CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 2537|Reply: 22

[Jenayah] Pengadu takut kerana anggap Ebit Lew ‘orang besar’, mahkamah diberitahu

  [Copy link]
Post time 27-9-2022 01:46 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by mojarean_X at 27-9-2022 01:48 PM

Ebit Lew menghadapi 11 pertuduhan antaranya didakwa mengaibkan kehormatan seorang wanita berumur 41 tahun dengan menghantar perkataan lucah ke nombor telefon mangsa melalui WhatsApp antara Mac dan Jun tahun lepas. Gambar kredit IG Ebit Lew

TENOM: Saksi pendakwaan kes gangguan seksual pendakwah Ebit Irawan Ibrahim Lew atau Ebit Lew memberitahu mahkamah pengadu kes itu pada mulanya enggan membuat laporan polis kerana menganggap dirinya “orang kecil” manakala tertuduh sebagai “orang besar”.

Pakar motivasi, Mohd Fairuz Abu yang menjadi saksi pertama pihak pendakwaan berkata, dia sebelum ini menerima puluhan mesej menerusi WhatsApp daripada individu yang mengadu menjadi mangsa gangguan seSalah seorang individu yang hubungi saya adalah (identiti tidak boleh didedahkan) pada 26 Julai 2021, jam 11.04 malam, ada juga mangsa lain yang mengadu menjadi mangsa gangguan seksual Ebit Lew tetapi mereka tidak meletakkan nama kerana takut dan tidak berani tampil ke depan.

“Pada awalnya (identiti pengadu tidak boleh didedahkan) bertanya siapa individu yang saya maksudkan dalam ‘posting’ (di Facebook), bila saya menyebut berkaitan Ebit Lew, maka pengadu terus berkongsi tangkap layar perbualan Ebit dengan beliau…juga menghantar gambar kemaluan yang diberikan oleh Ebit melalui WhatsApp,” katanya.Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan Timbalan Pendakwa Raya Zahida Zakaria di hadapan Majistret Nur Asyraf Zolhani.

BERITA LANJUT MENYUSUL

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 27-9-2022 02:50 PM | Show all posts
Semoga Allah tunjukkan kebenaran. Geram betul aku
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2022 03:37 PM | Show all posts
jgn la jdkan Agama sebagai batu loncatan nk buat maksiat..
celaka lah org2 cmni
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2022 03:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Moga kebenaran ditunjukkan.. bila byk yg ditutup dicover oleh kayangan.. mmg runtuh la nnti negara ni
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2022 04:18 PM | Show all posts


Macam mana la ada pompuan2 yg boleh terbasah fef*k dgn muka cam nih?
#bukanbodyshaming
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2022 04:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni adalah Tuhan sembahan pentaksub
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2022 04:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Jangan takut dengan manusia
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2022 05:59 PM | Show all posts
sayu sayu jugak, show off beg Fendi jgn dilupa


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 27-9-2022 06:33 PM From the mobile phone | Show all posts
dani-rox replied at 27-9-2022 05:59 PM
sayu sayu jugak, show off beg Fendi jgn dilupa

Dewasayu
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2022 06:35 PM From the mobile phone | Show all posts
BknMaksum replied at 27-9-2022 06:33 PM
Dewasayu

Kurang sensasi tp masih sensasi lg sbb dia ustaz katanya. Kalau ada tmbh unsur gay skit mesti lg meriah dalil2 acik forum
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2022 06:43 PM From the mobile phone | Show all posts
caprut replied at 27-9-2022 06:35 PM
Kurang sensasi tp masih sensasi lg sbb dia ustaz katanya. Kalau ada tmbh unsur gay skit mesti lg m ...

Ye ke ustat ke selfclaim tak kesah lah unsur ape yg penting kta nk tahu kebenaran jer.
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2022 06:48 PM | Show all posts
EJALTI replied at 27-9-2022 08:18 AM
Macam mana la ada pompuan2 yg boleh terbasah fef*k dgn muka cam nih?
#bukanbodyshami ...

semua tak basah la lettew sebab tu semua pakat2 ngadu sampai bawa mahkamah. kalau basah pepek haihh belum kantoi lagi kes nih
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2022 07:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Rasa nak campak hp bila baca komen2 taksuber di FB
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2022 07:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Polot tuwissssss d akhir bicara
Walabit ngaku shalah
Gerenti makin wangi dia ..taksuber akan puja sembah...cayalah
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2022 07:15 PM From the mobile phone | Show all posts
dani-rox replied at 27-9-2022 05:59 PM
sayu sayu jugak, show off beg Fendi jgn dilupa

Dia punya prop utk bergambar tak boleh blah langsung dgn tikar, beg. Buat niat nak berdoa tapi nak bergambar.
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2022 07:50 PM | Show all posts
makadek replied at 27-9-2022 11:13 AM
Polot tuwissssss d akhir bicara
Walabit ngaku shalah
Gerenti makin wangi dia ..taksuber akan puja se ...

ayat dia.. sy mengaku bersalah wlupon sy x pernah buat perkara2 sebegitu.. gitu ke nnt..?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 27-9-2022 08:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga dipermudahkan urusan dan selamat semua mangsa2 lewdbit. Tahniah kerana berani buat laporan polis.
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2022 08:07 PM From the mobile phone | Show all posts
dia bukan ustaz..org lain yg bukan ustaz akan bgtau saya bukan ustaz..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-9-2022 08:13 PM From the mobile phone | Show all posts
unguaurora replied at 27-9-2022 07:11 PM
Rasa nak campak hp bila baca komen2 taksuber di FB

Mohon up sikit komen2 kt FB tu kt sini
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2022 08:22 PM | Show all posts
Buat baik sikit..pakai jubah ,, cakap mulut keluar hadis dan nas semua nampak sejuk ye..walaupun perangai bukan manusia..taksub..no wonder saksi dan pengadu takut....
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-11-2022 10:45 AM GMT+8 , Processed in 0.111682 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list