CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: mattzzx

[Pulau Pinang] 'Rumah Sembang Pasemboq Utara V167'

   Close [Copy link]
Post time 15-11-2022 06:11 PM | Show all posts
sfhzuraz replied at 15-11-2022 03:31 PM
ada 149 noti utk direply dan dikait
berapa org yg nk jumpa esok.
yg nk pegi jakarta tu berapa org.
tadi jumpa 4 org je zura

yg sorg lagi tu busy

so kami mungkin gi end of dec

kena tgk tiket dulu
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-11-2022 06:37 PM | Show all posts
sfhzuraz replied at 15-11-2022 03:31 PM
ada 149 noti utk direply dan dikait
ntahlah mira.
zura pun tak tau.
yg order pun anak bongsu zura.
casing dia elok je sampai.
company yg sama ke??

kalau sama mmg pelik la kalau mcm tu kan
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2022 06:38 PM | Show all posts
sfhzuraz replied at 15-11-2022 03:31 PM
ada 149 noti utk direply dan dikait
samalah. yg sejuk2 dah jarang sangat nk minum
minum air panas ni rasa puas kan
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2022 06:39 PM | Show all posts
sfhzuraz replied at 15-11-2022 03:31 PM
ada 149 noti utk direply dan dikait
asben zura ada plan nk ke sana naik bas.
tp zura lak request nk naik train.
nti tengoklah cemana.
itupun klu jadi pegi.
cadangnya bila tu zura??
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2022 06:40 PM | Show all posts
sfhzuraz replied at 15-11-2022 03:31 PM
ada 149 noti utk direply dan dikait

Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2022 06:41 PM | Show all posts
sfhzuraz replied at 15-11-2022 03:31 PM
ada 149 noti utk direply dan dikait
itulah. tak sabar nk tunggu dia balik rabu ni.
dia balik dgn kawankan

zura x amik kan
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2022 06:42 PM | Show all posts
sfhzuraz replied at 15-11-2022 03:31 PM
ada 149 noti utk direply dan dikait
kiranya geng lelaki kt depan
geng perempuan kt belakang la..
mcm tu la selalunya
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2022 06:52 PM | Show all posts
mattzzx replied at 15-11-2022 05:45 PM
terima kasih mira sudi hadirkan diri

sama sama mira

kita nak happykn kawan2

nk happykan diri

tu pasal kena chekking in kan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-11-2022 06:52 PM | Show all posts
mattzzx replied at 15-11-2022 05:45 PM
terima kasih mira sudi hadirkan diri

sama sama mira

nak kena meriahkan sesama rumah borak yg ada

baru la masyukkkk tasang kita kan matt
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2022 06:53 PM | Show all posts
mattzzx replied at 15-11-2022 05:45 PM
terima kasih mira sudi hadirkan diri

sama sama mira

x lama lagi matt lak bertambah medal kan

laju je membina rumah baru
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2022 06:53 PM From the mobile phone | Show all posts
sfhzuraz replied at 15-11-2022 05:57 PM
waalaikumsalam tari.

Salam senja zura
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2022 06:58 PM | Show all posts
PRU-15: Peningkatan trafik dijangka antara 1.8 juta hingga 1.9 juta

Mahaizura Abd Malik
mahaizura@hmetro.com.my



GAMBAR hiasan. FOTO arkib NSTP




Kuala Lumpur: Plus Malaysia Berhad (Plus) menjangkakan peningkatan trafik antara 1.8 juta hingga 1.9 juta sehari di rangkaian lebuh raya kendaliannya sempena orang ramai pulang ke kampung menjelang Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15) Sabtu ini.

Ketua Pegawai Operasi Plus, Datuk Zakaria Ahmad Zabidi berkata, peningkatan trafik itu dijangka bermula pada 17 hingga 21 November ini.

