CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
Author: YgBenar

[Tempatan] Najib Cadang Naikkan Harga Petrol RON95 untuk mengekang subsidi mengalir kepada T20.Golongan T20 tidak kisah dan tidak terkesan jika harga makanan tinggi.Bernas tak idea ini?.Bincangkan (25 markah)

  [Copy link]
Post time 24-6-2022 04:21 AM From the mobile phone | Show all posts
nak bagi bantuan kat B40 tu lantak korang la tapi tlg jgn discriminate hak rakyat..kami semua rakyat msia..dari dulu gomen ni gebang nak beli petrol tunjuk IC...takde IC harga lain..itu pun blom mampu buat...sesia btol byr tax byk2 ..kalau nak ikutkan brp je % T20 dlm msia..takkan penggunaan minyak blh lebih dari itu
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-6-2022 04:25 AM From the mobile phone | Show all posts

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 06:27 AM From the mobile phone | Show all posts
ina_na replied at 23-6-2022 08:14 PM
Cukai dia x bayo..sibuk dia nak naikkan Ron95.. Bodo btl sape yg msh sokong dia .

Kn..tuli pekat tol spe yg sokong jibun
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 06:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Tarik balik peruntukan elaun petrol menteri2. Korang semua t20 kan? Apa jadah naik kete pun rakyat tanggung minyak?
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 06:49 AM From the mobile phone | Show all posts
TeropongThaico replied at 24-6-2022 01:27 AM
Yg nak laga2kan rakyat t20, m40, b40, miskin tegar tu apsal.. Kalau pemimpin ambil bahagian yg selay ...

Dahulu tak pernah timbul masalah tentang subsidi minyak untuk golongan tertentu.Semua rakyat Malaysia layak. Tapi sekarang nampaknya dah pusing cakap subsidi tu hanya utk golongan susah sahaja. Maknanya sudah berpuluh tahun Malaysia pakai strategi salah kah? Kerajaan sebelum ni yang pergi mansuh gst pun salah. Nak buang subsidi minyak ni ibarat kerajaan sudah gagal dalam semua usaha untuk kawal kenaikan kos hidup. Aku bukan lahap sangat nak subsidi ron95,tapi benda ni akan ada chain effect.
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 07:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Perompak nasihat perompak
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 07:18 AM | Show all posts
Samerosie replied at 23-6-2022 06:51 PM
Dah kenapa masa zaman kau PM kau tak buat, baru sekarang baru nak gagap2 ckp.  Iols flip hair je dgn ...

hihihi... iols dapat bygkan gituwww
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 07:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Kerana engko la Najib ekonomi jadi lahanat macam hari ini...

Firstly, penyelewengan kau terlalu besar jumlahnya sehingga apa2 kebaikan yg ko pernah buat untuk ekonomi negara ni langsung overshadow oleh kerugian daripada penyelewengan ko tu.

Secondly, kerana kelakuan engko laki bini menyebabkan UMNO BN jatuh. UMNO BN jatuh membuka jalan kepada PH bangang yg tak cekap mentadbir negara & ekonomi untuk naik berkuasa. Cukup 2 tahun PH memerintah jahanam habis ekonomi negara sampai ke hari ini. Selahanat-lahanat UMNO BN, lahanat lagi PH. Dah la kuat rasuah jugak walaupun baru 2 tahun memerintah (rujuk kes rasuah LGE, Syed Sadiq etc).

Pandemik memang main peranan besar kepada kemusnahan ekonomi banyak negara tapi 2 faktor di atas menyebabkan Malaysia tak cukup kuat untuk berdepan dengan impak buruk pandemik.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-6-2022 07:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Balik2 b40. Sampai dah naik lemak dah geng2 tikus ni. Mls nak berusaha mls kje tau nk memintak je
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 07:41 AM | Show all posts
T20 mana ada isi 95 la jebon

jiran ko sngaporek yg miskin tu je gigih gune minyak subsidi tu
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 07:45 AM | Show all posts
entahlah...yg rasa perit resah dan tersepit..golongan M40 rasanya
B40 dapat bantuan kiri kanan
T20 tak pe la..depa memang dah kaya raya..makan nasi lemak pun rege RM30 kat restoran2
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 07:45 AM | Show all posts
sblm nak sibuk tarik t20 punya kelebihan ..jibon baik ko senaraikan aja brp sgt yg t20 dpt.. byr cukai beribu2..silap2 beratus ribu...

apa kata ko start jgn guna subsidi dulu..jebon betul laaa

-bil air, api, telefon bimbit, bil segala2 dlm umah kediaman sila bayar.. ko guna sedap2..pakai duit pembayar cukai..

-kereta2 rasmi tu..beli sendiri..amboi2..sedap ko menala..bila laju kene saman bukan ko byr pun...sibuk naik bukit aman mintak free

-elaun2 keraian.. meh bg balik..takyah sibuk nak pakai..

semua ahli politaik ni mmg satu sen pun x berguna..
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 07:56 AM | Show all posts
wow..markah soalan ni lagi tinggi (25markah) berbanding soalan berkenaan kelajuan internet kat page sebelah(12markah)..jadi saya pilih untuk jawab soalan ni..mana tau boleh score markah penuh..hehehee
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 08:06 AM From the mobile phone | Show all posts
JunkMail replied at 23-6-2022 11:43 PM
Eh babinya cadangan ni... Apa T20 tu bukan rakyat Malaysia tak layak dapat apa2 benefits ke? T20 han ...

Setuju ni.....
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 08:16 AM From the mobile phone | Show all posts

Baca tajuk je ke semua yg komen dalam ni?
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 08:20 AM | Show all posts
hari tu caci bossku sebab songlap duit 1MDB sekarang caci bossku sebab tak bayar income tax. lps ni isu apa lagi nak dicaci bro?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-6-2022 08:21 AM | Show all posts
Barisan kabinet dan YB Parlimen dan ADUN jgk adalah T20...sila potong elaun mereka semua ni. Mereka tak terkesan langsung sb semua dpt elaun dan selalu dapat benda2 percuma. So walk the talk!!
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 08:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Perwira2022 replied at 24-6-2022 07:25 AM
Kerana engko la Najib ekonomi jadi lahanat macam hari ini...

Firstly, penyelewengan kau terlalu bes ...

Ton death punya forex tak masukkan kah?
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 08:30 AM From the mobile phone | Show all posts
stesen minyak tu sendiri yg tk betul
jual minyak pd org meniaga. sdgkn harga minyak tu tk sama.  kat sini kot cina2 bela ikan udang.. semua isi bertong tong minyak dlm hilux..
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 08:33 AM From the mobile phone | Show all posts
cutieslilies replied at 24-6-2022 07:45 AM
sblm nak sibuk tarik t20 punya kelebihan ..jibon baik ko senaraikan aja brp sgt yg t20 dpt.. byr cuk ...

Saru lg pesanan kat jebon..start la byr tunggakan cukai..utk naikkan pendapatan negara.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-9-2022 08:14 PM GMT+8 , Processed in 0.082843 second(s), 19 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list