CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 2263|Reply: 14

Kena Terima Masih Ada Ashraf Dalam Hati BCL Kalau Nak Memperisterikannya

  [Copy link]
Post time 15-11-2022 11:44 PM | Show all posts |Read mode
Penyanyi popular Indonesia, Bunga Citra Lestari (BCL) tidak menolak jika dipertemukan jodoh sekali lagi dengan jejaka lain selepas kehilangan suaminya Allahyarham Ashraf Sinclair yang meninggal dunia akibat serangan jantung dua tahun lalu.


Pun begitu, menurut Bunga bakal suaminya itu nanti harus menerima hakikat Ashraf akan tetap selamanya berada di hati.




IG BCL




“Sebenarnya bersedia atau tidak (kembali berumahtangga), saya juga masih belum jelas dengan pe­rasaan sendiri. Stabil, tetapi masih sukar melupakan semua memori lalu.


“Justeru, jejaka yang ingin mendekati dan mahu memperisterikan saya perlu sedar dan menerima bahawa Ashraf sentiasa berada dalam hati saya selama-lamanya.


“Jika dia sedar hal itu, baru boleh ke fasa seterusnya,” katanya kepada Astro Gempak ketika melancarkan konsertnya Blossom Bunga Citra Lestari pada minggu lalu.


Konsert Blossom- Bunga Citra Lestari yang dibawakan oleh Icon Entertainment akan berlangsung pada 27 Januari 2023 di Dewan Plenari, Pusat Konvensyen Kuala Lumpur bermula pukul 8.30 malam.




IG BCL




Pun begitu, pelantun lagu Wanita Terbahagia itu akui dia sama sekali tidak pernah terdesak untuk mencari teman hidup dan menegaskan Ashraf tiada gantinya.


“Saya juga tidak paksa diri untuk bertemu seseorang, tetapi enggan juga menolak (berjumpa orang lain). Kita tidak tahu apa yang Allah SWT sudah takdirkan dalam hidup ini. Jalani sahaja mengikut apa yang Dia aturkan.


“Mencari seseorang pada usia dan status sekarang sangat berbeza berbanding zaman bujang. Banyak fasa dan perkara yang perlu dipertimbangkan. Jika bertemu dengan individu yang memenuhi syarat, saya serahkan semuanya kepada Tuhan,” katanya lagi.




  



BCL mendirikan rumah tangga dengan Ashraf Daniel Mohamed Sinclair pada 8 November 2008 dan dikurniakan anak, Noah, 12. Jodoh mereka tidak panjang apabila Ashraf meninggal dunia secara mengejut pada 18 Februari 2020 di kediaman pasangan itu di Jakarta, Indonesia.




Sumber: Gempak








Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-11-2022 07:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Ala biasela tu.. Kita sblm kawen pn ada ex gf ex bf.. Lama2 nanti biasa la..
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2022 07:48 AM From the mobile phone | Show all posts
duhai cintaku sayangku lepaskanlah
perasaan mu rindu mu seluruh cintamu
dan kini hanya ada aku dan dirimu
sesaat di keabadian

hashtag done tambah perasa
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2022 09:05 AM | Show all posts
hati untuk Asyraf, poen untuk dilelong....aaaa gittcheww
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2022 10:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Kesian la bakal laki nnt dia dok bayang serap je time ehem ehem
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2022 10:45 AM | Show all posts
cinta mati nie.. mgkn sbb arwh tu pegi mengejut.. mcm ada yg x sudah dia ngn arwah.. maybe sbb tu dia x bole move on lg..
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2022 02:12 PM | Show all posts
sakit ditinggalkan dan meninggal..sgt berbeza
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2022 12:37 AM | Show all posts
I feel you Bunga totally can relate
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-11-2022 12:03 PM | Show all posts
ssh la bakal suami baru..asyik di bayangi je... nanti jd perbandingan...
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2022 06:48 PM | Show all posts
Tiket konsert bcl tinggal yg mahal2 je lagi
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2022 12:11 AM From the mobile phone | Show all posts
aTiKah_aYuNi replied at 16-11-2022 02:12 PM
sakit ditinggalkan dan meninggal..sgt berbeza

Mana lebih sakit
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2022 04:02 PM | Show all posts

sakit ditinggalkan - benci yang tiada penghujung
sakit meninggal - rindu yang tiada penghujung...


dua-dua sakit...
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2022 04:07 PM | Show all posts

sakit nya tuh di sinih
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 02:26 AM From the mobile phone | Show all posts
kalo sjenis setia mmg sgt susah nk move on..
sekali seumur hidup.. ckup 1x cinta xkn berubah…:
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2022 10:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesian juga kat bcl ni. Asyik kena hentam jer. Mmg lah dia seksi.. Tp x bermakna dia ni gedik nk berlaki.. Netizen ni pun. Iols mmh percaya yg dia ni cinta mati kat ash.. Betullah tu jawapan dia. Nak menolak kang mana tahu kalau mmg ada jodoh. Tp yg pastinya x mudah lah..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

31-1-2023 06:43 PM GMT+8 , Processed in 0.101127 second(s), 37 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list