CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 1457|Reply: 15

"Jangan Aibkan Diri Sendiri Dan Jatuhkan Maruah,"- Aliff Syukri Pesan Pada Penyanyi Baharu

[Copy link]
Post time 29-11-2021 10:57 AM | Show all posts |Read mode
Nama ini sememangnya mudah menjadi sasaran netizen. Tidak kira apa sahaja yang dilakukan. Baik menyanyi, berlakon malah beramal jariah juga, kanvas hidupnya tidak terkecuali menjadi bahan umpatan.


Namun bagi Datuk Aliff Syukri, impiannya untuk menjadi penyanyi sudah dilaksana. Malah, dia juga tidak menolak, di zaman kini, mana-mana yang berkemampuan boleh membeli lagu daripada komposer.




Foto: IG




“Zaman sekarang, kita boleh beli lagu. Beli sendiri sahaja daripada komposer. Tidak perlu melalui syarikat rakaman atau pengurusan pun. Zaman media sosial seperti YouTube dan pelbagai lagi.


“Semua boleh jadi penyanyi. Zaman sudah berubah. Pendengar juga mahukan sesuatu yang berbeza dan mereka bebas untuk membuat pilihan,” katanya.


Ditanya apakah nasihatnya kepada penyanyi baharu yang muncul daripada kalangan usahawan tempatan, Aliff menitipkan pesan supaya mereka tidak melakukan sesuatu yang akhirnya akan memalukan mereka.




  



Sementelah, sebagai ‘senior’ dalam dunia kecaman, Aliff juga berpesan supaya penyanyi baharu kuat semangat dan sekiranya yakin dengan bakat serta impian, jangan mudah lemah semangat.


“Kalau hendak jadi penyanyi, silakan. Tetapi jangan sampai memalukan diri sendiri, saya sudah melalui detik itu. Di hujung usia nanti, kita yang akan malu dengan anak-anak. Kalau boleh jangan tinggalkan imej buruk.




  



  



  



“Menyanyi kerana minat atau suka-suka, terpulang. Tetapi jangan mengaibkan diri sendiri dan menjatuhkan maruah,” katanya. -CARI


Sumber: Utusan Online
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 11:04 AM | Show all posts
astaga... dia ni cakap depan cermin ke apa..
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 11:15 AM | Show all posts
sembang kari la ko
hujung2 merempan kena kutuk sore tak sedap
in denial sungguh dengan suara sendiri
esok keluar lagi satu lagu
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 11:39 AM | Show all posts
Dia ni penyanyi ke nak advise penyanyi baru?
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 11:44 AM From the mobile phone | Show all posts
LAKI BINI CUCUK HIDUNG KE...? MUKA , HIDUNG BENGKAK SEMACAMMMMMM JER.. RESDUNG KE????
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 11:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Kau sape sundel
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 11:54 AM | Show all posts
short term memory loss ke pok cikkk????
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 12:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Haha..siri bercakap dengan cermin...
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 01:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak tanya anak angkat dia meena tu mana...?
Aritu ada netizen tanya..dia jawab..meena ada..tapi jkm  tak bg expose..

Tapi tengok mcm dah tak ada langsung
Iosl.syak memg dia dah bg blk meena org lain jaga..or jkm.jaga..or kes aritu memg dia bersalah just byr denda dan meena kena jkm jaga

Itulahhbb membelaaa anak angkat JUST FOR CINTENT SEMATA MATÀ..BUKAN IKHLAS JADI GITU LAAAA...DULU SI ALEPSYUKRINNINMEMG GILA CINTENT KONTROVERSI...SAMPAI BELA ANAK ANGKAT NAK UP NAMA..NAK CONTENT...

sekrng ni dah tak.sangat..dah sedar...tapi dah dah terlanjur bela anak angkat..last tak mampu nak teruskan bela bagi balik..
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 01:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Kata pada orang lain padahal diri sendiri dok tergedik2 buat tiktok dan menyanyi. Yihhh
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 03:41 PM | Show all posts
mcm ketam nk ajar anak jalan lurus.puii
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 03:51 PM | Show all posts
idop lagi jenglot ni
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 08:34 AM | Show all posts
HAhahaha lucu sungguh.
Ko pegi tgk video ko blik, aib x aib?
X aib sbb sendiri expose. Memalukan tu ya.
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 08:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Kata kata seolah pernah menang penyanyi terbaik untuk 10 tahun berturut turut
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 08:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Aik..dia berckp ngan diri sendri ke
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 08:59 AM | Show all posts
Samerosie replied at 29-11-2021 11:39 AM
Dia ni penyanyi ke nak advise penyanyi baru?

Dia bukannya penyanyi.. Buat apa bagi nasihat kalau dia bukan penyanyi pada asalnya..

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

18-5-2022 03:42 PM GMT+8 , Processed in 0.602647 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list