CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 2661|Reply: 5

Persoalan Perkhidmatan Bank

[Copy link]
Post time 14-10-2010 10:29 PM | Show all posts |Read mode
Aku ada insiden dengan sebuah bank tempatan.

citernya macam nie

dekat kul 4 aku masuk bank dan ambik nombor giliran , sementara giliran sampai aku kuar jap sebab urusan personal , time nak masuk balik , pak guard dah tak bagi aku masuk walaupun nombor giliran aku dah sampai.Alasannya , pintu bank ditutup kepada customer selepas kul 4 .

Pak guard dengan sombong tak layan aku walaupun aku mintak nak cakap ngan pegawai atau manager.Nasib baik ada officer pompuan datang entertain aku dan cuba dapatkan pandangan dari superior dia.

Alasan yang diberi ,,,pihak insuran tak cover apa yang berlaku lepas kul 4 . Pasal keluar masuk pulak , kena bagitau pegawai dulu sebelum keluar selepas kul 4 jika ada niat nak masuk balik.(ada ke polisi cam nie yang ditampal kat bank?)

ada sapa pengalaman macam aku?

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-10-2010 08:58 AM | Show all posts
Pak Guard tu bukannya sombong...tp hanya menjalankan tugas yang diamanahkan....dan dia mmg kene bertegas akan perkara2 camni...katakan dia benarkan TT masuk...dan superior Bank nampak...konpem akan ada report pasal Guard tu....

Aku rs mmg ada polisi Bank berkenaan dgn mende ni...tp tak ditampal ( notis )...ye lah kan...takkan semua mende nak kene tampal...penuh dinding2 bank tu nanti...

Bg aku...ini melibatkan hal duit...mcm2 boleh berlaku walaupun TT mmg langsung takder niat nak merompak ke aper...tp dan peraturan yang dibuat camgitu...

Pandangan aku je....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 15-10-2010 07:46 PM | Show all posts
Post Last Edit by mikasa at 15-10-2010 19:47

pak guard tu pun satu , kalau dah tak boleh masuk cakap laa bebaik...aku cakap dengan nada slow je.

last aku sound dia " Saya nie mintak dengan baik nak cakap ngan manager atau pegawai kalau dah memang tak leh masuk.yang encik cakap dengan nada marah dan tinggi nie kenapa?  terus dia diam .Yang pak guard suruh aku datang hari lain tu knp

aku berpeluang cakap ngan pegawai (tak sure manager atau tidak kat luar) penjelasan yang diberikan tak membantu menyakinkan aku. So aku cakap akan complaint apa yang berlaku .Pegawai tu pun cakap , kalau nak komplain teruskan je laa .Aku terus belah lepas ambil tiket giliran aku

satu lagi isu. masa tercetak di angka giliran 4.02 pm , pegawai tu tanya sapa yang bagi nombor giliran  tu kat aku. aku cakap baik puan  pergi check CCTV dan tengok pegawai mana  pegawai kat kaunter yang tolong tekankan utk aku  .Maklum laa dia suspek aku yang memandai tekan . Sebabnya kalau ikut waktu , selepas 4.00pm , nombor giliran takkan dikeluarkan lagi

so ..isu nie aku dah  complaint kat HQ bank tersebut dan juga pihak bank negara..

aku nak tengok penjelasan bertulis dari pihak bank
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2010 11:36 PM | Show all posts
Aku ada insiden dengan sebuah bank tempatan.

citernya macam nie

dekat kul 4 aku masuk bank dan ...
mikasa Post at 14-10-2010 22:29



    TT takkan pun tahu dah kul 4....bank dah nak tutup....sib baik baik guard tu bagi masuk tp tetiba nak kuar lak, tentu la guard tu dah tak bagi masuk lagi.....pasal apa lak nk kena jumpa manager...hehehe nak buat muka sedih laa tu ! !

p/s : lenkali kalau jam dh kul 4...jgn kuar dr bank smpi guard yg suruh kuar....hehehe
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 16-10-2010 01:24 AM | Show all posts
masa aku first masuk tu belum kul 4(  takda pulak pak guard yang tahan dan tanya nak g mana)  ....masa aku kuar untuk urusan peribadi pun belum pukul 4.

sebelum nie aku adalah pelanggan  bank jenama lain  , pernah kejadian yang sama berlaku tapi pak guard dan pegawai masih ada budi bicara .

nie bukan soal boleh masuk/kuar lepas kul 4 tapi cara bagaimana pak guard dan pegawai entertain customer diorg.  diorg ingat boleh tengking dan marah org suka hati ker.

i hope their management get my point  why i lodge a complaint.

Aku tak rugi apa2 sebab banyak bank lain , bank "X" tu pun tak rugi sebab ramai lagi customer lain tapi atleast pihak bank tersebut belajar sesuatu dari kejadian tersebut.

Sekarang bank negara dah bagi surat kat bank tu mintak penjelasan apa yg berlaku dan diberi tempoh 14 hari untuk berbuat demikian
Reply

Use magic Report

Post time 3-11-2010 10:35 PM | Show all posts
Rasanya tau bank mana satu ni.  sebab, setakat ni hanya 1 bank yg tutup pukul 4pm.  internal policy tak bagi org masuk lepas pukul 4 kecuali kalau dibenarkan officer bank berkenaan. fyi, bank negara mungkin bagi lepas sbb memang dah ketahuan akan alasan yang bakal diberikan.  lagipun, 2 waktu paling banyak robbery adalah sebelum buka bank dan masa nak tutup.
Reply

Use magic Report

Follow Us
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

26-4-2024 12:54 AM GMT+8 , Processed in 0.228558 second(s), 36 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list