CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: NaylaArisha

[Games] BINA AYAT BERDASARKAN KEYWORD. New Keyword PG4

[Copy link]
 Author| Post time 2-12-2021 09:32 AM | Show all posts
holaaaaaaa............


new keyword untuk hari ini



1) rindu

2) benci

3) ruang

4) lesap

5) dendam

*** 1 keyword 1 ayat yaaaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2021 09:56 AM | Show all posts
1.Rindu
Hatiku rindu pada kedamaian dan kehijauan desa.

2.Benci
Aku benci mendengar nama si dia tapi dalam masa yang sama aku tak sanggup kehilangannya.

3.Ruang
Tolong beri aku ruang untuk membuat keputusan yang terbaik.

4.Lesap
Rasa cinta padanya lesap dengan tiba-tiba setelah kehadiran orang ketiga.

5.Dendam
Kemaafan adalah dendam yang terindah.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2021 11:37 AM | Show all posts
1) RINDUBila ku RINDU aku tersebut namamu

2) BENCI
Jangan BENCI bilang cinta, Jangan marah bilang sayang

3) RUANG
Mata terpejam dan hati menggumam di RUANG rindu kita bertemu

4) LESAP
Kisah masyarakat menjadi mangsa penipuan atau dalam kata lain wang simpanan LESAP

5) DENDAM


Hanya rasa DENDAM tersimpan di jiwa jadi alasan yang meruntuh kecewa

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2021 06:49 PM | Show all posts
1.ada rasa rindu dengan rakan lama
2.tak pernah benci dia walaupun dia dah tipu aku
3.berilah aku ruang untuk luahkan apa yang terbuku di hati
4.sekejapnya dia lesap dipandangan mata
5.ada rasa dendam dengan dia tapi simpan dalam hati jerlah

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2021 06:53 PM From the mobile phone | Show all posts
RINDU
1) Kerinduannya pada kampung halaman tidak dapat dibendung lagi.

BENCI
1) ' Ah benci betul aku pada si Siah" kedengaran suara si Akob dari luar rumah.

RUANG
1) Bagi meredakan kemelut yang melanda rumahtangga mereka, Ahmad memberi RUANG kepada isterinya untuk bertenang.

LESAP
1) Sedang mereka berbual di dalam rumah, tiba tiba si Ravi lesap dari pandangan.

DENDAM
1) Dendam yang telah lama terpendam sekian lama menjadi punca kepada pergaduhan itu.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2021 08:58 PM | Show all posts
Rindu
- Bila rindu datang menyapa, hati jadi gundah gulana.

Benci
- Benci pada mereka yang suka merosakkan harta benda awam

Ruang
- Ruang tamu telah dicat warna pink.

Lesap
- Habis lesap barang  kemas Che Pah dilarikan pencuri.

Dendam
- Dendam umpama api dalam sekam.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2021 09:37 PM | Show all posts
Kini tiada lagi perasaan bernama rindu

Benci tidak bermakna lagi bila kemaafan telah diberi

Ruang itu terlalu sempit buatku

Lesap duit pencen arwah ayah bila si anak panjang tangan mencuri hak ibu dalam diam

Dendam itu sudah sebati dan akan dibawa hingga ke akhir hayat

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2021 10:07 PM | Show all posts
RINDU
perasan rindu menjelma sebaik kau hilang dari pandangan mata

BENCI
aku benci melihat wajah kamu

RUANG
sentiasa pastikan ruang tamu sentiasa bersih

LESAP
dia melesapkan harta pusaka peninggalan ayahnya
DENDAM
perasaan dendam aku padamu sentiasa membara

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 3-12-2021 09:12 AM | Show all posts
holaaaaaaaa.......

new keyword

1) Ayam


2) Itik

3) Udang

4) Sotong

5) Ikan



senang kan

Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2021 10:25 AM | Show all posts
1.Ayam
Ayam belanda golek menjadi hidangan lazim setiap kali perayaan Hari Natal.

2.Itik
Rendang itik dan ketupat palas adalah menu utama di rumah Makcu pada setiap pagi Syawal.

3.Udang
Udang tempura di Restoran Santai amat lazat.

4.Sotong
Adik sangat menggemari hidangan sotong goreng tepung yang dimasak oleh ibu.

5.Ikan
Harga masakan "Ikan Siakap 3 Rasa" di restoran itu sangatlah mahal.

Tq Nay!

