CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
Author: CARI-MAL

Boleh Didenda RM1,000 Kalau Kucing Berak Di Rumah Jiran

  [Copy link]
Post time 13-1-2022 09:25 PM | Show all posts
Belibis replied at 13-1-2022 07:32 PM
Rasanya denda tu masuk poket gomen..bukan sebagai bayaran gantirugi.

ada yang berangan duit denda tu PBT bagi2 kat jiran


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-1-2022 09:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Decaffeinated replied at 13-1-2022 09:25 PM
ada yang berangan duit denda tu PBT bagi2 kat jiran

Berangan tak salah...asalkan tau bertempat.
Jay jay..
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 09:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Belibis replied at 13-1-2022 09:35 PM
Berangan tak salah...asalkan tau bertempat.
Jay jay..

Iols pun ternyanyi sekali
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 09:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Habis la sapa yg rajin report ni.
Dah tau bela tu patut tau la jugak jaga elok2. Jgn la bagi lepas sampai ke rumah jiran.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 09:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by syamzana at 13-1-2022 09:51 PM
gekkou replied at 13-1-2022 06:51 PM
kucing datang kencing dan berak dalam pasu
habis mati semua pokok2
masalahnya kucing sapa ta ...


sama larr kat rumah ni. weols tanam pokok2 sayur dlm pasu habis diberaknya.mati habis sayur2 tu. kalau tak mati pun geli nak makan. kucim2 tu ada 3ekor comei2 bersih je. saspek kucim depan rumah tp malas nak gaduh. habis2 pun i hempas2 segala benda kat blkg rumah sambil komplen.
dulu ms arwah kucim i ada tak berani plak depa mai dekat, sbb arwah dok berkawad sentiasa kat blkg tu.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 10:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam mana kalau jiran ni hari² bagi kucing makan kat depan rumah dia. Lepas tu kucing tu berak, kencing, pancut rumah jiran lain.
Nak tangkap buang tempat lain bapak susah. Ni kira kucing dia ke bukan?
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 10:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by matjerk at 13-1-2022 10:49 PM

Ada makcik bawang bertudung kepam gempal di kejiranan aku mmg juara bab membawang sesama jiran. Suka menyindir dlm grup. Semua benda tak kena. Dia lah paling sempurna. Pantang terkilaf. Ada lah nanti dia send gambar kat wasap grup. Jenis x boleh nk pm tegur privately. Main grup je dia. Terparking mkn jln sikit ke.  Ada sampah tumpah dpn rumah ke. (Sbb lori smph lmbt .. kucing dah koyakkan plastik).. suka lah dia ambik gmbr pos kt grup utk dibahankan.... Sekali kucing jagaan dia dok berak merata rumah org. Tp org x bubuh la dlm grup. Send kt dia privately.  Klu kena kt ko... konfirm kan ko akn ambik video kucing tu tgh berak pastu ko send kt grup kan..? Benci betol aku makcik kepam tu... ckp lembut lembai je.. tp pedih menyindir...
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 11:11 PM From the mobile phone | Show all posts
iols bela kucing, satu letak dlm cage kat porch... kucing iols pee/poo dlm litter box bertutup... sehari 2 kali iols bersihkan pee/poo masukkan dlm plastic... opkos la, taik mana yg wangi kan... taik manusia pun busuk...  yg dok dlm cage ni, sbb dia suka spray dlm umah... so terpaksala letak dlm cage... kucing2 iols indoor... iols tak penah  bagi kaki kucing iols jejak tanah...

undang2 pbt ni pd iols aniaya binatang... yg tak bertuan dibunuh atas alasan berak kencing binatang ni mencemar / menganggu ketenteraman penduduk... padahal manusia byk melakukan kerosakan mencemarkan alam tak amik tindakan lak...

#donebackupstraycatsdogs
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-1-2022 11:19 PM From the mobile phone | Show all posts
aint replied at 13-1-2022 11:11 PM
iols bela kucing, satu letak dlm cage kat porch... kucing iols pee/poo dlm litter box bertutup... se ...

