CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 1057|Reply: 9

[Politik] Kereta lama milik Anwar Ibrahim tular

  [Copy link]
Post time 28-11-2022 11:44 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode


PETALING JAYA – Sebuah kereta lama milik Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim kini menjadi tular di media sosial terutamanya Facebook apabila dua keping gambar menyaksikan figura itu memandu bersama isterinya dikongsi orang ramai.

Kereta jenama Volkswagen Beetle berwarna hijau gelap itu dikatakan milik Perdana Menteri yang sudah lama disimpan, namun masih berada dalam keadaan baik.

Kereta yang dipercayai dikeluarkan sekitar tahun 1960-an itu dikatakan salah satu koleksi Perdana Menteri dan merupakan antara kereta yang paling digemari beliau.

Menerusi perkongsian di Facebook Kereta Sebelum Tahun 2000, menyaksikan dua keping gambar yang diambil melalu foto Amirul Ihsan menunjukkan Anwar bersama isterinya Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail menggunakan kereta tersebut untuk bersiar-siar.

Rata-rata pengguna media sosial turut memuji Perdana Menteri Ke-10 itu kerana pandai menjaga kereta klasik walaupun sudah lama, namun kelihatan masih tegap dan baharu.

“Perdana Menteri pun masih simpan lagi kereta klasik dia, masih nampak baharu. Suka tengok kemesraaan pasangan pemimpin kita ni,” kata Zaidah Jaafar.

“Orang kalau dah sayang kereta ni dia punya jaga bukan biasa-biasa. Katanya kereta ini Datuk Seri masih simpan dan masih juga digunakan sehingga sekarang.

“Perdana Menteri juga rupanya suka dengan kereta klasik, tahniah Datuk Seri, semoga memerintah Malaysia dengan berjaya hendaknya,” kata Hisham Muda. – KOSMO! ONLINE


https://www.kosmo.com.my/2022/11/28/kereta-lama-milik-anwar-ibrahim-tular/

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-11-2022 12:07 AM From the mobile phone | Show all posts
lama xnmpak keta jenis ni kt jln..
nama mnja keta kura kura jer kot kn..
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2022 04:35 PM | Show all posts
dulu masa kekecik, pakcik kitorang ada kete ni, kitorang panggil kete kodok
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2022 04:39 PM | Show all posts
hyie replied at 29-11-2022 04:35 PM
dulu masa kekecik, pakcik kitorang ada kete ni, kitorang panggil kete kodok

sama..jiran punya minat dia beli kereta ni..kereta kodok..
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2022 05:29 PM | Show all posts
masya Allah

zuhudnya

Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2022 05:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Pakai selipar bata?

Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2022 06:01 PM | Show all posts
dulu masa kecik, aku panggil kereta ni kereta katak
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2022 10:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Haha.. Setakat ni x nmpk kj gebang zuhud je lebih.. Oh ada dh report polis hadi awang
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-11-2022 10:38 PM | Show all posts
lazim replied at 29-11-2022 10:18 PM
Haha.. Setakat ni x nmpk kj gebang zuhud je lebih.. Oh ada dh report polis hadi awang

kannnnnnnnnnnnn...................... iols mcm mehhhhhhhhhhhhhhhhhhh.............
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2022 11:33 PM | Show all posts
Pernah ada kawan prank sekuriti bila kena suruh buka boot untuk check barang. Buka tengok ada enjin

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-1-2023 11:55 AM GMT+8 , Processed in 0.095895 second(s), 33 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list