CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: Raline

[Politik] Adun pun main dadah...air kencing positif

  [Copy link]
Post time 15-1-2022 10:01 AM | Show all posts
ADUN positif dadah: DAPig Perak tunggu kenyataan rasmi polis
NORMAWATI ADNAN | | 14 Januari 2022

IPOH - DAP Perak enggan mengulas lanjut berhubung dakwaan penahanan seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) daripada parti itu bersabit kes positif dadah pada Khamis.

Naib Pengerusi DAP negeri, Dr Abdul Aziz Bari berkata, adalah tidak wajar untuk memberi ulasan memandangkan pihak berkuasa sendiri tidak mengeluarkan sebarang kenyataan rasmi berkaitan individu yang terlibat.

Menurutnya, setakat ini DAP sendiri masih belum mendapat sebarang laporan lanjut berhubung perkara berkenaan.

"Saya tidak mahu menafi atau mengesahkan kerana saya sendiri tidak ada maklumat tepat berkaitan kes itu, saya pun hanya dengar-dengar begitu sahaja.

"Jadi saya rasa lebih baik tunggu kenyataan rasmi daripada pihak berkuasa," katanya ketika dihubungi Sinar Harian pada Jumaat.

Laporan sebelum ini menyebut, seorang ADUN Perak ditahan bersama 35 individu lain selepas ujian saringan air kencing mereka positif dadah.

Wakil rakyat berusia 50-an itu ditahan di sebuah restoran yang dahulunya merupakan kelab malam di Perai, Pulau Pinang pada jam 9 malam, Khamis.

Difahamkan ADUN Perak yang dimaksudkan adalah daripada DAP.

Dalam pada itu, Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming memaklumkan, ulasan berkaitan kes itu akan diberikan sebaik polis mendedahkan identiti ADUN yang ditahan.

"Tunggu sehingga polis dedahkan identiti ADUN itu, baru saya akan komen," katanya ringkas kepada pemberita.

Beliau berkata demikian ketika ditemui dalam program pelancaran buku 'Lim Kit Siang: Malaysian First, Volume One: None But The Bold di Symphony Suites di sini pada Jumaat.

Pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) lalu, DAP menang 16 kerusi Dewan Undangan Negeri Perak, bagaimanapun tiga daripada mereka telah mengumumkan keluar parti menyertai Parti Bangsa Malaysia (PBM) baru-baru ini.

Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 10:03 AM | Show all posts
Edited by R2D2 at 15-1-2022 10:05 AM





This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 10:21 AM | Show all posts
Malaysia dah tenat .

penjenayah , kaki songlap tahi rasuah yang  mentadbir negara.

Golongan pelahap cukai hidup selesa ,baju di siap rapi elok bertengkolok  manakala rakyat hanya tinggal tengkorak!!!

Aku meramalkan Malaysia akan mendapatkan kemerdekaan dengan rakyat bersama rakyat yang bangun memperjuangkan kemerdekaan negara.

Masa ini ,Melayu mmg bangkit melawan puak-puak ahli-ahli politik dan sekutu , cina hindu pendatang pun Melayu lawan setelah naik kepala berklai-kali ,kali ini betul-betul kepala air melibas

untuk seketika negara kita akan jadi padang jarak ,padang terkukur...selepas itu negara kita bangkit xtertanding. Masa tu diam semua  ahli-ahli politik ,cina cina hindu pendatang , gang pelahap cukai senyap ,diam atau terus lenyap di muka bumi , Malaysia khasnya.

Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 10:23 AM | Show all posts
Itu dah yang buat jahat itu ahli politik , setakat mana sgt hukuman itu terlaksana

azam baki pun xboleh pakai

ahli-ahli politik dahhhhhhhhh lama kaya-raya xmausk akal kekayaan mereka , tp rakyat bodoh masih menyanjung

sumpah bukan daulat tak laku ,tapi rakyat tersilap menjunjung tahi balak perosak negara dan merekalah sebenar yang menzalimi rakyat

Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 10:24 AM | Show all posts
Dengan ucapan , pergi mampus dan laknat ke atas kamu

Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 10:25 AM | Show all posts
Di negara cina babi halal….rasuah di hukum bunuh dan manakala di msia babi haram dan rasuah merasuah satu Malaysia..penjara pun tak masuk
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 10:27 AM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 14-1-2022 07:39 PM
Malaysia darul funny....pemimpin kaki songlap..kaki penipu...kaki penjahat...kaki dadah...kebal sega ...

