CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
123Next
Return to list New
View: 2024|Reply: 47

[Politik] Ku Li: PAS hanya menghitung hari di Kelantan

  [Copy link]
Post time 30-11-2021 08:55 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
KUALA LUMPUR: Veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah percaya bahawa PAS hanya menghitung hari di Kelantan akibat rekod prestasinya yang buruk dalam mentadbir negeri itu selama lebih 30 tahun.

Beliau berkata, PAS telah memerintah sejak 1990, tetapi tidak banyak yang berjaya diusahakannya, sekali pun menyediakan kemudahan asas seperti bekalan air bersih.

“Dan tiada pembangunan. Jika bukan kerana negeri itu anggota persekutuan (Malaysia), ramai rakyat di Kelantan akan menganggur. Kini, rakyatnya keluar dari negeri itu dan datang bekerja di sini (di Kuala Lumpur),” katanya dalam wawancara dengan FMT.

“Jadi setiap kali musim raya atau cuti sekolah, anda akan lihat jalan sesak sehingga ke Kota Bharu disebabkan rakyatnya yang pulang dari KL dan tempat lain.

gif hosting

gif hosting

gif hosting

“Saya rasa PAS hanya menghitung hari sahaja di Kelantan. Jika rakyat sedar dan tidak terpengaruh dengan rayuan parti itu, maka mereka boleh lihat masa depan lebih baik.”

Ketika ditanya mengapa PAS berjaya mengekalkan kuasa di negeri itu selama ini, beliau berkata, ia mungkin disebabkan oleh nilai konservatif pengundi di sana yang berasa “selamat dengan PAS walaupun mereka tidak buat apa-apa”.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 09:00 AM | Show all posts
Semoga PH berjaya memerintah Kelantan...
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 09:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Zuhud kot....
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 09:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Byk kali dah skrip kata gini.. Ujung2 yg balik merantau undi lobai taliban
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 09:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Ni relevan buat Umno also :
, ia mungkin disebabkan oleh nilai konservatif pengundi di sana yang berasa “selamat dengan PAS walaupun mereka tidak buat apa-apa”.
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 02:14 PM | Show all posts
payah la.. sep sep kito jangge pecoh ni mmg dah sign sampai mati le ngan pas pis pus

kut tanya hat mudo2 pom tokssey ko umngok dohh
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 03:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Gila ko x undi paspispus??....x masuk syurga nti, jahat camne pun ttp undi paspispus sbb lobai ckp  sapa undi pas nama automatik terus terpahat kt firdausi
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 03:50 PM | Show all posts
habis dah tak jadi serambi mekah la lepas ni.
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 05:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Kelantan kalo tak dok dlm malaysia dah lama jadi afganistan2.0..negara kebanggaan lobai2 Pusss
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 05:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Perantau bodoh....balik kelantan undi pas tiapkali pru..
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 05:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Mana boleh nanti masuk meracca kalau tak undi pas.  Lagipun nanti susah nak niaga ketum kalau parti lain memerintah.
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 05:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Kitty_catz replied at 30-11-2021 02:14 PM
payah la.. sep sep kito jangge pecoh ni mmg dah sign sampai mati le ngan pas pis pus

kut tanya hat  ...

Sep duk klate serik blako doh... pru nanti sep perantau kelik pakah pas..lepas pakah naik kL kijo ???? pade kena bodo ko sep perantau jah sep kita haha. Gitu la tiap2 pru.
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 06:06 PM | Show all posts
Bagi la umno perintah Kelantan. PAS ni mmg gagal total.
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 06:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Bg je lah dap perintah kat kelantan..tgk mcm mana..turun tak kes rogol..sumbang mahram..kes dadah seme etc and selesai tak masalah air..
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 06:20 PM | Show all posts
Edited by Kitty_catz at 30-11-2021 06:21 PM
sekngucing replied at 30-11-2021 05:51 PM
Sep duk klate serik blako doh... pru nanti sep perantau kelik pakah pas..lepas pakah naik kL kijo  ...

haa tu la tu.. yg mana tahu,,, tahu

dats y klantam tu pi mai pi mai tang tu... tok laki meols penat dohh baloh dgn sep2 ni.. tak maunya masuk palo otokk demo
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 06:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Takde maknanya ..pas akn teguh di hati sskjp
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 06:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Takdenye deols nak beralih arah. Sedara2 ai kat sana setia pd yg satu ya
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 06:41 PM | Show all posts
masalahnya pemimpin umno pun ramai xleh pakai,yang tua bangka masih pegang kepimpinan..cuba tukar org baru
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 06:51 PM | Show all posts
xpdckelate replied at 30-11-2021 06:41 PM
masalahnya pemimpin umno pun ramai xleh pakai,yang tua bangka masih pegang kepimpinan..cuba tukar or ...

ini pun betui... tok pa tu apa pon tarak.. pumpang2 sajorkk
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 07:00 PM | Show all posts
Maaf ku li. In your dreams saja la. Next 30yrs pon rakyat KEL tetap akan pilih pas pis pus come what may.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Forum Hot Topic
Happy New Year 2022 Warga CARI!
XimHappy New Year 2022 Warga CARI!
Views : 863 Replies : 93
Kuin Kepam Giat Mengepam Di LA V61
PulutSambalKuin Kepam Giat Mengepam Di LA V61
Views : 48986 Replies : 1729
P. Ramlee to Orang Ulu folk: 'The Malaysian Real Book' compiles music for the masses
sharlenetexasP. Ramlee to Orang Ulu folk: 'The Ma
Views : 0 Replies : 0
Bina Karier d McDonald's
Uqbah008Bina Karier d McDonald's
Views : 0 Replies : 0
Bina Karier d McDonald's
Uqbah008Bina Karier d McDonald's
Views : 0 Replies : 0
Bina Karier di McDonald's
Uqbah008Bina Karier di McDonald's
Views : 0 Replies : 0
Bina Karier d McDonald's
Uqbah008Bina Karier d McDonald's
Views : 0 Replies : 0
rak telur ayam kosong,pengguna resah,peniaga penin kepala
YgBenarrak telur ayam kosong,pengguna resah,pen
Views : 126 Replies : 3
Social Chit Chat 6
sarah82Social Chit Chat 6
Views : 35201 Replies : 596
Tunku Panglima Johor -Tunku Abdul Rahman Hassanal Jefri  V2
Burong_HantukTunku Panglima Johor -Tunku Abdul Rahman
Views : 25621 Replies : 210



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

26-1-2022 10:35 PM GMT+8 , Processed in 0.094613 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list