CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 8386|Reply: 173

[Tempatan] Bukan lagi PM tepi, 'mood' rakyat memihak kepada Anwar!

  [Copy link]
Post time 17-11-2022 10:05 AM | Show all posts |Read mode
Edited by JoyahMengayah at 24-11-2022 06:58 PM

Berdasarkan lawatan dan tinjauan saya ke beberapa negeri, bersembang di warung kopi serta restoran di kampung dan bersantai di kafe di pekan dan bandar, rata-rata sentimen rakyat sedang memihak kepada PH untuk diberikan kemenangan pada PRU15 ini.

Sebab paling nyata kenapa PH menjadi pilihan ialah disebabkan ketokohan yang dimiliki oleh Anwar Ibrahim.



Ada yang simpati kerana melihat Anwar gigih berjuang dan beberapa kali difitnah serta ditipu oleh Tun Mahathir Mohamad dan teman perjuangannya seperti Azmin Ali, Hadi Awang, Mahiaddin Md Yasin dan ramai lagi.

Mereka yang seangkatan dengannya walaupun berlainan parti, percaya Anwar tidak mencuri harta negara walaupun seinci tanah kerajaan, sebatang balak atau seunit saham.

Bagi mereka dalam lingkungan 40an ke bawah, kekaguman mereka lebih kepada kegigihan dan kekuatan Anwar yang berkempen setiap hari tanpa kenal penat.

Kegigihan Anwar yang lama berjuang, bermula sebagai pemimpin pelajar, pemimpin ABIM, Pertubuhan Belia Islam Sedunia sehinggalah menjadi Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri, meyakinkan mereka yang berfikir bahawa Anwar adalah calon terbaik untuk memimpin negara ini.

Sementara mereka yang menentangnya menggunakan fitnah lama – Anwar berkawan dengan DAP yang dianggap komunis, LGBT dan liwat semata-mata kerana tidak mampu menyanggah dasar dan gagasan untuk rakyat Malaysia yang mahu diperjuangkan Anwar.

Isu bangsa dan agama telah lama “membonsai” pemikiran Melayu khususnya penyokong Pas yang dari dulu hingga kini gagal melahirkan seorang tokoh yang layak ditonjolkan sebagai calon Perdana Menteri.

Menariknya, ramai veteran Umno setuju dengan pandangan Tun Musa Hitam bahawa Anwar paling layak jadi Perdana Menteri, manakala lapisan muda pula kagum dengan tenaga Anwar yang tidak pernah kelihatan penat itu.

Mereka setuju bahawa seorang Perdana Menteri bukan saja harus pintar, mesti sihat dan cergas kerana badan yang sihat akan melahirkan pemikiran yang pasti segar.

Mereka agak prihatin dengan keadaan Ismail Sabri dan Mahiaddin yang kelihatan tidak secergas dan bertenaga seperti Anwar.

Mak Cik yang mendengar perbualan kami, mencelah; Anwar lama berehat dalam penjara, sebab tu nampak pun muda.

Mereka yang kritikal terhadap Anwar mengakui rekod perkhidmatannya cuma berkawan dengan DAP yang merunsingkan mereka.

Bila ditanya dalam DAP ada calon Melayu dan India, kenapa tidak marah kepada MCA dan MIC yang letak calon kaum mereka saja?

Tidak seorang pun yang menjawab, cuma seorang dua yang berkata, Umno sudah lama bersama MCA dan MIC.

Pak Long Seman yang nyata totok Pas bila ditanya siapa yang nak disokongnya, lantas menjawab – dari dulu sampai mati akan sokong Pas.

Ditanya kenapa?

Jawabnya, “ambo tok se masuk neraka weh”.

https://malaysiadateline.com/menghampiri-pru15-mood-rakyat-memihak-kepada-anwar/

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-11-2022 10:22 AM From the mobile phone | Show all posts
ketokohan taik kucing
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2022 10:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Kita cubala anwart tahun ni...
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2022 10:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Koserrrr... Mimpi lah..
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2022 10:28 AM | Show all posts
omg, sapalah penulis artikel ni agaknya.
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2022 10:38 AM | Show all posts
RAYKAT MANA?
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2022 11:01 AM From the mobile phone | Show all posts
nauzubillah. minta dijauhkan la
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2022 11:05 AM | Show all posts
Berapa tarus ribu usd lah nuor Lgbt bayar penulis ni.. kalau setakat menulis syok sendiri tak berbaloi langsung
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-11-2022 11:17 AM | Show all posts
noor2 replied at 17-11-2022 10:23 AM
Kita cubala anwart tahun ni...

kan klo tgk bakal calon2 PM dari semua parti aku rasa mcm why not bagi anwar pulak
tgk mcm mana dia...masa dia menteri aku budak2 lagi so xtau apa
skrng dh dewasa boleh la nk menilai

Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2022 11:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Budak 2 org tu nurul izzah ke?
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2022 11:23 AM | Show all posts
yelah uols..
tak de choice.
bukan kita boleh undi PM pon.
takkan nak pilih yang lemau dua ekor tu.
nak tak nak, pilih nuart la
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2022 11:25 AM | Show all posts
terpaling kuat sembang dia ni..
pernah dulu dia buat ceramah nak bongkar kegiatan rasuah Tun, Rafidah etc..
dah berpuluh tahun berlalu takde pun
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2022 11:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Yang warga emas je sokong dsai
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2022 11:29 AM | Show all posts

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2022 11:30 AM | Show all posts
i have numbersssss ... strong, formidable, convincing!
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2022 11:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Tunggu jelah Sabtu malam Ahad tu nanti..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-11-2022 11:35 AM | Show all posts
Hahahahahhahahahaahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2022 11:38 AM | Show all posts
2 calon PM pernah jadi PM... dia je calon PM yg tak pernah jadi.

2 yg pernah jadi PM ni kita pun tau prestasi mcm mana.

Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2022 11:40 AM | Show all posts
sorang tu paksa kita semua darurat. lepas tu dia syok blanja billion2 time darurat.
yg sorang lagi tu team sakau negara
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2022 11:42 AM | Show all posts
Akak pilih Zahid kerana dia seorang fighter....

nuor akak pilih juga la sebab akak suka negara ini terbuka untuk LGBT
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-11-2022 08:09 PM GMT+8 , Processed in 0.160975 second(s), 44 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list