CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: JoyahMengayah

[Politik] YDP Agong perkenan melantik Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai PM 10 | Majlis Angkat Sumpah selesai

  [Copy link]
Post time 21-11-2022 11:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Huhuhuhuhuhu asalkan dapat jadik PM ye dak
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-11-2022 11:20 AM | Show all posts
Edited by mamichik at 21-11-2022 11:23 AM

nah.. iolls copy paste bikin panassss


????????

10 Sebab Kenapa BN Wajib Pilih PH bukan PN

1. BN sudah ada rekod dan pengalaman buruk bersama PN terutama selepas dikhianati oleh PAS dan PPBM. Beberapa kali tawaran dibuat untuk kerjasama namun PAS tetap memilih PN.

2. BN elok memilih rakan sekutu baru dari DAP yang kini sudah bertukar kepimpinannya kepada Anthony Loke sebagai Setiausaha Agung.

MCA sebenarnya adalah parti yang sudah gagal dan seperti selesa dengan kegagalannya untuk merosakkan peluang BN menang di puluhan kerusi BN yang ditandingi.

Jika PAS boleh bekerjasama dengan DAP dahulu sudah tentu BN boleh sahaja membuat kerjasama dengan syarat yang tidak merugikan asas perjuangan BN selama ini.

3. PH di bawah Anwar Ibrahim belum teruji kehebatannya sebagai PM dan mungkin Malaysia boleh menilai kemampuannya bila dipilih nanti.

Persamaan musuh antara BN dan PH iaitu Mahathir dan Muhyidin boleh memudahkan usaha Najib yang selama ini berjaya dihantar ke penjara hasil perancangan licik mereka dibantu oleh pengkhianat-pengkhianat dari UMNO yang turut bersekongkol menjayakannya.

4. BN boleh menjadi kuasa penentu kepada kerajaan baru BN-PH ini dan boleh bertindak keluar kerajaan bila bila masa jika ada dasar dasar yang merugikan Melayu Islam dan Raja-Raja Melayu.

5. Persamaan lain kerana dasar BN sendiri mesra pelbagai kaum dan agama serta komited memerangi salah guna kuasa dan meningkatkan integriti terutama selepas kerajaan gagal PN yang menyamun RM 600 bilion semasa PKP dengan parlimen digantung atas alasan darurat.

6. BN dan PH akan membongkarkan segala salah laku Mahathir dan Muhyidin selama ini dan gabungan PH BN akan menjadi igauan buruk bagi kluster katak dan kluster Putrajaya yang melompat  dan mengkhianati parti selepas PRU 14 yang lalu.

7. Negara akan kembali kaya bila duit yang dilarikan Mahathir atau dicuri oleh penyamun dalam Kerajaan Muhyidin sebelum ini berjaya dirampas kembali selepas kerajaan baru BN PH berjaya dibentuk.

8. Orang-orang Mahathir dalam UMNO pasti akan bersuara menentang gabungan ini kerana takut salah laku mereka akan dibongkar selepas berjaya disucikan oleh Mahathir dan Muhyidin sebaik sahaja mereka menyertai PPBM dan PN.

9. Jika ahli ahli UMNO memahami situasi ini senang lah parti membuat keputusan terutama bagi penyokong - penyokong Najib yang melihat bagaimana pemimpin kesayangan mereka sudah dipenjarakan angkara perancangan jahat Mahathir dan Muhyidin.

10. UMNO pasti akan berpecah kerana keputusan sertai PH bila kluster putrajaya akan melompat keluar namun ia lebih baik dari dikuburkan jika menyertai PN yang sudah nampak muslihat jahat mereka selama ini.


Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2022 11:20 AM | Show all posts
geng2 DAP ckp apa? rafizi diam membisu?
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2022 11:20 AM | Show all posts
meteorspeed replied at 21-11-2022 11:10 AM
Bn patut jadik pembangkang.. Aku lebih rela si ph gabung ngan pn tp sebab ego. Ketepikan ego la wei  ...

tak dinafikan PN + PH gabungan terbaik. tapi abahcow awal2 dah umum takkan sekali2 bergabung dgn PH. padehal dia tu kalahhhhh. cakap besar dan demand mcm dia tu menang pula. PH yg menang majoriti pon rilek je aman2 tengok permainan lawan
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2022 11:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Wak dgn tok mat.. Jadi pembangkang je la.. Jgn join mana2 gabungan.. Itu lebih baik utk bn.. Biaq p ph ka pn ka jadi gomen
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2022 11:22 AM | Show all posts
Edited by EJALTI at 21-11-2022 03:23 AM
F685 replied at 21-11-2022 02:18 AM
10 BN yang sokong PH :

