CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
View: 1021|Reply: 5

[DRAMA MELAYU] VILLA KRISTAL (WeTV)

[Copy link]
Post time 19-3-2022 08:46 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by eddlisa_uyuk at 6-4-2022 07:27 AM

Credit : https://www.myinfotaip.com/2022/01/villa-kristal-wetv.html?m=1

Villa Kristal
Episod: 12
Tarikh Tayangan: 4 Mac 2022
Rangkaian: WeTV
Penulis Skrip: Nor Hazlin Nor Salam, Hadi M. Nor, Honey Ahmad, Maizura Ederis, Zuli Ismail, Faten Syamimie, Siti Jasmina Ibrahim
Pengarah: Kabir Bhatia, Jason Chong
Produksi: Revolution Media Films

Barisan Pelakon
Mimi Lana sebagai Hani
Jasmine Suraya sebagai Angel
Mawar Rashid sebagai Rose
Tiz Zaqyah sebagai Diana
Tony Eusoff sebagai Idris
Alvin Wong sebagai Robin
Nazrief Nazri sebagai Ustaz Adib
Fadlan Hazim sebagai Detektif Isa
Sherry Ibrahim sebagai Nur Sakinah
Maria Farida sebagai Shahila
Daniella Sya sebagai Alia
Aisar Khaled sebagai Ben
Yvonnez Lee sebagai Jessica
Shekeen Waida sebagai Fauziah
Liza Semion sebagai Datin Maimun
Daler Yusof sebagai Ethan
Boba sebagai Kuch/Matahari

Sinopsis Villa Kristal
Memaparkan kisah kehidupan Hani (Mimi Lana), yang menyamar sebagai menantu seorang ahli politik untuk mencungkil rahsia, drama dan masalah rumah tangga madu-madu dan kekasih-kekasih rahsia VIP terkenal yang mendiami “Villa Kristal”

Kondominium eksklusif “Villa Kristal” didiami oleh golongan elit bersama-sama madu dan kekasih rahsia mereka.

Demi mencari bahan sensasi untuk novelnya, Hani (Mimi Lana), seorang novelis wannabe yang naif mendapat tahu bahawa isteri muda seorang Ustaz terkenal, Rose (Mawar Rashid), merupakan seorang penghuni di sana.

Hani menyamar sebagai seorang menantu ahli politik dan cuba membongkar segala skandal, drama dan masalah rumahtangga Rose dan rakan-rakannya, Angel (Jasmine Suraya Chin) dan Diana (Tiz Zaqyah).

Melangkah ke dalam dunia “Wanita Nombor Dua”, Hani terjerumus ke dalam sebuah penyiasatan pembunuhan seorang jutawan hartanah, Idris, (Tony Eusoff) yang telah merubah kehidupannya bersama wanita-wanita lain di Villa Kristal.

Watak
HANI Seorang blogger yang bercita-cita untuk menjadi penulis novel, beliau berpindah ke Villa Kristal dengan hanya komputer ribanya. Beliau berjaya menyusup masuk ke dalam kehidupan golongan elit yang mendiami Villa Kristal namun akhirnya terjerumus ke dalam sebuah penyiasatan pembunuhan.

DIANA Di sebalik kejayaannya sebagai seorang usahawan berjaya, beliau sebenarnya dibelenggu kesepian. Kekasihnya, Idris, adalah seorang ahli perniagaan yang sudah berumah tangga. Hubungan mereka kekal bahagia, sehinggalah tragedi melanda.

ROSE Seorang bekas pelakon kanak-kanak, dan kini influencer di media sosial yang semakin menurun popularitinya, beliau juga adalah isteri kedua kepada seorang Ustaz terkenal. Tumpuannya kini adalah untuk menjadi seorang isteri solehah dengan harapan untuk memenangi semula pengikutnya di media sosial.

ANGEL Seorang guru yoga, bekas pramugari, dan pemain cosplay, Angel adalah kekasih kepada Robin dan kerap memberi nasihat tentang cara menggoda lelaki kepada wanita-wanita di Villa Kristal. Beliau mencuba sedaya upaya untuk memberi zuriat kepada Robin setelah Robin menyatakan hasratnya untuk menjadi seorang bapa.

IDRIS Seorang pemaju hartanah yang kacak, kaya dan kaki perempuan. Walaupun sudah berkahwin, beliau berhasrat untuk menjadikan Diana isteri keduanya.

ROBIN Kekasih Angel dan rakan perniagaan Idris. Beliau terpalit dalam sebuah skandal besar yang berpotensi merosakkan kerjaya dan reputasinya.

USTAZ Integriti agama dan gaya hidupnya telah menarik perhatian Rose yang kini menjadi isteri keduanya. Seorang yang periang dan baik hati, perwatakannya berubah apabila beliau terjerat di dalam kes jenayah di Villa Kristal.

DETEKTIF ISA Seorang inspektor yang tampan telah ditugaskan untuk menyiasat kejadian di Villa Kristal. Dalam menjalankan tugasnya di sana, tanpa sedar, beliau telah bertemu dengan seseorang yang berjaya membuka hatinya.

BEN Seorang graduan universiti yang memasang angan-angan tinggi untuk menjadi pelakon terkenal di layar perak. Beliau diupah oleh Hani untuk berlakon sebagai suaminya.

Credit : https://www.myinfotaip.com/2022/01/villa-kristal-wetv.html?m=1

Syok tgok despite la angel dan robin scene very daring
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 25-3-2022 02:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Episod 1 mmg daring kan Angel dgn Robin..
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2022 10:32 AM | Show all posts
Drama ni memang daring. Tayang di platform OTT so tak ramai lah yang tengok.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-3-2022 09:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Perawankota replied at 25-3-2022 02:07 AM
Episod 1 mmg daring kan Angel dgn Robin..

Aah tapi katanya trik kamera. Yeke tu
Tpi takpela dedua bukan muslim
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-3-2022 09:30 AM From the mobile phone | Show all posts
ACC106 replied at 25-3-2022 10:32 AM
Drama ni memang daring. Tayang di platform OTT so tak ramai lah yang tengok.

Jalan cerita dia best juga
Watak pon semua best
Dilakonkan oleh org yg best2

Hatta watak si azhar by usop pon best walaupon sekejap je intro
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2022 12:12 PM From the mobile phone | Show all posts
adindasm replied at 26-3-2022 09:28 AM
Aah tapi katanya trik kamera. Yeke tu
Tpi takpela dedua bukan muslim

Mcm tak jer.. Tapi mcm biasa.. Kasik alasan camera trick.. But it's OK.. Dorg non Muslim..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-8-2022 03:39 AM GMT+8 , Processed in 0.076099 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list