Tak kira belah mana sistur...tp ini musti pakai dadah mahal for recreation ni..enjoy maaa...
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 10:40 AM | Show all posts
Edited by R2D2 at 15-1-2022 10:41 AM

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 10:47 AM | Show all posts
DAP pun tak berani nak ambil tindakan displin pada ADUN sendiri
sembang je kencang
cuba ikut style MUDA
ahli kantoi berparti
disalahkan pihak lain
rileks je


DAP tuntut penjelasan Terence
    Oleh SAYED HESHAM IDRIS
    15 Januari 2022, 10:31 am

IPOH: DAP Perak akan meminta  Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pasir Bedamar, Terence Naidu mengemukakan laporan bertulis kepada parti itu berhubung penahanannya di sebuah kelab malam di Perai, Bukit Mertajam Pulau Pinang, Khamis lalu.

Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming berkata, laporan lengkap itu diperlukan agar pimpinan parti di peringkat negeri mahupun Pusat dimaklumkan situasi sebenar yang berlaku.

“Saya telah menghubungi Terence Naidu dan mengesahkan bahawa beliau telah ditangkap pada malam Khamis lepas.

“Beliau telah dibebaskan dengan jaminan polis, sehubungan itu saya telah meminta agar beliau mengemukakan laporan bertulis berhubung kejadian itu kepada parti,”  katanya dalam satu kenyataan.

Menurutnya, DAP memberi jaminan kepada orang ramai bahawa parti itu memandang serius kelakuan dan integriti setiap wakil rakyatnya.

“Mereka seharusnya menjadi contoh teladan sebagai orang yang telah diamanahkan untuk memimpin rakyat,” katanya.

Terence didakwa positif menggunakan bahan terlarang ketika serbuan polis di sebuah kelab malam di Pulau Pinang.

Dia dibebaskan daripada tahanan polis.

Terence, 54, merupakan ADUN Perak selama dua penggal dan merupakan seorang peguam. – UTUSAN ONLINE
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 10:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Rasuah takpe. Amek dadah ish ish ish… - ummah benak
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 10:57 AM | Show all posts
tonggang arak , tahi dadah , main perempuan tu 1 pakej

tu anak muda katanya pemimpin  celah bedha mana entah nak dijadi PM di masa hadapan katanya

itu pun  dah cukup pakej diatas

Jantan kalau sudha jijik , memang lebih jijik dari iblis

Iblis pun xgamak nak buat...iblis hasut saja

kahkahkahkahkahkahkahkahkah
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 11:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Isu dadah konar baring ke rasuah. Bodohnya
Elaun dengan pencen ahli politik tu ada dpt share ke
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 11:13 AM From the mobile phone | Show all posts
oooo DAP.. patut senyap
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 11:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Anak mat sabun pun lepas ini kan pulak adun.
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 11:54 AM | Show all posts
bila kena pada DApig
konar la ke isu lain
janji cina suci murni ...kononnya la kan
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 01:23 PM From the mobile phone | Show all posts
R2D2 replied at 15-1-2022 10:47 AM
DAP pun tak berani nak ambil tindakan displin pada ADUN sendiri
sembang je kencang
cuba ikut styl ...

peguam?? pftghhhh
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 01:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Kih3
Stress sangat ke nyahhhhh
sampai meroket terus ke bintang?
Tak payah pakai Space X acik Elon
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 01:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni thread isap dada ka rasuah?
Tp rasuah ka, isap dadah ka, isap dada non halal ka tehtap salah
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 02:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa nak jadi la dgn malaysia ni.. ahli politik x boleh diharap lgsung!!! Walau bkn semua la cmtu
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 04:43 PM From the mobile phone | Show all posts
R2D2 replied at 15-1-2022 10:03 AM

Dulu2 skendel zairil n dyana.

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-1-2022 05:47 AM GMT+8 , Processed in 0.075167 second(s), 19 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list