CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 861|Reply: 8

"Ingat Comel?" Budak Kecil Tunjuk Jari Tengah Pada Peniaga Pasar Malam, Ibu Siap Sengih-Sengih

  [Copy link]
Post time 23-6-2022 03:57 PM | Show all posts |Read mode
Apa saja telatah dan ragam kanak-kanak tentunya kelihatan comel dan mencuit hati.


Namun tidak untuk seorang budak lelaki yang dirakamkan menunjukkan isyarat lucah terhadap seorang peniaga, dipercayai berlaku di sebuah pasar malam.


Bukan satu, tapi kedua-dua tangannya diangkat sambil memperlihatkan jari tengah kepada peniaga wanita itu.


Foto: via mStar




Video berdurasi 12 saat itu turut menunjukkan kanak-kanak tersebut diangkat sebelum didukung oleh seorang wanita dipercayai ibunya.


Apa yang mengejutkan, anak kecil itu terus memberi isyarat lucah kepada peniaga berkenaan sambil kedengaran hilai tawa orang ramai di sekeliling yang menyaksikan ádegan' itu.


Lebih mengecewakan apabila ibunya turut tersengih sahaja melihat kelakuan si anak.







Walaupun tidak diketahui punca kanak-kanak tersebut bertindak demikian dalam kejadian yang dipercayai berlaku di Indonesia, seorang pengguna Twitter yang memuat naik video itu kesal dengan situasi tersebut.


"Anak aku atau anak buah aku macam ni, memang auto tempeleng. Orang tua yang gelak-gelak ingat benda ni comel ke apa?" tulisnya menerusi satu ciapan.


Malah aksi kanak-kanak itu yang begitu berani melakukan perbuatan itu di tempat awam membangkitkan kemarahan ramai.


Tak kurang juga yang mengaitkannya dengan didikan ibu bapa, sesuai dengan peribahasa ‘Melentur buluh biarlah dari rebungnya’.


"Bila orang gelak-gelak, lagi budak tu suka buat. Jangan gelak kalau budak buat salah. nanti dia ingat benda tu bukan satu benda buruk."


"Budak tu tak salah. Yang salah orang yang di sekelilingnya yang tak membetulkan budak tu. Budak-budak umpama kain putih, mak ayah yang mencorakkannya."


"Ini tidak kelakar langsung. Kalau dah mak dia gelak macam tu, macam dah biasa buat je. Sebab kalau tak, rasanya setiap ibu yang normal akan marah kot? Nampak sangat dia pun biasa buat ke apa sampai budak tu ikut.


"Sepatutnya ajar budak tu, bukannya gelakkan budak tu. Lepas tu bila dah besar budak tu jadi samseng. Sebab tu kita kena ajar dari kecil, bukannya dah besar baru nak ajar budak tu," demikian antara komen netizen. -CARI


Sumber: mStar Online
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2022 04:28 PM | Show all posts
kecik2 lawak la

tunggu dah besar dia pijak ko esok

tengok ko gelak lagi ke tak
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2022 06:21 PM | Show all posts
Tak ada yang tegahkan macam dia nak rasa bersalah maknya pun macam sokong pulak perlakuan kurang sopan tu
Reply

Use magic Report

Post time 23-6-2022 07:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Mungkin dia dah biasa tgk org disekeliling tunjuk jari tengah. Budak besar tu manalah tau maksud isyarat jari tengah tu
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 09:20 AM | Show all posts
mAK PAK NYA PUN MESTI KUAT CARUT
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 09:32 AM | Show all posts
Diacungkan jari tengah ke arah Surti...

Surti & Tejo tersenyum sinis...
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 11:56 AM | Show all posts
tp adik peniaga tu tangan mcm garu dahi

apooo laaa hai den kono middle finger dek bdk kecik

Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 12:00 PM | Show all posts
same goes macam budak2
bila orang panggil
especially orang tua
menjawab dengan nada tinggi or ignore saja panggilan org
mak pak bukan nak tegur perangai anak being disrepectful
siap backing anak jawab 'dia moody, dia memang mcm tu'
rasa nk tampar je bila panggil kau menjawab 'apa? uhhh..
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 12:01 PM | Show all posts
Edited by capiloton at 24-6-2022 12:10 PM

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

2-7-2022 05:05 PM GMT+8 , Processed in 2.502409 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list