CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 40344|Reply: 359

Tahan 3 Bulan Je Kahwin, Mak Wan Latah Diceraikan Talak Satu

  [Copy link]
Post time 21-4-2022 01:46 PM | Show all posts |Read mode
Harapkan panas sehingga ke petang, namun hujan di tengah hari. Begitulah perumpaan yang dapat disimpulakan terhadap nasib yang menimpa pelakon veteran Mak Wan Latah selepas suaminya, Husain Dolah melafazkan talak satu selepas tiga bulan berkahwin.


Lafaz cerai dilakukan Husain, 74, terhadap Mak Wan dibuat dalam kamar Hakim Syarie, Sabarudin Bidin kira-kira pukul 9.40 pagi di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Pilah, Negeri Sembilan pada Khamis.


Husain yang tinggal di Kuala Pilah selaku plantif hadir ke mahkamah kira-kira pukul 9 pagi memakai baju berwarna biru ditemani anak, menantu dan peguamnya, Husna Hamdan.


Foto: mStar Online




Bagaimanapun, Mak Wan atau nama sebenarnya Halimatussa'diah Mohd Daud, 61, tidak hadir ke mahkamah dengan alasan tertentu.


Menurut Husna pihak mereka memfailkan permohonan perceraian tersebut pada 24 Mac lalu.


"Kes perceraian di antara Husain Dolah (plaintif) dan Mak Wan (defendan) adalah sebutan pertama.


"ihak kami telah memfailkannya kes penceraian ni pada 24 Mac dan pihak kami dah buat serahan kepada Mak Wan sendiri pada 5 April.


"Namun Mak Wan tak dapat hadir pada hari ini dan dia kena maklumkan kepada mahkamah dengan alasan yang munasabah," katanya kepada mStar.




Foto: mStar Online







Sementara itu, Mak Wan yang dihubungi mStar pada awalnya mematikan panggilan dibuat, bagaimanapun seorang wanita dipercayai pembantunya kurang senang dengan pertanyaan berhubung isu itu.


Untuk rekod, Mak Wan Latah berkahwin dengan Husain pada 22 Januari lalu di Pejabat Agama Islam Ipoh, Perak.


Majlis resepsi mereka diadakan seminggu kemudian di Kuala Pilah Negeri Sembilan. -CARI


Sumber:mStar Online
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 01:49 PM | Show all posts
Loh. kenapa bercerainya, baru je nikah siap resepsi tu.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 01:58 PM | Show all posts
Allahuakbar! Saya benar2 terkejut dgn berita Mak Wan ni.  Baru je menikah, tapi skr dah bercerai?  Nak tanya lebih2, rasa kurang etis pulak walaupun musykil sesangat, kenapa?.  Apapun perkara yg dibenci Allah tapi dibenarkan sudah  terjadi.  Semoga masing2 bersabar dgn ujian begini.  
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 01:59 PM | Show all posts
alaaa sian nye..xder jodoh
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 02:00 PM | Show all posts
ke lebih kepada menjaga hati anak2....

kadang2 dah tua2 ni gitu la...
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 02:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam anak2 yang kenen kan then pjj plak dah diusia senja ni. Biarlah orang tua berbahagia cara diorang sendiri.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 02:03 PM From the mobile phone | Show all posts
thread dia kawen aritu pun forumer mcm was2 kan..tgk ke gaya dia bagi statement..
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 02:04 PM From the mobile phone | Show all posts
seri_mawr replied at 21-4-2022 02:00 PM
ke lebih kepada menjaga hati anak2....

kadang2 dah tua2 ni gitu la...

itulah... kdg2 ank yg melebih...kg i ada kes mcm ni...mak bpk kawin dkt 5 thun dh...bila bpk sakit covid . xleh nk g jaga...dituduh nya makcik tu xnk jaga...ending nya cerai di usia emas...
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 02:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah tua2 masih nak kawin...pakai sanggul lintang lagi. Retis tetap retis. Baik yg muda mahu pun yg tua.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 02:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah tua2 gatal sgt nk menikah..
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 02:17 PM | Show all posts
mak wan ni pernah kahwin ke sebelum ni?
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 02:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Takziah……
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 02:31 PM | Show all posts
dah umur-umur gitu tak payah la nak kawin dah..
masing-masing dah tak larat nak menjaga satu sama lain..
lain la kalau anak-anak sediakan orang gaji segala..
so mak bapak boleh berkepit berdua..
kawin usia tu untuk companion kan..
bukan nak jadi babu untuk salah sorang..
so anak-anak...
kalau kau tak nak membela mak bapak, letak je dorang kat retirement home..
bukan suruh kawin lain supaya ada orang amik tugas tanggungjawab kau jaga mak bapak..
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 02:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Lol, as expected before. Mak wan ni masih nk bebas, anak2 tiri pulak harapkan mak wan jaga ayah depa. Cuma x sangka sesekejap ni
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 02:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by orkidorkido at 21-4-2022 02:45 PM

Bertunang berbulan, nikah sanding bagai, hmm tapi pendek betul jodoh. Orang laki tua ramai jenis short fuse, kalu lambat masak pun boleh marah-marah maki bini. kalau tua-tua nak kawin stakat nak suruh jaga makan pakai jaga sakit demam, baik cari orang gaji jelah.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 02:47 PM From the mobile phone | Show all posts
anony-mous replied at 21-4-2022 02:36 PM
Lol, as expected before. Mak wan ni masih nk bebas, anak2 tiri pulak harapkan mak wan jaga ayah depa ...

Khuenz, baca statement sheols ms lps nikah pn dh pelik dan mengundang. Dh kawin tp xnak duduk sebumbung. Apa ke hal?
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 02:53 PM | Show all posts
mak wan ni yg belakon keje menangis tu je ek.... tk nampak pula kaki latah
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 03:02 PM | Show all posts
ai kawen ritu pnya grand... serupa mcm cinta mati, x padan tua.. cerai plak... mmmm
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 03:09 PM From the mobile phone | Show all posts
scrocth replied at 21-4-2022 02:47 PM
Khuenz, baca statement sheols ms lps nikah pn dh pelik dan mengundang. Dh kawin tp xnak duduk sebu ...

apa statement dia sis?
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2022 03:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Mak mah dgn laki felda dia tu masih bersama lagi ke dah berpisah juga? Gedik tgk org2 tua ni bersanding mcm org muda
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

20-5-2022 07:17 PM GMT+8 , Processed in 0.089553 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list