CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
1234Next
Return to list New
View: 2890|Reply: 61

40 Tahun Menjanda, Nenek Seronok Dapat Nikahi Pucuk Muda

[Copy link]
Post time 14-1-2022 04:58 PM | Show all posts |Read mode
Petaling Jaya – Perbezaan usia 19 tahun tidak menghalang seorang nenek dan seorang pemuda mengecapi kebahagiaan seperti pepatah Melayu, kalau sudah jodoh memang tidak ke mana.


Sebuah perkahwinan yang dibina tidaklah memandang paras rupa mahupun jarak usia, sebaliknya keikhlasan hati dan rasa cinta adalah penting untuk terus bertahan.


Menerusi perkongsian oleh @elsuse di media sosial, memaparkan detik kebahagiaan ibu angkatnya yang lebih mesra dipanggil Mama Norlie selamat bergelar isteri orang pada 9 Januari yang lalu setelah hidup bersendirian selama 40 tahun.




Foto: Kosmo




“Mama angkatku, Mama Norlie telah selamat diijabkabul setelah menyendiri selama 40 tahun pada 9 Januari 2022.


“Suaminya sebaya denganku, 44 tahun dan mama sudah 63 tahun,” katanya.


Sementara itu, meninjau ke ruangan komen, terdapat segelintir pengguna menganggap lelaki tersebut berkahwin atas dasar inginkan harta wanita itu.


“Nenek ini mesti banyak simpan duit, sebab itu lah setuju sahaja,” kata eliscoper.


Namun, wanita itu menyelar dakwaan pengguna tersebut dan memaklumkan bahawa lelaki itu merupakan seorang yang baik hati dan selalu membantu kehidupan ibu angkatnya sebelum ini.


“Lelaki itu yang banyak membantu kehidupan Mama Norlie sebelum ini,” ujarnya.


Selain itu, dia juga turut mengingatkan orang ramai supaya tidak mengeji pasangan tersebut kerana jodoh, rezeki dan ajal adalah ketentuan Allah.


Dalam pada itu, rata-rata orang ramai mendoakan kebahagian rumah tangga warga emas itu.


“Tahniah adik, dapat atok muda. Moga perkahwinan nenek diberi kebahagiaan berpanjangan,” kata Laila Suhaila.


“Saya pun berkahwin dengan lelaki muda, saya 57 tahun, suami 28 tahun, moga dipermudahkan semuanya,” kata Ana Aryanna Khan. – CARI


Sumber: Kosmo
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 05:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah nek.. till jannah hokay?
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 05:08 PM From the mobile phone | Show all posts
nenek ni byk pitis ni, tanah bendang, rumah sewa segala, atau ade pencen kah ?
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 05:19 PM | Show all posts
Cinta itu misteri, beda usia saya sama suami 19 tahun dan madu saya 4 tahun lebih tua dari suami
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 05:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Friska replied at 14-1-2022 05:19 PM
Cinta itu misteri, beda usia saya sama suami 19 tahun dan madu saya 4 tahun lebih tua dari suami

Alahaiiiiii.. nak aku post gambar kau lagi tak bugis? Tak penat ke split personality ni?
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 05:26 PM | Show all posts
Kurex replied at 14-1-2022 05:23 PM
Alahaiiiiii.. nak aku post gambar kau lagi tak bugis? Tak penat ke split personality ni?

ODGJ (orang dengan gangguan jiwa) ini
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 05:27 PM | Show all posts
ada kesah zaman empire rome,- kena hukum bunuh

tapi jika setuju kahwini makcik tua dia akan dibebaskan.

tapi jejaka itu pilih lebih baik mati. tak sanggup kata dia,
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 05:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 14-1-2022 05:23 PM
Alahaiiiiii.. nak aku post gambar kau lagi tak bugis? Tak penat ke split personality ni?

Wahh friska ni si bugis doom sabak bernam tu ke. Mana gambar dia kurex nak gak tengok
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 05:52 PM | Show all posts
Dh jdi trend dh nmpknya.
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 05:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Mula² baca ingat kt yindon, meles rupanya... Hermmm

Jgn kasar2 tau, patah tulang nti susah
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 06:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa kata anak anak acik ni. kalu ok aman la

Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 08:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Bila kahwin dengan org tua mesti kena tuduh nak harta....  Apapun janji bahagia...
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 09:11 PM | Show all posts
mamat tu mabuk ketum ke ape
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 09:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Woww laki tu suke cepik lebam erkk
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 09:51 PM | Show all posts
tak ngeri ka masa unboxing nanti? soalan serius
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 10:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Silakan kurex..meluat lak iollss ngan bipolar ni
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 02:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Org yg igt kawin tu btujuan psl mnegeseks mmgla anggap benda cmni ngeri
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 07:24 AM From the mobile phone | Show all posts
44 thn pun kira pucuk muda ke? TT ke wartawan Kosmo kelas belakang
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 07:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 14-1-2022 05:23 PM
Alahaiiiiii.. nak aku post gambar kau lagi tak bugis? Tak penat ke split personality ni?

Dia ni jantan ke betinaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 07:37 AM From the mobile phone | Show all posts
TOPwind: ada kesah zaman empire rome,-  ...

Mungkin tak sanggup mati terkejut dimalam pertama.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Forum Hot Topic



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

25-1-2022 04:50 AM GMT+8 , Processed in 0.080137 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list