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2021 12:57 PM | Show all posts
1) AYAM
Rupa rupanya dia hanya tidur tidur AYAM sahaja

2) ITIK
Mak Limah berjalan sambil berlenggang seperti ITIK pulang petang

3) UDANG
Menu istimewa malam ini ialah Sambal UDANG galah dari Rompin Pahang

4) SOTONG
Saya teringin untuk merasai keenakan SOTONG kurita seperti yang ditunjukkan dalam rancangan masakan di KOREA itu.

5) IKAN
IKAN peliharan suami saya habis mati akibat air akuarium yang lama tidak ditukar

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2021 02:56 PM | Show all posts
1. Ayam
-   Ayam betina bila bertelur riuh sekampung

2. Itik
-  Telur itik sedap dimasak lemak cili api campur belimbing buluh.

3. Udang
-   Sungguh berselera adik manis makan mee udang.

4. Sotong
-  Nasi lemak enak dimakan bersama sambal sotong.

5. Ikan
-   Hobi memelihara ikan perhiasan boleh menjana pendapatan sekiranya diusahakan
    dengan bersungguh-sungguh.







Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2021 06:02 PM | Show all posts
1. Aku paling suka makan ayam goreng berempah
2. Aku tak lalu nak makan itik masak kicap yang kakak ipar aku hidangkan
3. Secara alami, udang memang kaya akan kolesterol
4. Tadi masak sotong goreng tepung rasa berperang kat dapur
5. Ikan empurau antara ikan paling mahal di Malaysia

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2021 08:29 PM | Show all posts
1.  Ayam
Ayam geprek makin popular di Malaysia.

2. Itik
Bukan main melanggang macam itik pulang petang.

3. Udang
Banyak udang mati kena tuba oleh orang yang tidak bertanggungjawab.

4. Sotong
Jangan masak sotong terlalu lama, nanti jadi list.

5. Ikan
Ikan terubuk bakar cicah air asam memang sedap.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2021 09:00 PM | Show all posts
1.Ayam
Harga ayam di pasaran naik melambung.

2.Itik
Menu utama di Restoran Minagkabau adalah itik salai masak cili padi.

3.Udang
Berkat usaha keras Pak Ali telah  menjadi usahawan penternak Udang yang berjaya.

4.Sotong
Kakak berusaha mencari resipi cara memasak sotong sumbat pulut di youtube.

5.Ikan
Pulau langkawi kini terkenal dengan jolokan nama Langkawi Ikan Siakap Indra Kayangan.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2021 11:11 PM | Show all posts
Saya suka makan ayam goreng

Telur itik sedap dijadikan telur dadar

Gulai udang selalunya dimasak dengan kacang panjang

Awak tentu tahu tomyam kesukaan saya tomyam sotong

Lama tidak makan ikan siakap 3 rasa (3 tu kena ejaan gak ke? )



Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-12-2021 09:49 AM | Show all posts
Holaaaaa...............

new keyword for today

1) mentega kacang

2) maggi kari

3) kerabu ayam

4) nasi lemak

5) pisang goreng



***  1 keyword 1 ayat ya
Reply

Use magic Report

Post time 4-12-2021 11:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Saya tidak berapa gemar mentega kacang.

Maggi kari dimasak goreng sangat sedap.

Rasanya tidak pernah makan lg kerabu ayam.

Nasi lemak makanan kegemaran saya.

Untuk dapatkan pisang goreng yang rangup kena letakkan sedikit kapur.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 4-12-2021 04:52 PM | Show all posts
1. Mentega kacang yang dijual mungkin mengandungi kacang kurang segar
2. Aku aku kalau masak maggi nak sedap memang aku akan tumis dulu
3. Teringin nak makan kerabu Ayam
4. Nasi lemak antara hidangan wajib yang menjadi kegemaran rakyat Malaysia
5. Pisang goreng atau goreng pisang merupakan makanan yang sedap dimakan di waktu petang

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 4-12-2021 05:32 PM | Show all posts
1) mentega kacangMentega kacang enak dimakan dengan roti bakar.

2) maggi kari
Kak Piah keracunan makan disebabkan makan maggi kari semalam.

3) kerabu ayam
Anda dikehendak memilih antara kerabu ayam atau kerabu kaki ayam.

4) nasi lemak
Nasi lemak daun pisang wangi bila dimakan.

5) pisang goreng

Laris jualan pisang goreng bila musim hujan.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-1-2022 03:57 AM GMT+8 , Processed in 0.078778 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list