 10:53 AM | Show all posts
acap ni letak kt mana pun kalah, hatrik lak tu.

nak lantik senator pun dah xleh, dah 2 kali.

dia eyeing posisi ape ni kuat sangat jilat sampai terduduk macai dap xde keje
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2022 11:05 AM From the mobile phone | Show all posts
org tak suka engkau la.. tak reti2
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2022 11:08 AM | Show all posts
tak payah la masuk politik. baik kerja biasa2 je.
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2022 11:11 AM | Show all posts
Tk serik2 lagi ke kalah bila tiap kali PRU.....
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2022 11:12 AM From the mobile phone | Show all posts
juruterra replied at 30-11-2022 10:44 AM
haha asyraf ni apa kerja dia selain ahli politik(kalau kalah means takde gaji....).

Lecturer UIA dulu die ni fakulti ekonomi. Skrg x sure. Rase macam dah x jadi lecturer sejak fulltime politician walaupunnnnn....
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2022 11:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Kepimpinan dia ni takde umpphh.... Elok dia jadi cleaner unibersiti je
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2022 11:36 AM | Show all posts
juruterra replied at 30-11-2022 10:44 AM
haha asyraf ni apa kerja dia selain ahli politik(kalau kalah means takde gaji....).

consultant for islamic finance
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-11-2022 11:37 AM | Show all posts
BateriKOng replied at 30-11-2022 10:53 AM
acap ni letak kt mana pun kalah, hatrik lak tu.

nak lantik senator pun dah xleh, dah 2 kali.

Maybe GLC since senator dah cukup 2 terms
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2022 12:13 PM | Show all posts
lagi kalah, lagi banyak bunyi dia ni
tak sedo diri orang tak suka
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2022 12:33 PM | Show all posts
sbb letak kau kat gerik la UMNO kalah!!!!!

cukup2 la mat2 kelantan UMNO yang tak mampu menang di negeri sendiri ni meraih kemewahan daripada UMNO

Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2022 12:35 PM From the mobile phone | Show all posts
3chanceno replied at 30-11-2022 10:12 AM
Tertarik dgn ayat, 'sudah 3 kali ditolak'.....masih lagik mulut pung pang pung pang, ke hulu ke hili ...

Hahahahaha
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

6-2-2023 08:53 PM GMT+8 , Processed in 0.117557 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list