CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 1066|Reply: 15

[Tempatan] Kerajaan perpaduan tak jual prinsip parti, kata Azalina Othman

  [Copy link]
Post time 24-11-2022 09:13 AM | Show all posts |Read mode
Edited by JoyahMengayah at 24-11-2022 01:19 PM

PETALING JAYA: Seorang pemimpin Umno berkata langkah menjadi sebahagian daripada kerajaan perpaduan tidak bermakna perlu menjual prinsip dan dasar sesebuah parti.

Azalina Othman Said berkata, sebaliknya mereka boleh bersetuju dengan manifesto bersama untuk memasukkan seluas mungkin janji dalam manifesto tersebut.



Menurut Ahli Parlimen Pengerang itu, ini juga membolehkan parti berkenaan mengekalkan prinsip dan dasar masing-masing serta memastikan pengundi tidak rasa tertipu.

“Pembentukan kerajaan yang merangkumi parti dan gabungan berbeza boleh dilihat sebagai gabungan besar dan disifatkan ‘Gabungan-Pasca PRU15’,” katanya yang juga Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno dalam kenyataan.

Pada Selasa, Yang di-Pertuan Agong, Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah menitahkan Pakatan Harapan (PH) dan Perikatan Nasional (PN) untuk membentuk kerajaan perpaduan demi negara dan rakyat.

Seri Paduka Baginda juga menitahkan 30 Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) menjadi sebahagian kerajaan baharu.

Tambah Azalina, terdapat beberapa varian perpaduan politik lain antaranya kerajaan majoriti kuat dengan pembangkang bertanggungjawab atau kerajaan minoriti.

“Kini terpulang kepada parti politik untuk mengenepikan agenda peribadi dan perbezaan demi mengutamakan rakyat sekaligus sebagai tanda penghormatan kepada titah Yang di-Pertuan Agong.

“Seri Paduka Baginda telah menitahkan segera menyelesaikan krisis politik yang menyebabkan Parlimen tergantung dengan penubuhan kerajaan perpaduan,” jelasnya.

https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/tempatan/2022/11/24/bentuk-kerajaan-perpaduan-tak-bermakna-jual-prinsip-parti-kata-azalina/


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-11-2022 09:18 AM From the mobile phone | Show all posts
menjadi sebahagian daripada kerajaan perpaduan tidak bermakna perlu menjual prinsip dan dasar sesebuah parti.

Ayat pertama dah tak sama dengan tajuk
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 01:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Idop abang.. idop
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2022 08:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Berita buruklah wat DAP x dpt iktiraf sijil UEC lg
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2022 08:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Diva micropenis & abg aza

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2022 09:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 28-11-2022 08:24 PM
Diva micropenis & abg aza

#tilljannah


Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2022 09:28 PM | Show all posts
Okehhhhhh abam azalina, iols noted
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2022 10:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Makin kertu dah...

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-11-2022 10:17 PM | Show all posts
Jadi Menteri KDN ok? sesuai
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2022 10:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia nih kat parlimen garang tak ye? Mesti rentua2 kat parlimen tu tak berani nk buli dia sangat.
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2022 11:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Kakak kpd porumer Sonic landak
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2022 04:14 AM From the mobile phone | Show all posts
rasanya parti dah tergadai habih dah. no other words dah nk describe.
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2022 04:25 AM | Show all posts
Suchi replied at 28-11-2022 10:25 PM
Dia nih kat parlimen garang tak ye? Mesti rentua2 kat parlimen tu tak berani nk buli dia sangat.

Ok jugak lah...alpha male type kan ..tapi masa PRU tu hari senyap je dia...langsung x captured headlines
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2022 03:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Klau pelacur tu pun dia akn ckp x jual prinsip, yg penting duit dpt, sedap dapat cuma klau dpt hiv, siplis tu tanggung la sendiri
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2022 04:11 PM | Show all posts
Jilat bang.. jgn tak jilat...
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2022 04:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 28-11-2022 08:24 PM
Diva micropenis & abg aza

Woi ni lawak! Sesuai serasi till jannah hendaknya
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-2-2023 06:25 PM GMT+8 , Processed in 0.109438 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list