CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 697|Reply: 10

[Tempatan] Orang ramai terkejut harga siakap naik melambong RM24.90 sekilogram dari rm14.90.Ikan siakap makan dedak?

 Close [Copy link]
Post time 24-5-2022 12:09 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 24-5-2022 12:13 AM

PETALING JAYA – Orang ramai terkejut apabila melihat harga ikan siakap dijual pada harga RM24.90 sekilogram di sebuah pasar raya.

Menerusi satu perkongsian di akaun Twitter milik pengguna bernama @ApanZhafran, sebelum ini, harga ikan siakap tersebut antara RM10.90 hingga RM14.90 sekilogram sahaja.

Ciapan itu telah menjadi tular dan mendapat pelbagai reaksi daripada pengguna-pengguna Twitter yang lain.

Meninjau di raungan komen, rata-rata netizen terkejut dengan kenaikan harga tersebut.

“Ini bukan naik sedikit, tetapi dua kali ganda kenaikan,” ujar pengguna @missaoki

“Ikan juga naik harga sekarang, pelik,” komen @FarhanIshak

“Ini kalau beli dua kilogram, sudah kena hampir RM50,” kata pengguna @theltboss- KOSMO!ONLINE

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2022 07:19 AM | Show all posts
kenapa tak naikkan sampai RM100 sekilo? senang humban ikan dalam tong sampah sebab org tak beli
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2022 07:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Skrg byk jenis ilan yg ternak kolam..kos murah je patutnye ikan makin murah...org niaga menipu je keje nye....
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2022 07:49 AM | Show all posts
Lepas ni ada menteri bodoh yang suh rakyat bela ikan dalam aquarium
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2022 09:30 AM | Show all posts
kat sabah ni dari dulu harga ikan siakap rm20 lebih sekilo. ayam pun mmg dah mahal sejak dulu. tp syukurla harga ikan2 lain dan hasil laut lain murah. kalau balik semenanjung je aku makan siakap ni. beli kat tesco baru rm9 seekor.
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2022 11:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Toke siakap kayangan langkawi tersenyum sinis
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2022 12:48 PM | Show all posts
tikusmontok replied at 24-5-2022 11:14 AM
Toke siakap kayangan langkawi tersenyum sinis

kesian dia tak bersalah tp org hentam bertubi2
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2022 12:55 PM From the mobile phone | Show all posts
mariamaria replied at 24-5-2022 09:30 AM
kat sabah ni dari dulu harga ikan siakap rm20 lebih sekilo. ayam pun mmg dah mahal sejak dulu. tp sy ...

dulu kat pasar tani rumah iols jual ikan siakap ni ikut ekor, RM5-20 , sekarang memang dah pakai kira kilo..
kalau teringin dan nak murah memang kene beli dekat tesco, bawal emas, siakap kira harga seekor.. kadang2 ikan kembung pun ada 0.99sen seekor..
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2022 01:24 PM | Show all posts
mudah je

tak payah makan ikan siakap
ada banyak ikan lain
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2022 02:39 PM From the mobile phone | Show all posts


Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2022 07:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-7-2022 04:09 AM GMT+8 , Processed in 0.086343 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list