Katanya, pihaknya mengeluarkan jadual Cadangan Waktu Perjalanan (TTA) untuk Lebuhraya Utara-Selatan bagi tempoh 16 hingga 21 November ini bagi membantu kelancaran dan perjalanan lebih selesa dan ketika pulang ke kampung untuk mengundi, Sabtu ini.

"Bagi perjalanan keluar dari Lembah Klang bermula 16 hingga 18 November, kami menasihatkan pengguna lebuh raya dari Lembah Klang yang menuju ke Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak (utara) dan Johor supaya memasuki lebuh raya sebelum jam 10 pagi.

"Untuk pengguna dari Lembah Klang yang menuju ke lain-lain negeri dinasihatkan masuk ke lebuh raya antara 1 tengah hari hingga 4 petang.

"Selain itu, bagi perjalanan pulang semula ke Lembah Klang dan ibu kota bermula 20 hingga 21 November pula, pengguna dari Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak (utara), Johor dan lain-lain negeri disarankan supaya memasuki lebuh raya sebelum 10 pagi.

"Pengguna lebuh raya dinasihatkan untuk mematuhi had laju, arahan lalu-lintas dan berhati-hati ketika memandu berikutan cuaca hujan yang melanda negara di beberapa lokasi," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau berkata, Plus juga membuat persediaan dari sudut operasi lebuh raya bagi membantu orang ramai menikmati perjalanan yang selesa sepanjang tempoh terbabit.

"Persediaan ini merangkumi aspek pengurusan operasi serta kemudahan lebuh raya di plaza tol dan kawasan rehat dan rawat (R&R) supaya semua berada pada tahap terbaik untuk menerima pertambahan kenderaan di lebuh raya.

"Plus juga menghentikan sementara kerja-kerja penyelenggaraan, naik taraf atau pembinaan yang memerlukan penutupan lorong di lebuh raya bermula 17 hingga 21 November kecuali kerja kecemasan seperti pengalihan kenderaan terbabit kemalangan, pembersihan lokasi kemalangan dan kerja pembaikan yang kritikal.

"Selain itu, Plus akan menggerakkan kira-kira 200 pasukan PLUSRonda untuk menjalankan 24 jam rondaan setiap hari di lebuh raya serta 1,500 kakitangan di plaza tol untuk melancarkan transaksi di plaza tol.

"Seramai 30 petugas di Pusat Pemantauan Trafik juga bersiap sedia untuk memantau pergerakan trafik serta membantu mengkoordinasi bantuan kepada pengguna lebuh raya melalui talian PLUSLine 1800-88-0000, telefon kecemasan dan Chatbot PUTRI," katanya.

Katanya, Plus juga menyediakan kren dan kembalik di lokasi strategik lebuh raya untuk mempercepatkan proses pengalihan, penundaan kenderaan rosak atau kenderaan terbabit kemalangan untuk melancarkan aliran trafik.

"Plus juga memastikan semua kemudahan awam seperti tandas dan surau serta stesen minyak di R&R serta hentian sebelah terpilih beroperasi 24 jam sehari untuk menampung kehadiran pengunjung.

"Pengguna lebuh raya juga digalakkan untuk berhenti rehat setiap dua jam pemanduan dan menikmati pelbagai pilihan makanan dan minuman yang disediakan oleh rakan niaga kami di R&R sebelum menyambung semula perjalanan," katanya.

Orang ramai boleh merujuk jadual TTA di laman web www.plus.com.my serta salura media sosial Plus.

Sebagai alternatif, pengguna boleh mengikuti laporan trafik menerusi Twitter@PLUSTrafik, Chatbot PUTRI, papan tanda elektronik (VMS) di lokasi terpilih, talian PLUSLine di 1800-88-0000, serta melalui stesen-stesen radio tempatan.

Pengguna juga disaran menggunakan Aplikasi Waze atau Google Map untuk merancang perjalanan.


