CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 1095|Reply: 11

[Dunia] DAR ES SALAAM: 3 kanak-kanak maut selepas makan daging penyu

[Copy link]
Post time 29-11-2021 03:11 AM | Show all posts |Read mode
3 kanak-kanak maut selepas makan daging penyu[size=14.399999618530273px][size=0.8]November 28, 2021 @ 5:08am


Foto hiasan



DAR ES SALAAM, TANZANIA: Dar Es Salaam (Tanzania): Tiga beradik maut selepas makan daging penyu di Pulau Pemba, Zanzibar, Tanzania, lapor agensi media Xinhua.

Komander polis wilayah Pemba Utara, Juma Sadi, berkata, seramai 22 yang lain juga dimasukkan ke hospital selepas mereka memakan daging penyu semalam.

Dua daripada yang dimasukkan ke hospital adalah kanak-kanak dan mereka berada dalam keadaan kritikal," kata Sadi sambil menambah daging penyu itu disyaki mempunyai racun.

Pegawai polis itu berkata, sampel daging penyu itu sudah dihantar kepada pihak berkaitan untuk diuji. Terdapat insiden orang mati selepas makan daging penyu di Pulau Pemba, sebelum ini. - BERNAMA






Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 09:40 AM | Show all posts
mcmna penyu x pupus kalau dh org mkn daging dia.

btw kenapa dgg penyu x blh mkn, mmg ada racun ke?
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 09:54 AM | Show all posts
dorg masak ape daging penyu?
steam? 3 rasa? ke rendang??

Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 04:23 PM | Show all posts
Banyak je hidupan laut yang boleh dimakan penyu jugak jadi pilihannya
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 05:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Reptilia kalau boleh jangan makan la
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 05:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Pada aku makanan laut yang paling sedap adalah Ikan Kembong Lemak
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 05:14 PM | Show all posts
bodoh laa dorang ni..

padan muka memasing..

makan lg daging penyu...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-11-2021 06:36 PM | Show all posts
chinta89 replied at 28-11-2021 05:40 PM
mcmna penyu x pupus kalau dh org mkn daging dia.

btw kenapa dgg penyu x blh mkn, mmg ada racun ke? ...

Baru ni saya ada tengok satu dokumentari kejadian di Afrika sana. Ada satu tumbuhan yang menjadi makanan binatang ternakan peladang.

Pada satu musim tu banyak binatang mereka mati. Pada mulanya peladang tu fikir binatang mereka mati akibat dimakan binatang buas, tetapi tidak.
mereka jadi hairan kenapa berpuluh ekor binatang mereka mati. Jadi mereka mula buat kajian pada tumbuhan yang menjadi makanan harian binatang mereka.

Sertelah membuat kajian..mereka mendapati pokok yang menjadi makanan harian ternakan mereka tu mengeluarkan satu bahan toxic untuk menghentikan dari menjadi makana binatang yang hidup di kawasan tu.


Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 07:41 PM From the mobile phone | Show all posts
kenapa mkn penyu.kesian kt kanak2 yg tlibat
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 08:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenduri daging penyu ramai2..kesian sbb yg mati kanak2. Mak bapak diorg tak mati plk
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 08:21 PM From the mobile phone | Show all posts
ada isi ke penyu tu? separuh badan dah cengkerang..
rip dik..next time jgn mkn dgg penyu..mkn telur ok kot
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 08:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan ca ya nun alip ke yg suke makan daging penyu utk awet muda
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Forum Hot Topic



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

18-1-2022 02:48 PM GMT+8 , Processed in 0.148597 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list