Yup. Manusia buang sampah merata tersumbat longkang sampai banjir takpa pula. Sungguh cis sekali. Tong sampah sepelaung tapi pemalas.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2022 11:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Bergaduh pulak lah jiran nanti. Kawasan rumah aku ni tempat port lepak kucing2. Sib baik lah diaorang tak berak. Tapi ada lah sekali tu sekor tu muntah. Aku pulak lah kena cuci...chehhhh....
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 12:43 AM | Show all posts
aint replied at 13-1-2022 11:11 PM
iols bela kucing, satu letak dlm cage kat porch... kucing iols pee/poo dlm litter box bertutup... se ...

indoor litter box yang busuk ni, dengar kata ada yang suruh letak arang keliling. dia macam serap bau busuk tu

diy, amik botol mineral kecik, potong setengah, pastu lobang2 kan botol tu. buh arang dalam tu, sangkut je sebelah litterbox

wallahualam jadi ke tak. kami semenjak pindah rumah baru ni, memang beli tanah selonggok besar letak depan rumah. port kucing membuang. dia banyak pasir tak busuk. rumah pun hujung kampung, tak kacau jiran
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 01:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Tengok kes ni teringat pegi kat area satu kampung masa beraya..
Najis lembu merata berderet2 kat tengah jalan..
Sampai jenuh nak pulas streng kereta tak mau tayar langgar taik lembu ni.
Time tu hujan bila beraya nak makan masa tu bau lemang ketupat hilang dek kuat betul penangan aroma taik lembu menusuk masuk dalam kampung tu.
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2022 07:41 AM From the mobile phone | Show all posts
aint replied at 13-1-2022 11:11 PM
iols bela kucing, satu letak dlm cage kat porch... kucing iols pee/poo dlm litter box bertutup... se ...

Ada jiran aku ni pun letak kucing kat porch so pagi2 jiran sebelah terpaaksa la kena hadap bau taik kucing dia.

Yg jiran sebelah lorong plak kucing x letak cage. Tapi berkeliaran. Dia bagi makan minum kat ruang car porch dia.  Bila ditanya kenapa x letak dlm cage... dia jawab..kesian kucing terkurung... kenapa x bawak masuk rumah.... dia kata nanti kucing berak dlm rumah... so kucing dia kalau nak berak.. rumah org yg ada tanah rumput lah tempat dia memberak...  kdg2 masuk rumah org kucing dia tu... rumah kena pastikan tingkap pintu bertutup.. . Takut kucing tu masuk.... kucing ni berloceng.   Aku x geram kat kucing ni... geram kat tuan dia... selfishhhhh yakmat..... disebabkan dia makcik... so dia always right lah....

Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 10:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Kucing/anjing ni memang tak boleh cari makan sendiri. Najis pun diorg tak reti kemas sendiri. Dah pandai bagi makan tu pandai lah kemas kan najis tu sekali. Jangan tau nak kerja senang je, yang busuk dan kotor suruh orang lain buat. Nak kejar pahala tapi dalam masa sama buat dosa sakitkan hati jiran. Akal ada gunakanlah. Bingai
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 10:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Ptt la jiran aku dah kurung kucing dia...bese mai lepak rumah aku..mintak makan la...ms kucing aku ada siap tumpang jamban lg...
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 10:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Neber pernah kena ...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-1-2022 11:16 AM From the mobile phone | Show all posts
mr_cool5885 replied at 13-1-2022 10:25 PM
Macam mana kalau jiran ni hari² bagi kucing makan kat depan rumah dia. Lepas tu kucing tu berak, ke ...

Tu la, nak tau jugak, kalau dia letak makanan dalam porch utk bagi stray2 ni makan, kira dia punya kucing ke bukan?
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 11:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Rasanya ramai je diorang tak bela, tapi just letak makanan kat dalam porch atau belakang rumah utk stray2 ni makan. Secara logiknya jiran akan cakap kucing dia.
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 11:22 AM | Show all posts
AWAS , aku berak depan rumah ko !!!
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2022 01:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau denda masuk poket jiran ok la juga
Satu lagi mohon ada denda utk jiran yg suka pasang radio kuat2 tiap kali dia cuti dan juga jiran yg suka karoke walaupun suara hauk

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

25-9-2022 12:06 AM GMT+8 , Processed in 0.084926 second(s), 18 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list