CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: Abahmung

[Politik] Ismail Sabri dikritik ada 3 penasihat dengan kos RM150,000 sebulan

[Copy link]
Post time 29-11-2021 10:42 PM | Show all posts
becir replied at 29-11-2021 09:54 PM
Tiber I nak atuk lim Guan eng jadi pm kejap..2 tahun tengok apa jadi.

Atuk tu kedekuttt takde nya dia nak meriahh dgn kabinet besarr n penasihatt kelilingg bagaii. Itu bagussnya og tua tu at least rakyat tak sakitt hatiii part ni. Lps dpt kat abahcow n umno start meriahh dorg tarahh duitt sama2.
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 10:49 PM | Show all posts
Negara kita ni kaya sungguh...boleh bagi menteri,penasihat,wakil rkyt,raja,govnmnt staff,retire,...total bjuta sebulan.
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 11:54 PM From the mobile phone | Show all posts
menteri², kementerian² yg byk² tu apa guna. td nak masuk jabatan perbendahraan kerajAan pun x boleh atas alasan tak vaksin yg tak wajib tu. klu mcm tu yg tak vaksin ni patutnya dikecualikan dari baYAr cukai hasil lah.

kerajaan sial
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 12:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Muka2 lama kembali menjelma... Nak kasi gaji free ... Kita tengok pas nih sapo pulak yg naik...
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 05:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Mael lambong apak Dafi tu bodo, sebab tu perlu ramai punaisihat
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 05:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Radzor replied at 29-11-2021 11:54 PM
menteri², kementerian² yg byk² tu apa guna. td nak masuk jabatan perbendahraan kerajAan pun x bol ...

Vaksin tu pun pakai cukai rakyat
Mana ada free
Memang kerajaan budus
Pm pun budus membazir
Dalam 100 hari pun dia dah membazir
Takda kredibiliti langsung
Cuba kali ini angkat PM yang muda2 pula
Ni dah tua2..sampai perlu membazir penasihat 3 lantikan baru
Rakyat tak redha duit mereka dibazirkan untuk benda  bodoh dan tak penting
Sedap2 je yerr nak lantik2 penasihat peribadi
Last2 negara kojol cmtu jugak
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 07:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Bazir la lagi wahai kerajaan.. Takpa rakyat kan ada.. Letak la segala cukai, naikla segala barang rakyat kan ada tangung gaji korank
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 07:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Firenzza replied at 29-11-2021 01:50 PM
Betul tu.....nk jd ceo pun kena tau serba serbi klau x senang2 kena kencing org bawahan....mcm naj ...

Tp perabih tak dak plop nak salahkan sesiapa.. Golong politik nie tak takut ker soalan mungkar nangkir dalam kubur ek.
Heran aku
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 07:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Wakil parti agama tak layak jadi penasihat agama PM.
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 07:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by pu3_rania at 30-11-2021 03:17 PM
mejaputih replied at 29-11-2021 03:57 PM
adakah ini bermakna:
1- PM sendiri tak competent? or
2- Menteri2 kanan sedia ada tak competent?


Kedua-duanya sekali
Memandangkan kes harian Covid tak lah mencanak naik sampai puluhan ribu selepas PRN Melaka so apa kata adakan terus PRU15 supaya hak kuasa mutlak rakyat dalam menentukan masa depan di pulangkan semula untuk memilih pemimpin2 semasa PRU kelak
Apa gunanya jadi pemimpin tapi suara rakyat dalam tuntutan depa di ketepikan, di perkotak-katikkan malahan di bakul sampahkan oleh PM dan pihak tersebut!!!
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 08:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Nape perlukan punahsihat tak pandai ke?
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 08:28 AM | Show all posts
Kadang ada baiknya kerajaan yg naik bukan berdasarkan parti...contoh terdekat yg ni lah..UMNO dah mula perangai bangang diorang. Dah terbukti bekas Menteri tu gagal, apa perlu diangkat lagi. Banyak lagi lapis muda yang lebih bersemangat, lebih berintegriti.
Tapi nak buat macam mana, PM pun takde aura....mungkin kurang membaca, kurang beri idea yg kritis, kurang berfikir sampai perlu 3 org utk berfikir utk dia. Dan macam biasa KSN, KSU masuk mesyuarat tak dapat bagi idea yang padu. Sebab Penasihat, Pegawai Khas lebih penting.
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 09:10 AM | Show all posts
pu3_rania replied at 30-11-2021 07:46 AM
Kedua-duanya sekali
Memandangkan kes harian Covid tak lah mencanak naik sampai puluhan ribu selepa ...

saya pun setuju...
geram sgt bila makin menjadi2 ni..
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 02:24 PM | Show all posts
Edited by tripleid at 30-11-2021 02:51 PM
mbhcsf replied at 29-11-2021 10:32 PM
excuse me Tabung HAji tak tunggang langgang semasa beliau jadi menteri Agama ye

yg tunggang langga ...

sian ko ni..dah termakan fitnah UmnoPas pun masih x sedar2 lagi..sblm pru14 dah bertahun2 divident TH x tally dgn profit sbb liabiliti th jauh lebih tinggi drpd aset..th pindah aset2 th yg merugikan bawah MOF pun walaun fitnah aset kena jual ke cina sbb menteri MOF masa tu guang eng..ketua audit negara sendiri pun akui ph berjaya memperbetul dan selamatkan tabung haji..pencacai tegar mcm ko tu je yg masih x abis2 meratib jual aset..dah2 la tu dok ke hulu kehilir jaja pitnah watt tambah dosa keringg jerr..



Terkini!Ketua Audit Negara sahkan kerajaan PH telah selamatkan Tabung Haji








Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2021 10:02 AM | Show all posts
Membazir...tetap lah lembap.
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2021 11:42 AM | Show all posts
Skuau replied at 29-11-2021 02:01 PM
baik naikkan kj jd pm...."semua rakyat...WAJIB...cocok...montot"....

KJ paria sama mcm Tun...tak boleh purcaya
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2021 11:43 AM | Show all posts
baik upah i tan sri...
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2021 11:43 AM | Show all posts
punaisihat
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2021 11:44 AM | Show all posts
adoi merepek2 je..jumlah menteri makin kurang tapi ambil penasihat ramai2 sama jugak duit rolling untuk bayar tu
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2021 12:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Keluarga Lembuuuu!!
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

26-1-2022 04:01 PM GMT+8 , Processed in 0.074545 second(s), 18 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list