CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: NaylaArisha

[Games] BINA AYAT BERDASARKAN KEYWORD. New Keyword PG4

[Copy link]
Post time 27-11-2021 12:44 PM | Show all posts
NaylaArisha replied at 27-11-2021 12:37 PM
setalah di timbang tara... petang sikit baru up new keyword.. hari ni bz dgn keje rumah

jgn lupa tacang ai sbb i support benang u
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2021 01:25 PM | Show all posts
1. Indahnya pemandangan di tepi sawah waktu petang
2. Impian dia menjadi seorang pemain bola telah tercapai
3. Ilusi cukup bahaya jika kita ikutkan
4. Ahmad selalu mengimaginasikan yg dia sebai putera raja
5. Ronaldo ada pemain bola yg dia idolakan

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-11-2021 10:03 AM | Show all posts
Holaaaaaaaaa....

new keyword untuk hari ni


1) kenangan


2) larangan


3) senyuman

4) noktah

5) teknologi



*** 1 keyword 1 ayat untuk sehari



@amiraira @novelloverzz @acikbrown @kerisnaga @mattzzx @Catpaw @tari @Tashu


Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 10:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Kenangan lalu selalu mengusik hati Maria.

Setiap larangan perlulah dipatuhi supaya tidak mendatangkan masalah di kemudian hari.

Senyuman manis gadis itu mengetarkan tulang rusuk si lelaki.

Inilah noktah perjuangan selama ini.

Jika tidak mahu ketinggalan kemajuan teknologi perlulah diambil perhatian.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 10:28 AM | Show all posts
Kenangan

1) Kenangan indah terpahat dalam memori setiap orang

2) Saya membeli hadiah itu untuk dibuat kenang kenangan

3) Dia menjadi trauma bila teringatkan kenangan lama yang amat menakutkan

4) " Kenanganku " ialah tajuk lagu penyanyi lama Jeffrydin

5) Marilah kita mencipta kenangan baru mulai hari ini

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 10:39 AM | Show all posts
LARANGAN

1) Larangan perjalanan telah diberikan kepada rakyat dari negara negara Afrika.

2) Lereng bukit telah menjadi tempat larangan untuk membina rumah kerana dikhuatiri tanah runtuh.

3) Larangan supaya tidak merokok ditempat awan tidak diendahkan oleh mereka.

4) Pak Samad berkecil hati bila anak anaknya tidak mempedulikan semua larangannya.

5) Sedap pula lagu Bunga Larangan yang didendangkan oleh kumpulan UG14 ni....

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 10:50 AM | Show all posts
1) Kenangan masa lalu membuat hatiku rindu
2) Jangan sekali menghampiri kawasan larangan
3) Hiasilah dirimu dengan senyuman setiap hari
4) Kerinduanku tak berpenghujung seperti tiada noktah
5) Seeloknya kita memanfaatkan teknologi yang ada dengan sebaiknya

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 11:05 AM From the mobile phone | Show all posts
NaylaArisha replied at 29-11-2021 10:03 AM
Holaaaaaaaaa....

new keyword untuk hari ni

Nay, acik confused jap. Maksudnya dlm satu entry atau post tu ada 5 ayat saja. Menggunakan 5 keywords macam Nov buat tu ke?
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 11:43 AM | Show all posts
1, Kenangan bersama arwah sukar dilupakan.

2. Larangan merokok di kawasan pejabat sudah pun dileluarkan pihak sumber manusia sebulan lalu.

3. Senyuman di waktu pagi dapat mengundang aura positif.

4. Selagi tidak siap urusan tersebut aku tidak akan beri kata noktah.

5. Teknologi terkini sentiasa maju ke depan setiap dua atau tiga bulan pasti ada produk baru.


terima kasih mod nay tag pd saya.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 11:52 AM | Show all posts
1. kenangan
   
    - Kenangan manis sentiasa segar dalam ingatan
    - Tanpa sedar air mata mengalir bila teringat kenangan sedih dimasa lalu.
    - Kisah yang lepas tinggal kenangan
    - Beli cenderamata sebagai kenangan ketika pergi bercuti
    - Zaman persekolahan sentiasa dalam kenangan

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 12:06 PM | Show all posts

1-KENANGAN
kenangan bersama dengan tersayang

2-LARANGAN
istana adalah kawasan larangan pada rakyat biasa

3-SENYUMAN
senyuman juga satu sedekah

4-NOKTAH
titik atau noktah ialah tanda baca yg menyatakan sesuatu ayat telah selesai.