Disiarkan pada: November 15, 2022 @ 6:12pm




Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2022 07:01 PM | Show all posts
dah azan maghrib

Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2022 07:01 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2022 07:05 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2022 07:06 PM | Show all posts

salam maghrib tari
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-11-2022 07:11 PM | Show all posts
Risiko banjir kilat di empat negeri dalam tempoh 24 jam

Adibah Hani Hasnan



GAMBAR fail, sekadar hiasan. FOTO NSTP



Kuala Lumpur: Jabatan Pengairan dan Saliran mengeluarkan notis kesiapsiagaan kemungkinan berlaku banjir kilat yang membabitkanbeberapa daerah di empat negeri.

Menurut notis itu, berdasarkan hasil simulasi model ramalan hujan oleh Jabatan Meteorologi Malaysia dan sistem Southeastern Asia-Oceania Flash Flood Guidance System (SAOFFGS), negeri berkenaan ialah Pulau Pinang, Perak, Kedah dan Sarawak.

Ia meramalkan kawasan terbabit berisiko dilanda banjir kilat jika hujan lebat terus berlaku dalam tempoh 24 jam dari notis itu dikeluarkan pada 3 petang tadi.

Di Pulau Pinang lokasi yang berisiko banjir kilat ialah di daerah Seberang Perai Selatan, membabitkan Mukim 1, Mukim 7 hingga 11, Mukim 13, Mukim 15 dan Nibong Tebal, selain di daerah Seberang Perai Tengah membabitkan Bukit Mertajam, Mukim 1, Mukim 3 hingga 9, Mukim 11, Mukim 13 hingga 16 dan Mukim 19 hingga 21, manakala di daerah Seberang Perai Utara, lokasi yang terlibat adalah Butterworth, Mukim 1 hingga 3, Mukim 5 hingga 6, Mukim 10 hingga 13 dan Mukim 16.

Di Perak, lokasi yang berisiko banjir kilat ialah daerah Kerian, membabitkan Bagan Serai, Kuala Kurau, Mukim 9, Parit Buntar dan Sungai Tinggi, seterusnya di daerah Larut, Matang dan Selama, membabitkan Pengkalan Baharu, Sungai Tinggi, manakala di daerah Manjung, lokasi yang terbabit ialah Beruas, Pekan Beruas dan Pengkalan Baharu.

Di Kedah, lokasi yang berisiko banjir kilat ialah daerah Kuala Muda, membabitkan Bandar Sungai Petani dan Sidam Kiri manakala di daerah Bandar Baharu, lokasi yang terlibat adalah Bandar Bandar Baharu, Pekan Lubuk Buntar, Sungai Kecil dan di daerah Kulim membabitkanBandar Lunas, Bandar Kulim, Naga Lilit dan Sungai Seluang.

Di Sarawak, lokasi yang berisiko banjir kilat ialah daerah Limbang, membabitkan Kg. Tengah, Kg. Meriting, Kg. Gelapas, Kg. Purusia dan Kg. Beriwan.

Notis kesiapsiagaan itu dikeluarkan supaya semua penduduk, terutama di kawasan berisiko, berwaspada dengan sebarang kemungkinan berlaku banjir kilat dalam tempoh itu.

Orang ramai sekali gus dinasihatkan mematuhi arahan pihak berkuasa atau agensi pengurusan bencana banjir.

Maklumat lanjut boleh diperoleh dengan melayari laman sesawang https://publicinfobanjir.water.gov.my, Facebook @PublicInfoBanjir dan Twitter @JPS_InfoBanjir


Disiarkan pada: November 15, 2022 @ 6:16pm





Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2022 08:14 PM | Show all posts
dah azan isyak
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2022 08:15 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 15-11-2022 08:49 PM | Show all posts
mattzzx replied at 15-11-2022 04:21 PM
lega matt bila nampak nov masuk hari ni

rs ok sikit sbb tu msk
siap kemas rmh td
mlm ni mendobi pulak
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

6-2-2023 05:54 PM GMT+8 , Processed in 0.134229 second(s), 40 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list