CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
View: 595|Reply: 10

[Tempatan] Jangan Buang, Jual Semula Minyak Masak Terpakai, RM 3 Sekilo kepada KISMAT

  [Copy link]
Post time 6-8-2022 12:47 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 6-8-2022 12:48 AM

Minyak masak merupakan salah satu bahan yang wajib ada di dapur rumah anda untuk tujuan menumis bahan masakkan atau menggoreng. Biasanya, lepas kita menggunakan minyak untuk menggoreng, lebihan minyak tersebut akan dibuang.

Namun, tahu tak yang sisa minyak masak tersebut boleh dijual semula kepada Kitar Semula Minyak Terpakai (KISMAT) yang digerakkan oleh Majlis Perbandaran Sepang.

Menerusi perkongsian MPS di laman Facebook miliknya, mereka sedia membeli minyak masak tersebut dengan harga RM3/KG. Minyak masak terpakai ini akan diproses untuk dijadikan BIODIESEL.

Langkah untuk anda kitar semula minyak masak adalah anda perlu tapis terlebih dahulu minyak masak yang telah digunakan setelah selesai aktiviti memasak. Kemudian, anda boleh jual kepada mereka di Pusat Inovasi @ Sepang.

Pusat berkenaan dibuka dari Isnin hingga Jumaat, bermula jam 9 pagi hingga 4.30 petang


.Sumber: MPS

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 6-8-2022 04:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Tgh2 kl x der ke? Jauh pulak nk ke Sepang
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2022 08:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Negeri lain Xde ka
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2022 08:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Wow
Bestnya..mahal dia amek..
Ada yang amek.rm1.50 sekilo..
Tp dia dtg rumah kita la.amek...
Nama dia captain oil.tak.silap
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2022 08:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Jauhnyaaaa.....
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2022 09:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Bagus inisiatif ni. Aku pun ada minyak masak terpakai. Cuma tak tahu nak dispose di mana.
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2022 09:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Akak aku pun jual minyak, dia niaga ayam goreng kumpul sbln - 2 nnt budak tu dtg ambik ngan lori. Aku selitlah sekali. Akak aku duk area pandan indah.
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2022 09:21 AM | Show all posts
kaka guna botol minyak masak semula masuk minyak masak lama. cycle camtu. rm3 tu kira tinggi betul harga.
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 6-8-2022 10:10 AM | Show all posts
dia banyak je orang xnak jual minyak terpakai sebab ada yang kata
jual pastu dia recycle minyak tu balik masuk paket
bodo
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2022 10:16 AM | Show all posts
Dah lama ada tapi ramai tak tahu mengenainya
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2022 10:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Mahal ni dia ambik.. paling tinggi pun RM 2 sekg.. tapi wiken lak tak bukak..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

14-8-2022 01:51 AM GMT+8 , Processed in 0.092189 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list