View: 7846|Reply: 106
|
[Tempatan]
Bank Sotong alami masalah teknikal.duit pelanggan tiba tiba berganda dan dibekukan.Netizen berang
[Copy link]
|
|
Edited by YgBenar at 27-1-2022 06:45 PM
Kuala Lumpur: CIMB Bank menyedari terdapat ralat dalam pemprosesan yang menyebabkan sebilangan kecil pelanggan menerima kredit pendua dalam akaun mereka.
Menerusi satu kenyataan hari ini, CIMB berkata, mereka sedang menghubungi pelanggan yang berkenaan.
"Ia bagi memastikan penyelesaian yang adil dan terurus.
"Pelanggan yang terjejas juga boleh menghubungi kami di 03 2295 6188 untuk penjelasan dan perbincangan lanjut," kata CIMB, hari ini.
Terdahulu kecoh di media sosial netizen terutama pelanggan CIMB bahawa bank itu sedang bermasalah yang didakwa turut menahan wang pelanggan daripada dikeluarkan.
Antaranya pemilik akaun Facebook (FB) Ria Tajudin yang membuat hantaran seperti berikut: "Semua orang complain dekat link ni https://www.cimb.com.my/.../forms-enq/support/feedback.html
Saya nama (), No Ic() pemilik akaun no (cimb akaun no) memohon pihak bank untuk mengembalikan duit yang telah ditahan daripada akaun saya. Memandangkan tiada dokumentasi daripada pihak mahkamah pihak bank tiada hak untuk menahan duit atau memotong duit saya. Saya beri tempoh selama 24 jam kepada pihak bank untuk menyelesaikan masalah ini.
Tinjauan Harian Metro di FB CIMB Malaysia mendapati beberapa pengguna turut berkongsi masalah sama.
Antaranya, pemilik akaun Farid Zulaika dan Nabila Nabilala yang memaklumkan menerima sistem pesanan ringkas (SMS) daripada bank yang memberitahu mereka mempunyai hutang dengan CIMB Bank sebanyak RM103,000 dan RM64,000.
Bagaimanapun, pentadbir akaun FB berkenaan meminta mereka dan pengguna lain yang terjejas menghubungi pusat panggilan bank untuk mendapatkan penjelasan lanjut.
https://www.google.com/amp/s/www.hmetro.com.my/amp/bisnes/2022/01/804510/berlaku-ralat-dalam-pemprosesan-cimb
|
This post contains more resources
You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register
x
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
Akak suka bank CIMBclit sebab ada logo octopussy |
|
|
|
|
|
|
|
Akal duduk tepi kemas beg prep demi menghadapi agenda seterusnya |
|
|
|
|
|
|
|
Dulu pun bocor maklumat teruk cimb ni. Sepatah maaf pun takde |
|
|
|
|
|
|
|
Harap mebeng tak wat gini laa haruslah cecepat iols pindahkan uwang ke ASB, asik lupa je kang tak abis dek shopi kena frozenkan plak tak memasal je |
|
|
|
|
|
|
|
Ehhhh moga beng rimo aman2 saja |
|
|
|
|
|
|
|
Perangai pukimak mcm ni laju je nk cas balik ke end user..padahal silap sendiri xnk ngaku..patut ramai2 saman je bank pukimak mcm ni |
|
|
|
|
|
|
|
Suchi replied at 27-1-2022 07:01 PM
Harap mebeng tak wat gini laa haruslah cecepat iols pindahkan uwang ke ASB, asik lupa je kang tak ab ...
Masalahnya Maybank, ASB, KWSP semuanya melabur dalam Genting HK tu, yang selamat sekarang ni simpan duit dalam kopek jah, walaupun tangan akak masih lagi lenguh-lenguh ni lepas cucuk booster, nak bukak tali bra pun tak lepas ni |
|
|
|
|
|
|
|
minahsenget replied at 27-1-2022 07:16 PM
armpit bengkak tak
Tidak.... Elhemdoolillah |
|
|
|
|
|
|
|
kakikuDibibirmu replied at 27-1-2022 06:44 PM
@tomaz tersenyum sinis
Shit la pedajal semua ni.. bukan sikit2 dlm tu |
|
|
|
|
|
|
|
masalahnya CS line busy
complain kat FB dia suruh call CS
call CS asyik terkentut aje linenya
maunya tak hangin
dah la minggu gaji ni weh |
|
|
|
|
|
|
|
kakikuDibibirmu replied at 27-1-2022 07:07 PM
Masalahnya Maybank, ASB, KWSP semuanya melabur dalam Genting HK tu, yang selamat sekarang ni simpa ...
Seminggu ni kaka takyah la pakai bra bior twins berlari bebas. Kalau nak keluar tepek plaster kat nipel macam zaman muda mudi dulu tak mampu beli strapless bra nak pakai spegeti string. Bukan iols, kawan iols la. Iols zaman muda mudi aeroplane terus. |
|
|
|
|
|
|
|
Takpaham apa yg berhutangnya. Kan akaun tu di earmarked ke amount sekian2. Looks like cimb tersalah credit akaun mamat tu sehingga dia ada duit 28k+ dalam akaun dia. So cimb letak earmark amount supaya dia tak boleh wdraw duit tu. Kan cimb dah ckp diorang tersalah credit. Kena bayar balik means cimb akan amik balik la duit tu. Sbb tu diorang earmark amount mcm tu. Kalau tak earmark, customer bwk keluar duit maka financial loss lah kepada bank.
Kot ye pun nak viralkan, viral la benda yg tepat. Bukan ko kena bayar kat bank, bank akan amek balik duit tu je! |
|
|
|
|
|
|
|
30 inggit balance dlm cimb.... |
|
|
|
|
|
|
|
musangbodoh replied at 27-1-2022 07:35 PM
30 inggit balance dlm cimb....
Limguanjeng 30 ringgek tersenyum sinis |
|
|
|
|
|
|
|
kakikuDibibirmu replied at 27-1-2022 07:07 PM
Masalahnya Maybank, ASB, KWSP semuanya melabur dalam Genting HK tu, yang selamat sekarang ni simpa ...
Selamat hapo?? Kalau laki ko asyik meramas jer. |
|
|
|
|
|
|
|
haah kan...bg jela balik kt bank tu...mcm xleh cek baki...g bank settle...tamak la tuuu...duit preee...kerajaan pon kasi rm150 je duit preee
|
|
|
|
|
|
|
|
zidane2011 replied at 27-1-2022 07:28 PM
Takpaham apa yg berhutangnya. Kan akaun tu di earmarked ke amount sekian2. Looks like cimb tersalah ...
Kan. Aku jadi confuse dengan amarah Twitter tu
Bank just minta balik duit yang tersalah kredit jekan
Bukan bayar bodo2 gitu
Dia fikir dapat duit free bodo2 ke cmne |
|
|
|
|
|
|
| |
|