1. Bagan Datuk

Semua geng2 dinasour, masa kempen NO Anwar & NO DAP .  Ujung2 comolot .  Marhein macam biasa, mula cari rezki hari nih lepas ngundi

1. Bagan Datuk - Wak Zahid Jowo Pronorogol


2. Bera - Pak Mael lembab


3. Rembau - Tok Mat pondan


4. Pekan -  Sh Mohamed Puzi Sh Ali


5. Kota Tinggi - Mohamed Khaled Nordin LGBTQRSTUVWXYZ


6. Pengerang - Bro Azalina


7. Parit Sulong - Noraini Ahmad


8. Pontian - Ahmad Maslan nasi goreng timun keliling bersama Ridsect


9. Kinabatangan - Bung Mukhtar oh my english fu*k you


10. Lenggong - Shamsul Anuar

Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2022 11:22 AM | Show all posts
moskau12 replied at 21-11-2022 11:18 AM
Jangan tertipu... dia akan bawa usul DAP dan akan dapat majoriti dari pembangkang.

DAP undur diri ...

org kata
hero selalu kalah dulu
hujung2 baru untung
but tak semua org nmpak kan
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2022 11:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by kepompong at 21-11-2022 11:35 AM
wolfheart replied at 21-11-2022 11:19 AM
Sejarah berulang. Kepala tahi keras degil tak nak keluar.


yerps… kepala yg mengajar kena la tengok sendiri hasil         s h i t    yg dia dah buat


kat merata board pentaksub berangan kepala      s h i t     nak selamatkan keadaan dorang rasa dorang tahu semua tapi yg dorang tak tahu pihak rakyat yg teraniaya ditindas dgn teruk sekali. dia nak aniaya sesama dia/pemimpin lantak dia … tapi apehal rakyat dia nak susahkan …  dap & pas pun tak seteruk tu
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-11-2022 11:22 AM From the mobile phone | Show all posts
black_handbag replied at 21-11-2022 11:20 AM
tak dinafikan PN + PH gabungan terbaik. tapi abahcow awal2 dah umum takkan sekali2 bergabung dgn P ...

Abah nampak long term benefit GE16

Semua voters BN swing pada PN nanti dan
BN bakal terkubur
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2022 11:24 AM From the mobile phone | Show all posts
F685 replied at 21-11-2022 10:18 AM
10 BN yang sokong PH :

1. Bagan Datuk

Wow rombau!!
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2022 11:24 AM | Show all posts
mejaputih replied at 21-11-2022 11:20 AM
geng2 DAP ckp apa? rafizi diam membisu?

tak sabau nak tgk reaksi lapuijiii
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2022 11:25 AM From the mobile phone | Show all posts
black_handbag replied at 21-11-2022 11:20 AM
tak dinafikan PN + PH gabungan terbaik. tapi abahcow awal2 dah umum takkan sekali2 bergabung dgn P ...

Tue la.. Kenapa deme tak pikir rakyat ek. Semua lapar kuasa.
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2022 11:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Moga influencer yg dkt ig duk sokong ph Tu terciduk yaaaa...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-11-2022 11:26 AM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2022 11:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Okey jer umno ada dalam ph..nanti takder lerr si cina2 tu kata malaysia cina punya...nanti  si dap tu melampau sangat dengan melayu islam ..bn boleh tarik sokongan swing pada pn
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2022 11:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Apa kata budak toktok 18 ,PN Kami nk isley tu
Tengah membuta lg kan .. Time2 ni
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-11-2022 11:28 AM | Show all posts
wolfheart replied at 21-11-2022 03:19 AM
Sejarah berulang. Kepala tahi keras degil tak nak keluar.

oh kalau cam ni memang sengsara bro/sis, perut senak, tapi tak leh membuang.

Kena cari julap.
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2022 11:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Kecewa gakla aku undi PH dpt wak
Tp aku nk bangnon
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2022 11:28 AM From the mobile phone | Show all posts
seminit pun tak boleh dibiarkan. jangan pulak sampai rayKAt merusuh.
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2022 11:29 AM From the mobile phone | Show all posts
lyshafull replied at 21-11-2022 11:20 AM
Huhuhuhuhuhu asalkan dapat jadik PM ye dak

Sama je wak yiddin ponnnnn asalkan dpt jd pm kali ke 2 kan
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-1-2023 04:33 PM GMT+8 , Processed in 0.190745 second(s), 41 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list