5-TEKNOLOGI
zaman sekarang merupakn zaman sains dan teknologi yg terbaik

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 12:35 PM | Show all posts
2.  Larangan

     - Papan tanda larangan membuang sampah ditempat awam telah dirobohkan oleh orang yang tidak bertanggungjawab.
     - Larangan memasukki premis sekiranya tidak memakai pelitup muka.
     - Larangan keluar dari kawasan perumahan ketika PKPD.
     - Larangan membawa anjing ketika bersiar-siar di Taman Permainan.
     - Larangan makan ditempat awam ketika bulan puasa bagi umat berugama Islam.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 04:54 PM | Show all posts
1. Kenangan
Memori semalam telah menjadi kenangan.
2. Larangan
Setiap premis harus mematuhi syarat dan larangan yang telah ditetapkan oleh pihak kerajaan.
3. Senyuman
Tambahkan manis ke dalam senyuman, kurangkan manis di dalam minuman.
4. Noktah
Kegagalan bukanlah noktah kepada satu perjuangan.
5. Teknologi
Kemajuan sains dan teknologi di negara kita adalah setanding negara maju yang lain.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-11-2021 05:17 PM | Show all posts
Edited by NaylaArisha at 29-11-2021 05:19 PM
acikbrown replied at 29-11-2021 11:05 AM
Nay, acik confused jap. Maksudnya dlm satu entry atau post tu ada 5 ayat saja. Menggunakan 5 keywo ...

yer acik...

semalam nay lupa nak mention situ


maaf







Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2021 06:21 PM From the mobile phone | Show all posts
NaylaArisha replied at 29-11-2021 05:17 PM
yer acik...

semalam nay lupa nak mention situ

Ok noted.   
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-11-2021 09:17 AM | Show all posts
Holaaaaaaaaaaaaa.......

New keyword for today


1) Sumpah

2) Derita

3) Hati

4) Singgahsana

5) Permaidani



** 1 keyword 1 ayat


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-11-2021 09:19 AM | Show all posts
1 - Aku sumpah kesetian tak akan pernah pudar

2 - Bertahun menanggung derita kerana angkara dia

3 - Dah lama tahan hati dari sikap mereka

4 - Raja tengah bersemayam di singgahsana bersama sang Ratu

5 - Puan Maria membeli permaidani di kedai Encik Ali
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 11:07 AM | Show all posts
1) Sumpah

Sumpah seranah keluar dari mulut lelaki mabuk bila mengamuk

2) Derita

Airmata jadi teman ketika hidup dalam derita.


3) Hati

Aduhh... hati ku sakit bagai dihiris sembilu

4) Singgahsana

Agong dan permaisurinya telah duduk di Singgahsana istana baru.

5) Permaidani

Lirik lagu permaidani nyayian Aris Ariwatan mendalam maksudnya.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 12:05 PM | Show all posts
1. Sumpah
Kau lupa pada sumpahmu yang tidak akan khianati aku selamanya.

2. Derita
Cukuplah derita yang kau tinggalkan pada diriku.

3. Hati
Hati ini terasa sungguh pedih bagai dihiris-hiris.

4. Singgahsana
Kenapa dia yang bertakhta di singgahsana hatimu?

5. Permaidani
Hamparkanku permaidani dari baldu berwarna putih.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 12:37 PM From the mobile phone | Show all posts
1) Sumpah
Sumpahmu padaku dulu hanyalah sampah semata-mata
2) Derita
Derita ini hanya aku yang tahu
3) Hati
Hatiku remuk kerana janji palsumu
4) Singgahsana
Singahsana yg diimpi musnah sama sekali
5) Permaidani
Hanya tinggal permaidani hadiah darimu sebagai kenangan

Sekian coretan sedih utk harini

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

19-1-2022 03:36 AM GMT+8 , Processed in 0.083909 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list